Μπορεί ο Φέτελ και η Ferrari να έκαναν καλή αρχή στο πρώτο Grand Prix της Formula 1 στην Αυστραλία, αλλά αυτό που συζητάμε και ζητάμε είναι ένα… προσπεράσεις.
Η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ είναι συνυφασμένη με τις προσπεράσεις και τα δείγματα που είχαμε στον πρώτο γύρο της χρονιάς, με τα νέα μονοθέσια ήταν ανησυχητικά.
Λίγες προσπεράσεις, δυσκολία των οδηγών να τις επιχειρήσουν και το θέαμα κάπως έτσι γίνεται ολοένα και πιο φτωχό.
Συμπεράσματα, βέβαια, δεν μπορούν να βγουν με ασφάλεια από το πρώτο Grand Prix, αλλά όπως λέει ο λαός «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός».
Κάπως έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το θέαμα θυσιάζεται στον βωμό της τεχνολογίας και της οικονομίας και ότι δύσκολα θα υπάρξει κάποια σημαντική αλλαγή μέσα στην χρονιά.
Πιο ειδικοί από τους πιλότους επί του θέματος δεν υπάρχουν, για αυτό ας ρίξουμε μια ματιά στα λεγόμενα τους.
Ο Λούις Χάμιλτον ένα μήνα πριν την εκκίνηση της σεζόν είχε εκφράσει τις ανησυχίες του: «Οι μηχανικοί μου με έχουν ενημερώσει ότι πλέον θα είναι πιο δύσκολο να πραγματοποιούνται προσπεράσεις» και πρόσθεσε «Αν αυτές εκλείψουν, τότε αυτό θα είναι κακό για τους θεατές, αφού θα μειωθεί αρκετά το θέαμα».
Μετά τον εναρκτήριο αγώνα του 2017 πολλοί ήταν οι οδηγοί που είπαν ότι οι προσπεράσεις πλέον θα είναι αδύνατες, η δύσκολο να πραγματοποιηθούν.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ συγκεκριμένα δήλωσε ότι: «Τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα από πριν, αλλά με τις καινούριες διαστάσεις, έχει αυξηθεί ο ‘’βρώμικος αέρας’’ και έτσι οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατο να συμβούν».
Ο Σέρχιο Πέρες επίσης είπε: «Μπορείς να ακολουθείς από πολύ κοντά τον αντίπαλο σου , αλλά χρειάζεσαι μεγάλο πλεονέκτημα στον ρυθμό σου για τον προσπεράσεις υπό κανονικές συνθήκες».
Ο Βρετανός Λούις Χάμιλτον μπήκε και αυτός στην λίστα των επικριτών αλλά έδειξε να συμβιβάζεται με τα δεδομένα της εποχής. «Οι προσπεράσεις είναι ίσως στο χειρότερο στάδιο από ποτέ και δεν πιστεύω πως θα αλλάξει κάτι στην διάρκεια της σεζόν».
Πιο cool πάντως παρουσιάστηκε ο Κίμι Ραϊκόνεν που δήλωσε: «Ποτέ δεν ήταν εύκολο. Πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, είναι νωρίς για να βγάζουμε συμπεράσματα». Επίσης είπε, «Ήταν ένας αγώνας, σε μία πίστα που δεν την λες και νορμάλ. Άρα θα πρέπει να δούμε πως θα πάει σε άλλους αγώνες, αφού ξέρουμε ότι υπάρχουν πίστες που ευνοούν τις προσπεράσεις και πίστες που δεν τις ευνοούν» και πρόσθεσε, «Θα δούμε στην Κίνα και στο Μπαχρέιν, είναι πίστες που ευνοούν τις προσπεράσεις».
Με τις παραπάνω δηλώσεις των πιλότων ενισχύονται οι φόβοι για μείωση του θεάματος της Formula 1. Έτσι τείνει να γίνει μια απέραντη σκακιέρα, όπου οι αγώνες θα κρίνονται από τις στρατηγικές και τα pit-stop και όχι από τις άμεσες μάχες εντός πίστας.
Επιμέλεια: Γιώργος Τσιλιβαράκος
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.