Μια… 11άδα αυτοκινήτων που στοίχειωσαν τα παιδικά μας χρόνια στα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις!

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

Με την έναρξη του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να βρίσκεται μόλις μερικές μέρες μακριά, το sport-fm.gr μπαίνει στο κλίμα και θυμάται τα ιστορικότερα αυτοκίνητα που έχουν εμφανιστεί στο «Ράλλυ των Θεών»

www.sport-fm.gr |

Από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχουν περάσει ιστορικά αυτοκίνητα, τα οποία πρωταγωνίστησαν και αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, κάθε φορά που ερχόταν η ώρα για την εκκίνηση του επονομαζόμενου και ως «Ράλλυ των Θεών»!

Από το θρυλικό Mini Cooper, το Ford Escort και το Fiat 131 Abarth, μέχρι το Peugeot 205 T16, τη Lancia Delta και τα πιο… πρόσφατα Subaru Impreza και Toyota Celica, το sport-fm.gr θυμάται μια… 11άδα αυτοκινήτων που έτρεξαν σε ένα από τα ιστορικότερα ράλλυ του WRC!

Austin Mini Cooper


Αναμφίβολα ένα από τα ιστορικότερα αυτοκίνητα της λίστας μας! Η πρώτη του εμφάνιση σε ράλλυ χρονολογείται τη μακρινή δεκαετία του ‘60, όταν μετά τις διάσημες νίκες στο Μοντε Κάρλο, πήρε την πρωτιά και στο Ακρόπολις (ERC, 1967), με τον Βρετανό Πάντι Χόπκιρκ πίσω από το τιμόνι και τον Ρον Κρέλιν για συνοδηγό. Το 2011 η ομάδα επέστρεψε υπό την… αιγίδα της BMW ως «Mini WRC Team», τρέχοντας ως τέτοια στα δύο επόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα.







Ford Escort


Το θρυλικό Ford κατέκτησε για πρώτη φορά την κορυφή στο Ράλλυ Ακρόπολις έναν χρόνο μετά τον θρίαμβο του Mini Cooper (1968), ενώ χάρη στα «δίδυμα» Βάλντεγκαρντ-Θορζέλιους και Βάαφνεν-Ρίτσαρντς κυριάρχησε στη χώρα μας την πενταετία 1977-1981, με τέσσερις πρωτιές σε πέντε ράλλυ ! Η πιο πρόσφατη πρωτιά Ford Escort στο «Ράλλυ των Θεών» ήρθε το 1997, με οδηγό τον Κάρλος Σάινθ, πατέρα του συνονόματού του που στις μέρες μας αγωνίζεται στη Formula 1, για λογαριασμό της Ferrari.











Lancia Stratos


Από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα ράλλυ όλων των εποχών! Κατασκευάστηκε από την ιταλική Lancia για να συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τον μοναδικό του σχεδιασμό να εντυπωσιάζει εκείνη την εποχή. Βέβαια, και οι επιδόσεις του δεν πήγαιναν πίσω, αφού παρά το γεγονός πως δεν κατέκτησε κανένα Ράλλυ Ακρόπολις, πήρε τρεις συνεχόμενους τίτλους WRC (1974, 1975. 1976)!











Fiat 131 Abarth


Παρουσιάστηκε το 1974 στο Τορίνο και μια τριετία αργότερα έφτασε να κυριαρχεί σε ράλλυ παγκοσμίως, κατακτώντας και τρεις φορές (1977, 1978. 1980) τον τίτλο του WRC! Η μοναδική του νίκη στο Ακρόπολις ήρθε το 1978, με οδηγό τον μετέπειτα παγκόσμιο πρωταθλητή Γερμανό, Βάλτερ Ρορ. Εκείνη την πενταετία (1977-1981), το Fiat 131 τερμάτισε πρώτο σε 20 διαφορετικά ράλλυ !











Audi Quattro



Το Audi Quattro «ντεμπούταρε» στο WRC του 1981 και πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1982 και το 1984, στις σεζόν που ο Γάλλος Μισέλ Μουτόν και ο Σουηδός Στιγκ Μπλόμκβιστ αντίστοιχα, ήταν οι γρηγορότεροι και στα Ράλλυ Ακρόπολις!



ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα



MG metro 6R4


Από τα αυτοκίνητα με τον χαρακτηριστικότερο σχεδιασμό, το αγωνιστικό Mg Metro παρουσιάστηκε στον κόσμο τον Μάιο του 1985. Συμμετείχε στο WRC για τις δύο επόμενες χρονιές, χωρίς να κερδίσει κάποιον τίτλο.



ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα



Peugeot 205 T16


Η συγκεκριμένη «έκδοση» της Peugeot κυριάρχησε στην κατηγορία Group B του WRC, κατακτώντας τον τίτλο τόσο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών τη διετία 1985-1986, κόντρα σε Audi, Lancia και Ford, όσο και στους οδηγούς, με τους Φινλανδούς, Τίμο Σάλονεν και Γιούχα Κάνκουνεν. Οι δυο τους κατετάγησαν πρώτοι και στα δύο Ράλλυ Ακρόπολις εκείνων των σεζόν.

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα



Lancia delta HF


Η απόλυτη κυρίαρχος στο WRC για μια γεμάτη πενταετία (1987-1992), η θρυλική Lancia Delta έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία των παγκόσμιων ράλλυ! Χάρη σε αυτό το τρομερά αυτοκίνητο, η Lancia πανηγύρισε έξι παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών, ενώ πίσω από το τιμόνι της στέφθηκαν από δύο φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Γιούχα Κάνκουνεν και Μίκι Μπιασιόν. Στο Ράλλυ Ακρόπολις με την θρυλική Delta τερμάτισαν πρώτοι και οι Μαρκού Αλέν, Ντιντιέ Οριόλ, ενώ με μία Lancia Delta HF Integrale κατέκτησαν την πρωτιά στο FIA 2-Litre Cup οι Άρης Βωβός και Κώστας Στεφανής.

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα



Subaru Impreza


Η Subaru έβγαλε το θρυλικό της μοντέλο στα ράλλυ το 1993, κατακτώντας με αυτό συνολικά έξι παγκόσμια πρωταθλήματα (τρία συνεχόμενα κατασκευαστών και τρία οδηγών). Ο Κόλιν ΜακΡέι του χάρισε την πρώτη του νίκη σε αγώνα WRC, στο Ακρόπολις του 1996, ενώ με αυτό πανηγύρισαν στη χώρα μας και οι Ρίτσαρντ Μπερνς, Πίτερ Σόλμπεργκ!

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα





Mitsubishi Lancer Evo


Το Lancer Evo της Mitsubishi έκανε θαύματα στα χέρια του τρομερού Φινλανδού, Τόμι Μάκινεν, από το 1996 έως το 1999, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να πάρει κάποια νίκη στο Ακρόπολις. Παρ’ όλα αυτά, με εκείνη στέφθηκε τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χαρίζοντας στους φίλους των αγώνων πολλές εντυπωσιακές στιγμές!

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα



Toyota Celica GT4


Κατασκευάστηκε για να τρέξει στο WRC, στο οποίο έτρεξε για πρώτη φορά το 1988, πανηγυρίζοντας την πρώτη του νίκη στο ράλλυ της Αυστραλίας, έναν χρόνο αργότερα. Με αυτό η Toyota έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία εκτός Ευρώπης που μπήκε στο WRC, κερδίζοντας τίτλους! Με το GT4 ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε την πρωτιά στο Ακρόπολις το 1990, σε μια χρονιά στην οποία στέφθηκε και παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του. Με Toyota Celica GT4 έτρεξε για τελευταία φορά σε Ακρόπολις ο «Τζίγγερ», to 1992.

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Τα θρυλικά αυτοκίνητα

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Ο απόλυτος οδηγός του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το πρόγραμμα του αγώνα και οι Ειδικές Διαδρομές

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ΕΚΟ ράλλυ Ακρόπολις είναι εδώ. Το sport-fm.gr σας παρουσιάζει το πρόγραμμα και όλες τις λεπτομέρειες για τις ειδικές διαδρομές του «ράλλυ των θεών».

07.09.22 | 13:10

Από τον «Σερ Τζον» Πεσματζόγλου στον Βωβό: Οι τέσσερις Έλληνες νικητές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Πρέπει να γυρίσεις αρκετά χρόνια πίσω, αλλά αξίζει να το κάνεις για να θυμηθείς τις μεγάλες μορφές και τους σπουδαίους Έλληνες οδηγούς που κυριάρχησαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις…

01.09.22 | 05:00
x