Ενόψει της σημερινής αναμέτρησης του Παναθηναϊκού AKTOR στο ανακαινισμένο ΟΑΚΑ, ο Γιάννης Γκίκας μίλησε στο web radio της ΕΟΚ για το εντυπωσιακό glass floor που τοποθετήθηκε στο γήπεδο των «πρασίνων».

Ο Managing Director της Globalsat Group, της εταιρίας δηλαδή που ανέλαβε το έργο αυτό, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην εμπειρία θέασης των αθλητών, αλλά και των φιλάθλων, αποκαλύπτοντας πολλές από τις δυνατότητες που έχει το «γυάλινο παρκέ»!


Αναλυτικά οι δηλώσεις του:

Για την εφαρμογή του glass floor στο ΟΑΚΑ: «Έχει συντελεστεί ένας τεράστιος άθλος για να πραγματοποιηθεί αυτό το “θαύμα”. Αν σκεφτεί κανείς ότι μέχρι τα μέσα Ιουνίου γίνονταν αγώνες και τώρα στα μέσα Οκτωβρίου έχει αλλάξει πλήρως το venue, είναι τεράστιος άθλος.

Κάποιες λεπτομέρειες μπορεί να είναι σε εκκρεμότητα, αλλά μέσα στις επόμενες 20 μέρες, μέχρι το επόμενο εντός έδρας ματς, θα έχουν διευθετηθεί κι αυτές. Κάθε ώρα ήταν χρήσιμη. Πλέον για να γίνουν αγώνες χρειάζεται το glass floor το οποίο είναι έτοιμο».


Για τις εργασίες που χρειάστηκε η υλοποίηση του glass floor: «Έγιναν επιπλέον εργασίες τις οποίες υλοποίησε η εταιρεία που διαχειρίζεται που διαχειρίζεται το venue για λογαριασμό του Παναθηναϊκού, μαζί με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός, έτσι ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί και η λύση της ψύξης και να εγκατασταθεί σωστά το glass floor χωρίς να χαλάει τη θέαση για τους φίλαθλους στα court seats.

Απαιτήθηκαν έξτρα έργα, τα οποία ανέβασαν προφανώς και το κόστος της λύσης. Ήταν, όμως, απαραίτητα για να είναι κάτι βιώσιμο και να μη χαλάει την εμπειρία του θεατή».


Για τον χρόνο που χρειάστηκε να σχεδιαστεί και να έρθει στην Ελλάδα το glass floor: «Και εδώ έχει συντελεστεί ένας μικρός άθλος. Η συμφωνία “έκλεισε” αρχές - μέσα Ιουλίου. Τα glass floor που είχε η εταιρεία που τα παράγει ήταν όλα δεσμευμένα, γιατί τα νοικιάζει σε διάφορα events, όπως στο φιλικό που έγινε προς τιμήν του Ντράζεν Πέτροβιτς. Επομένως, έπρεπε να φτιαχτεί απ’ την αρχή. Συνεπώς, ξεκίνησε 19 Ιουλίου και παραδόθηκε 9 Οκτωβρίου».

Για τις δυνατότητες που δίνει το glass floor στους αθλητές: «Στη δεκαετία του 1980 είχαμε τα πλαστικά γήπεδα στο παρκέ, τώρα έφτασε η στιγμή να πάμε στο επόμενο βήμα, το glass floor. Αυτό προσφέρει σε τρία επίπεδα καινούργιες εμπειρίες.

Καταρχάς, ξεκινάμε με το βασικότερο, ότι είναι για τους ίδιους αθλητές και το παιχνίδι. Προσφέρει ένα πιο ασφαλές περιβάλλον εργασίας, γιατί έχει 2.5 φορές μεγαλύτερη ελαστικότητα σε σχέση με το παρκέ, η οποία οδηγεί σε πολύ πιο μειωμένους κραδασμούς για όλο το σώμα του αθλητή. Από πλευράς παροχών στους αθλητές, εξασφαλίζει τη ασφάλειά τους.

Πάνω απ’ τις ειδικές led οθόνες, υπάρχει ένα ειδικό υλικό το οποίο είναι ελαστικό και προσφέρει μείωση έως και 50% τραυματισμών στο πόδι των παικτών.

Το τρίτο είναι ότι δεν έχει κενά διαστήματα, που σε κάποια παρκέ γηπέδων το έχουμε δει. Φυσικά, φεύγουμε και από τα αυτοκόλλητα. Χθες (09/10), ο Λορέντζο Μπράουν, καθώς έμπαινε για πρώτη φορά να δει το glass floor, το πρώτο του σχόλιο ήταν “επιτελούς δεν υπάρχουν αυτοκόλλητα”. Οι αθλητές όχι μόνο δε διατρέχουν κανέναν κίνδυνο, αλλά τους βοηθάει ακόμη περισσότερο στην απόδοση και την υγεία τους».


Για τις δυνατότητες που δίνει το glass floor στους θεατές των αγώνων: «Για τους τηλεθεατές η εμπειρία είναι πραγματικά μοναδική, είναι πολύ τηλεοπτικό αυτό το υλικό. Για τους θεατές του γηπέδου, αλλάζει πλήρως η εμπειρία, γιατί μπορεί να βλέπουν διαφορετικές δράσεις όσο δε γίνεται αγώνας, από βίντεο, στατιστικά παικτών, προωθητικές διαφημιστικές προβολές, δράσεις του Παναθηναϊκού. Αλλάζει τελείως η θέαση για τον τηλεθεατή είτε τον φίλαθλο που βρίσκεται στο γήπεδο».

Για τις δυνατότητες που δίνει το glass floor στην ομάδα: «Δίνει απίστευτες δυνατότητες προβολής στους χορηγούς, επομένως και δυνατότητα για παραπάνω έσοδα. Φανταστείτε ότι ένα αυτοκόλλητο είναι εκεί για όλη τη διάρκεια του αγώνα και μετά το ξεκολλάς και κολλάς κάτι άλλο, ενώ το glass floor μπορείς να το αλλάξεις στο ημίχρονο ή στο time-out.

Μπορείς να έχεις πολύ περισσότερους διαφημιζόμενους. Μπορείς να το έχεις και σε “νεκρά” διαστήματα του αγώνα για να προβάλλεις διαφημιστικές καμπάνιες. Δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα events.

Πέραν από αγώνες μπάσκετ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγώνες βόλεϊ, τένις, futsal και χάντμπολ. Έχει προβλεφθεί να έχει τις διαστάσεις που απαιτείται για να καλύψει τέτοιες διοργανώσεις. Πέραν απ’ τα αθλητικά δρώμενα, χρησιμοποιείται πάρα πολύ και στο κομμάτι εταιρικών εκδηλώσεων, σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Δίνει πολλές δυνατότητες για επιπλέον έσοδα στην ομάδα που το έχει εφαρμόσει στο γήπεδό της.

Τέλος, αλλάζει και τον τρόπο προπόνησης. Μέχρι τώρα οι παίκτες και προπονητές κλείνονταν σε μια αίθουσα και έβλεπαν βίντεο, ενώ πλέον μπορούν να τα βλέπουν απ’ το glass floor. Μπορεί ο προπονητής να δείχνει τα συστήματα ακριβώς πάνω στο glass floor.

Είμαι σίγουρος ότι μέσα στους επόμενους μήνες και αγώνες αυτά που θα δούμε δε θα έχουν καμία σχέση με αυτά που θα δούμε σήμερα (10/10), τα οποία επίσης δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Μπορεί σε κάθε αγώνα να βλέπουμε και κάτι καινούργιο».


Για τις στιγμές στον αγώνα που μπορεί να προβάλλει κάτι το glass floor: «Και η FIBA και η Ευρωλίγκα έχουν ορίσει σε ποιες στιγμές κατά τη διάρκεια του αγώνα μπορεί το glass floor να αλλάζει και να προβάλλει κάτι άλλο.

Κατά τη διάρκεια που παίζεται το ματς δεν επιτρέπεται να αλλάξει οτιδήποτε στο glass floor. Εκτός αν είναι σαν το All-Star Game στην Αμερική, που ήταν αγώνες επίδειξης.

Σε επίσημους αγώνες δεν επιτρέπεται απ’ την Ευρωλίγκα και τη FIBA. Το μόνο που ενδέχεται να επιτρέψει είναι όταν εκτελούνται βολές στη μία ρακέτα, στην άλλη να δείχνει κάτι. Ο λόγος που δεν επιτρέπεται είναι για να μην αποπροσανατολίζει τους παίκτες ή τους αποσπάει την προσοχή».


Για το αν είναι θερμαινόμενο το glass floor: «Είναι θερμαινόμενο και ψύχεται κιόλας. Τις πρώτες μέρες που είχε ανακοινωθεί διάβαζα μερικά σχόλια που έλεγαν ότι θα ανεβάζει θερμοκρασία και οι παίκτες θα ζεσταίνονται, θα λιώνουν τα παπούτσια τους και διάφορα τέτοια. Προφανώς τίποτα από αυτά δεν ισχύει.

Υπάρχει ένα ειδικό σύστημα ψύξης για να κρατάει σταθερή θερμοκρασία και, αν χρειάζεται λόγω ψύχους του venue, να μπορεί να βγάζει ενδοδαπέδια κάποια θέρμανση».


Για το χρώμα του δαπέδου, που θύμισε ρετρό: «Αυτό είναι απόφαση των ανθρώπων της ΚΑΕ Παναθηναϊκός και μπορούν να το αλλάζουν κατά τη διάρκεια του αγώνα απ’ το ένα ημίχρονο στο άλλο ή από αγώνα σε αγώνα. Αυτές είναι οι δυνατότητες που δίνει το glass floor».

Για τα VIP Lounge: «Το “ταβάνι” σε όλα αυτά που έχουν γίνει το ορίζει ο κύριος Γιαννακόπουλος. Είναι πάνω απ’ τον οργανισμό αυτά που οραματίζεται και έχει φτιάξει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, έχοντας αλλάξει τελείως όλη την εμπειρία που ζει ο επισκέπτης του venue.

Ακολουθώντας τις προσταγές και το όραμα του κύριου Γιαννακόπουλου, καθώς και τις οδηγίες της ΚΑΕ, εμείς υποστηρικτικά παρέχουμε όλον τον τεχνολογικό εξοπλισμό, προφανώς την ονοματοδοσία και την υποστήριξη σαν σπόνσορες, έτσι ώστε να υλοποιηθεί όλο το πλάνο που υπάρχει. Ο ίδιος χώρος ανακαινίστηκε, έγινε ακόμα πιο ωραίος. Έχει γίνει ακόμα καλύτερη δουλειά.

Δεν πίστευα ότι μπορεί να γίνει καλύτερο το Lounge, αλλά οι άνθρωποι που το σχεδίασαν και το υλοποίησαν έχουν κάνει ένα ακόμα “θαύμα”. Προσομοιάζει περισσότερο σε πεντάστερα ξενοδοχεία, παρά σε αθλητικούς χώρους.

Έχει φτιαχτεί και ο εξωτερικός χώρος, το μπαλκόνι που υπήρχε, έχει γίνει επίσης πάρα πολύ όμορφο. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός χώρος. Είναι πολύ ωραία η εμπειρία μετά τον αγώνα κάποιος αντί να φύγει, να κάτσει με την παρέα του, να πιει ένα ποτό, να συζητήσει, να χαλαρώσει. Είναι μια εμπειρία μοναδική».

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube