Inside Sports με τον Βασίλη Σαμπράκο

Αν δεν ξυπνήσει η Superleague…

Δεν μου προκάλεσε καμιά έκπληξη το εύρημα της δημοσκόπησης που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ για την απήχηση των ελληνικών ομάδων ποδοσφαίρου, δηλαδή η διαπίστωση ότι περίπου οι 3 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι δεν υποστηρίζουν κανέναν από τους ντόπιους συλλόγους. Καιρό τώρα όσοι παρατηρούμε επαγγελματικά στενά την εξέλιξη του επαγγελματικού ποδοσφαίρου αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό γεννάει όλο και λιγότερους «πελάτες», δηλαδή ότι απασχολεί όλο και λιγότερο όλο και λιγότερους πιτσιρικάδες.

Δεν μου προκάλεσε καμιά έκπληξη το εύρημα της δημοσκόπησης που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ για την απήχηση των ελληνικών ομάδων ποδοσφαίρου, δηλαδή η διαπίστωση ότι περίπου οι 3 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι δεν υποστηρίζουν κανέναν από τους ντόπιους συλλόγους. Καιρό τώρα όσοι παρατηρούμε επαγγελματικά στενά την εξέλιξη του επαγγελματικού ποδοσφαίρου αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό γεννάει όλο και λιγότερους «πελάτες», δηλαδή ότι απασχολεί όλο και λιγότερο όλο και λιγότερους πιτσιρικάδες.

Οι παραδοσιακά μεγάλοι σύλλογοι συμπεριφέρονται τον τελευταίο καιρό περίπου όπως και οι παραδοσιακά μεγάλοι πολιτικοί σχηματισμοί. Με το ίδιο παρωχημένη αντίληψη. Και με όσα (δεν) κάνουν μεγαλώνουν τον κίνδυνο να βρεθούν στις επόμενες «εκλογές» με την ίδια αμηχανία μπροστά στο σοκαριστικό αποτέλεσμα, δηλαδή στη διαπίστωση ότι μικραίνει ή συρρικνώνεται το μερίδιό τους στην ελληνική κοινωνία.

Δείτε πώς συμπεριφέρονται και πώς δείχνουν να αντιλαμβάνονται τα ερεθίσματα που τους έδωσε μια έρευνα που έγινε σε τρεις χιλιάδες άντρες. Κάνουν σαν να μην την άκουσαν, σαν να μη την είδαν. Και φυσικά δεν έχουν παραγγείλει μια δική τους έρευνα για να επιβεβαιώσουν, να «επαληθεύσουν» τα ευρήματα αυτής που έγινε για λογαριασμό του ΣΚΑΪ. Το πιθανότερο είναι να μην την παραγγείλουν καν. Την αντιλαμβάνονται ως «τσάμπα έξοδα» σε μια περίοδο που κόβουν έξοδα. Διότι άντε και την παρήγγειλαν. Ποιος θα τη διαβάσει και ποιος θα την αξιοποιήσει, πώς;

Σε μια κανονική χώρα το ποδόσφαιρο θα είχε μπει στην πρίζα εδώ και περίπου δύο χρόνια, όχι μόνο για να θωρακιστεί απέναντι στην οικονομική κρίση αλλά και για να την εκμεταλλευτεί, ως φτηνό ψυχαγωγικό προϊόν, ώστε να βρει κερδισμένο. Στην εποχή που τα γκουρμέ εστιατόρια εξαφανίζονται, τα σουβλατζίδικα, τα τυροπιτάδικα και οι κρεπερί ξεφυτρώνουν σε κάθε γωνιά της Αθήνας και των προαστίων της, σαν μανιτάρια. Στην εποχή που η γκουρμέ ψυχαγωγία εξαφανίζεται, το φτηνό ποδοσφαιρικό προϊόν θα μπορούσε ήδη να έχει γίνει ψυχαγωγικό είδος πρώτης ανάγκης και να έχει εκτινάξει τον τζίρο του.

Όσα ακούω στη διάρκεια των τελευταίων ετών από τους πιτσιρικάδες, τα αγόρια 9-17 ετών, οδηγούν στην εκτίμηση ότι πολύ σύντομα η απάντηση στην «ποια ομάδα υποστηρίζεις;» ελεύθερη ερώτηση θα δίνει στην Μπαρτσελόνα, τη Ρεάλ και τη Γιουνάιτεντ μεγαλύτερα ποσοστά από αυτά που θα παίρνουν οι ελληνικές. Και θα είναι περίπου ίδια τα ποσοστά των απαντήσεων και στην «ποια ομάδα παρακολουθείς πιο συχνά;» ερώτηση. Οσο συνεχίζει να προσφέρεται το τηλεοπτικό προϊόν του Champions League και των μεγάλων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων και όσο συνεχίζει η Superleague να σφυρίζει τόσο αδιάφορα μπροστά σε αυτό που της συμβαίνει, ο μέσος Ελληνας πιτσιρικάς θα γυρίζει την πλάτη στο ελληνικό γήπεδο και θα κρατά καρφωμένο το βλέμμα της προσοχής του μόνο στα ευρωπαϊκά.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x