Παρατηρώντας εξωτερικά το μοντέλο είναι εμφανής η πρόθεση των σχεδιαστών να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε οι επιβάτες να έχουν ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς… εμπόδια. Τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα μοντέλο της οικογένειας 500 δίνουν βέβαια το «παρών», αλλά είναι σαφές ότι η πρακτικότητα δεν θυσιάστηκε στον βωμό του στυλ σε αυτό το αυτοκίνητο.
Από την άλλη πλευρά, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (+25χλστ.) και οι εντυπωσιακοί προφυλακτήρες με τις off-road ποδιές εμπρός και πίσω προσδίδουν το απαραίτητο στοιχείο περιπέτειας. Αυτό μας βοήθησε στον βατό χωματόδρομο που συναντήσαμε σε διαδρομές, που δεν είχαμε προγραμματίσει.
Ανετο σαλόνι
Στο εσωτερικό τα στυλιστικά στοιχεία, όπως το έξυπνο ντουλαπάκι και τα καθίσματα με τον λογότυπο της σειράς συνδυάζονται με πολλές πρακτικές αποθηκευτικές λύσεις και βέβαια μια ευρυχωρία που δύσκολα συναντάς ακόμα και σε πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Η αίσθηση είναι ότι και τα 4.276 χλστ. μήκους του αυτοκινήτου είναι διαθέσιμα για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, ενώ κάθε γωνιά κρύβει και μία θήκη για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα. Πέντε επιβάτες ταξίδεψαν με ιδιαίτερη άνεση, με μόνο ίσως μερικά παράπονα από τον μεσαίο επιβάτη. Τέλος, με 455 λίτρα και μεγάλο πρακτικό άνοιγμα ο χώρος αποσκευών ήταν υπεραρκετός για τη μικρή μας απόδραση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας το 500L της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα-καθαριστήρες και βέβαια κάμερα οπισθοπορείας. Παράλληλα, το σύστημα πλοήγησης-πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7΄΄ και τη δυνατότητα mirroring με το κινητό τηλέφωνο βοήθησε στο να μας κατευθύνει εύκολα στον προορισμό μας.
Οδηγώντας το 500L, η ψηλή θέση οδήγησης και η άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις δίνουν μια εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι κορυφαία, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να παρουσιάζει έντονες κλίσεις ή χαρακτηριστικά πλεύσης στις συνεχόμενες κακοτεχνίες. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και διαθέτει τη λειτουργία city, η οποία αυξάνει την υποβοήθηση, κάνοντας τους ελιγμούς στην πόλη παιχνιδάκι. Σε κάθε περίπτωση φύλακας-άγγελος είναι τα αποτελεσματικά –με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς– φρένα και βέβαια τα ηλεκτρονικά συστήματα (ABS, ESP, Hill Assist, αλλά και το αυτόματο φρενάρισμα city-brake).
Ο κινητήρας
Το αυτοκίνητο με το οποίο ταξιδέψαμε ήταν εφοδιασμένο με τον ισχυρότερο κινητήρα του μοντέλου, τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 MTJ με τους 120 ίππους και τα 320 Nm ροπής, ο οποίος μας θύμισε γιατί αγαπήσαμε τους κινητήρες diesel, οι οποίοι ταιριάζουν γάντι ειδικά σε όσους καλύπτουν περισσότερα από 15.000χλμ./έτος. Με δυνατό τράβηγμα και σχετικά χαμηλή κατανάλωση, που στον ανοιχτό δρόμο έφτασε τα 5 λίτρα/100χλμ., μπορείς να παραπονεθείς μόνο για τον σχετικά τραχύ θόρυβο που παράγει, ο οποίος όμως ευτυχώς δεν περνά στην καμπίνα των επιβατών.
Η τιμή του 500L ξεκινάει από τις 15.990 ευρώ (κινητήρας βενζίνης 1.4 με 95 ίππους) και δυνατότητα απόκτησης με άτοκη χρηματοδότηση. Το Fiat 500L City Cross προσφέρει ένα εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και στυλ. Αντίστοιχα, το αυτοκίνητο της δοκιμής με τιμή 20.400 ευρώ αποτελεί την πλέον ταξιδιάρικη επιλογή χάρη και στον αποδοτικό κινητήρα diesel που διαθέτει. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο για συνειδητοποιημένους αγοραστές που έχουν ανάγκη από χώρους και ευελιξία, αλλά δεν θέλουν να χάσουν και τον νεανικό τους χαρακτήρα.
Άρης Γαλανόπουλος
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.