Τον περασμένο Ιούνιο έγραψα για την άφιξη του πρώτου τετρακίνητου SUV μοντέλου στην ιστορία της Seat. Βέβαια η ισπανική μάρκα είχε και παλιότερα τετρακίνητο, το Leon στην έκδοση Cupra. Εκτοτε δεν επιδίωξε να χρησιμοποιήσει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και παρά το γεγονός ότι τα στελέχη της Seat αρνούνταν ότι η μάρκα θα κάνει κάτι ανάλογο στο μέλλον, εντούτοις η ιστορία τους διέψευσε. Κι αυτό γιατί τα δεδομένα στο χώρο του αυτοκίνησης αλλάζουν. Πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές διαθέτουν στη γκάμα τους μοντέλα SUV, τα λεγόμενα οχήματα αναψυχής, υπερυψωμένα, με τετρακίνηση –συνήθως ηλεκτρονική- για δυνατότητες εκτός δρόμου οδήγησης, προσφέροντας παράλληλα άνεση σε επιβάτες και χώρο αποσκευών. Η Seat έχοντας στη γκάμα εδώ και λίγο καιρό το Altea XL, ουσιαστικά ένα μακρύτερο Altea με χώρο για 5 ενήλικες επιβάτες και πλούσιο πορτμπαγκάζ εφάμιλλο ενός station wagon, δημιούργησε πάνω σε αυτό το μοντέλο μια διαφορετική, τετρακίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο ήρθε στην Ελλάδα και προχθές το οδήγησα σε μια μεγάλη διαδρομή, μέχρι τη Δημητσάνα, εξάγοντας ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα. Το Altea Freetrack, όπως ονομάζεται, έχει 4 εκατοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, για καλύτερη οδήγηση σε ανώμαλα εδάφη, με καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής. Παράλληλα έχει πιο ενισχυμένο αμάξωμα, με σκληρότερα ελατήρια και μακρύτερα. Στην εμφάνιση ξεχωρίζει από τη διχρωμία, με πλαστικούς προφυλακτήρες, μαρσπιέ και προστατευτικά τροχών σε γκρι χρώμα (διαφορετικό από το αμάξωμα), από τις ποδιές αλουμινίου και τους τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών (στάνταρ) με ελαστικά 225/50 της Pirelli τα οποία ταιριάζουν σε ένα ισχυρό όχημα δρόμου αλλά δεν ενδείκνυνται για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Στο εσωτερικό, η κονσόλα, ο πίνακας οργάνων και τα πλαστικά είναι σε διαφορετικό χρώμα (καφέ - γκρι), το ταμπλό θυμίζει ανθρακονήκατα, το δερμάτινο τιμόνι διαθέτει χειριστήρια ηχοσυστήματος και τηλεφώνου και τα ημι-μπάκετ καθίσματα έχουν συνδυασμό ύφασμα - δέρμα. Αποθηκευτικές θήκες βρίσκονται διάσπαρτες παντού, κάτω από τα καθίσματα, στις πόρτες, στην οροφή (τέσσερις κρύπτες, η μία για οθόνη TFT 7 ιντσών –στάνταρ- για DVD), στο κάτω μέρος του πορτμπάγκαζ των 593 λίτρων και στα ντουλαπάκια. Οσον αφορά στην τετρακίνηση, χρησιμοποιείται σύστημα Haldex 2ης γενιάς, το οποίο μεταφέρει ηλεκτρομηχανικά τη ροπή από 100% έως και 50% στον πίσω άξονα, με ιδιαίτερη λειτουργία και έμφαση σε ολισθηρές επιφάνειες ώστε να μην είναι ανάγκη να εμπλέκονται συνεχώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ολίσθησης και ευστάθειας τα οποία είναι κι αυτά στάνταρ.
Εν συντομία…
Το Altea Freetrack δεν είναι 100% SUV, ούτε station wagon 4Χ4. Με το στυλ και την οδηγική συμπεριφορά τοποθετείται περισσότερο στα γρήγορα πολυχρηστικά τετρακίνητα (τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται - ο πάγκος σύρεται κατά 16 εκ. προς τα πίσω για περισσότερο χώρο). Διατίθεται με βενζινοκινητήρα turbo 2.0 TFSI – 200 hp, του ομίλου VW (Leon FR, Golf GTI), με τελική ταχύτητα 214 χλμ/ώρα, επιτάχυνση 7,5 δευτ. και μικτή κατανάλωση καυσίμου 9,4 λίτρα/ 100 χλμ. (223 γρ/χλμ CO2). Ωστόσο ήρθε και με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI – 170 hp, με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων, για ακόμα λιγότερους ρύπους (179 γρ/χλμ CO2). Η μοναδική έκδοση διαθέτει τα πάντα: αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, φώτων και παρκαρίσματος, ρυθμιστή ταχύτητας, 6 αερόσακους, σύστημα πλύσης προβολέων, ραδιο-cd με MP3 και Bluetooth. Το βενζινοκίνητο κοστίζει 30.500 και το πετρελαιοκίνητο 32.500 ευρώ. Οδηγικά μου άρεσε αλλά όχι για να σκαρφαλώνω στα βουνά. Με βροχή, χιόνι και χώμα θα βοηθήσει, όχι όμως και στις πέτρες ή με πολλή λάσπη. Εκαστο στο είδους του…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.