Το είχα δει σε προηγούμενες διεθνείς εκθέσεις, ως πρωτότυπο βέβαια και μου άρεσε η ιδέα ενός μακρύτερου Mini που θα έδινε τη δυνατότητα σε μια τετραμελή παρέα να κάνει ένα ταξίδι αναψυχής. Κι αυτό γιατί το υπάρχον Mini με το πορτμπαγκάζ που διαθέτει, μόνο για αστικές μετακινήσεις είναι ικανό ή για δύο άτομα αν θέλουν να ταξιδέψουν. Το νέο Mini Clubman ήδη προχώρησε στο εργοστάσιο παραγωγής και θα πωλείται από τον Νοέμβριο, πιθανότητα και στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα σχεδιαστική πρόταση με καινοτομίες που αναβιώνει το ένδοξο παρελθόν της δεκαετίας του 1960 με τις εκδόσεις Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman και Mini Clubman Estate. Βασίζεται κατ’ αρχήν στο γνωστό τρίθυρο μοντέλο, με επιμηκυμένο αμάξωμα κατά 24 εκ., αυξημένο μεταξόνιο και χώρο για τους πίσω επιβάτες κατά 8 εκ. και διευρυμένο χώρο αποσκευών που φθάνει τα 260 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των δύο πίσω, ανεξάρτητων καθισμάτων αγγίζει τα 930 λίτρα. Οι πόρτες του χώρου αποσκευών ανοίγουν προς τα έξω και με αντίθετη φορά (τύπου ντουλάπας), ενώ η καινοτομία έγκειται σε δεξιά πλευρά του αμαξώματος, εκεί που η μάρκα επέλεξε να τοποθετήσει μια μικρή πόρτα η οποία ανοίγει με αντίθετη φορά (προς τα εμπρός), αφού πρώτα ανοίξει η πόρτα του συνοδηγού. Στην πλευρά του οδηγού υπάρχει κλασικά μία πόρτα. Στιλιστικά το μπροστινό μέρος δεν έχει αλλάξει από το απλό Mini σε όλες του τις εκδόσεις, όπως και μέσα όπου διατηρείται το νεανικό και φιλικό περιβάλλον, με τον εντυπωσιακά μεγάλο και στρογγυλό πίνακα στο κέντρο του ταμπλό. Το Mini Clubman θα διαθέτει πλούσιο επίπεδο βασικού εξοπλισμού, με 6 αερόσακους, ζώνες ασφάλειας σε όλες τις θέσεις, σύστημα Isofix για πρόσδεση παιδικών καθισμάτων, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, υποβοήθηση φρεναρίσματος στις στροφές και σε περίπτωση πανικού, καθώς και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθεια με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρες. Επίσης, στην έκδοση S προαιρετικά θα διατίθεται διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ).
Εν συντομία
Στο Mini Clubman η κίνηση θα μεταφέρεται αποκλειστικά στον μπροστινό άξονα, μέσω δυο κινητήρων βενζίνης 1.6 lt που διαφέρουν επιμέρους. Συγκεκριμένα στην απλή έκδοση Cooper Clubman είναι μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (βασίζεται στην τεχνολογία Valvetronic της BMW) και αποδίδει 120 hp στις 6.000 σ.α.λ., με επιτάχυνση 9,8 δευτ., τελική ταχύτητα 201 χλμ/ώρα, ροπή 160 Nm στις 4.250 σ.α.λ. και κατανάλωση 5,5 λίρα/100 χλμ. Ο έτερος κινητήρας ιδίου κυβισμού είναι υπερτοφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 175 hp στις 5.500 σ.α.λ. με επιτάχυνση 7,6 δευτ., τελική ταχύτητα 224 χλμ/ώρα, ροπή 240 Nm μεταξύ 1.600 και 5.000 σ.α.λ. και κατανάλωση 6,3 λίτρα/100 χλμ. Εξάλλου θα διατίθεται και έκδοση με πετρελαιοκινητήρα 1.6 lt – 110 hp με κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.