Σε μια απολαυστική συζήτηση, άκουγα την κυρία Νάντια Αργυροπούλου, την επιμελήτρια της έκθεσης φωτογραφίας του Ερνέστο Βαλβέρδε, που ανοίγει στις 6 Ιουνίου και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι το τέλος του μήνα στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, να μου διηγείται πώς έπεισε τον Βάσκο προπονητή να εκθέσει ένα μέρος (περίπου 700) των φωτογραφιών που έχει τραβήξει από το 1985, όταν, ποδοσφαιριστής ακόμη, σπούδασε φωτογραφία στη Βαρκελώνη μέχρι σήμερα.
Γράφει ο Βασίλης Σαμπράκος
Την άκουγα να αναφέρει ότι ανάμεσα στις επιλογές είναι ένα ολόκληρο φωτογραφικό ντοκιμαντέρ της ημέρας που ο Ολυμπιακός κατέκτησε το πρωτάθλημα, την οποία ο Βαλβέρδε τράβηξε καρέ καρέ με τη μηχανή του, να αναφέρεται στα πορτραίτα του Τζιμπούρ, του Μιραλάς, του Αβραάμ και των υπόλοιπων που επέλεξε να τραβήξει με τον φακό του ο προπονητής, για το πλήθος των εικόνων που έβαλε στο άλμπουμ της ελληνικής ζωής του.
Δεν θυμάμαι να έχω ξανασυναντήσει άνθρωπο του αθλητισμού με παρόμοια καλλιτεχνική ανησυχία. Και είμαι βέβαιος ότι δεν υπήρξε ποτέ κανείς που όσο παρέμενε ενεργός στον επαγγελματικό αθλητισμό τόλμησε να εκθέσει δημοσίως τα εκθέματα ενός άλλου ταλέντου του. Κάπως έτσι βεβαίως εξήγησα στο μυαλό μου και την επιλογή του Βαλβέρδε να μας παρουσιάσει αυτή την έκθεση μετά την αποχώρησή του από την Ελλάδα. Φοβόταν να «εκτεθεί» στα μάτια μας, κυρίως λόγω της ανησυχίας του για το πώς θα αντιμετωπίζαμε όλοι εμείς, οι Ελληνες, την έκθεσή του.
Ολο αυτό που δείχνει μέσα από την επιλογή των φωτογραφιών του ο Βαλβέρδε έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Διότι ειδικά το ελληνικό κομμάτι αυτής της έκθεσης είναι ο κόσμος μας μέσα από τα μάτια του. Είναι σπάνιος, ήταν πολύτιμος για εμάς, και είναι βέβαιο ότι θα του λείψει πολύ του κόσμου του ελληνικού ποδοσφαίρου αυτός ο Κύριος. Είναι κρίμα που έφυγε. Ευτυχώς όμως έφυγε αφού προηγουμένως προλάβαμε να τον εκτιμήσουμε και να τον τιμήσουμε.
Ολο αυτό που έκανε ο Βαλβέρδε στην Ελλάδα αφήνει τον παρατηρητή με τον καημό του τι θα συνέβαινε εδώ, δηλαδή πόσο καλύτερο θα ήταν το ελληνικό ποδόσφαιρο αν στους δρόμους του περπατούσαν περισσότεροι άνθρωποι της δικής του ποιότητας. Φρόντισε να μας το υπενθυμίσει μέχρι την τελευταία στιγμή, δηλαδή πάνω στις καθυστερήσεις της αποχώρησής του. Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών πηγαίνουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Και ο Βαλβέρδε το κάνει τώρα, που κανείς δεν θα του «χρεώσει» ότι το κάνει για τη «λεζάντα».
Follow @vsambrakos
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.