sport-fm.gr ΘΕΜΑ

ΘΕΜΑ: «J» for Juventus - Tο σκεπτικό πίσω από το αμφιλεγόμενο σήμα (pics)

Χρειάστηκε ένας χρόνος για να σχεδιαστεί. Οι κορυφαίοι μάνατζερ μάρκετινγκ λένε ότι το «σοκ» ήταν ό,τι έπρεπε, ενώ οι οπαδοί το... κράζουν. Ποιο ήταν όμως το σκεπτικό της Γιούβε για το νέο σήμα;

Η Γιουβέντους αποφάσισε να αλλάξει το έμβλημα της και από προχθές το βράδυ έχει ανοίξει μια τεράστια κουβέντα σχετικά με το... ποδοσφαιρικό γούστο, αλλά και το προϊόν που χάνει την παραδοσιακή του αίγλη, τις ρίζες του και γίνεται όλο και πιο εμπορικό, αναζητώντας νέες αγορές.

Γράφει ο Γιώργος Σπανομανώλης

Οι απόψεις για το νέο, πιο μίνιμαλ σήμα της «Γηραιάς Κυρίας» διίστανται. Οι τιφόζι των «μπιανκονέρι» δεν έχουν σταματήσει να κράζουν την οικογένεια Ανιέλι για αυτή της την απόφαση, την ίδια στιγμή που οι κορυφαίοι μάνατζερ μάρκετινγκ τονίζουν ότι αν είναι να αλλάξεις κάτι πρέπει να το κάνεις με θόρυβο και να προκαλέσει σοκ.

Και η αλήθεια είναι πως το νέο σήμα της Γιουβέντους, σόκαρε την παγκόσμια ποδοσφαιρική κοινή γνώμη, αλλά η επιλογή του δεν ήταν καθόλου τυχαία. Η εταιρία που το δημιούργησε, χρειάστηκε λέει πάνω από ένα χρόνο μελέτης για να ολοκληρώσει το πρότζεκτ που της ανατέθηκε από την οικογένεια Ανιέλι.

Και μεταξύ μας, είτε μας αρέσει είτε όχι, ένας «κολοσσός» του branding όπως η εταιρία Interbrand που εδράζει στο Μιλάνο δεν παίζει με αυτά. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυκλοφόρησαν επικά σχόλια περί... μιζών που χάθηκαν στον δρόμο για τη δημιουργία του νέο εμβλήματος της «Γηραιάς Κυρίας», αλλά αυτά είναι να είχαμε να λέγαμε και να περνάμε την ώρα μας.

Πιστεύει κανείς, ότι ένα παγκόσμιο αθλητικό brand name όπως η Γιουβέντους θα αστειευτεί με κάτι τόσο σημαντικό; Μάλλον όχι...

Δεν πρόκειται λοιπόν, το τονίζω και ας μην μας αρέσει, ούτε για παραχάραξη της ιστορίας, ούτε για νεοτερισμό. Πρόκειται για ανάγκη να ανοίξουν νέες εμπορικές αγορές, κυρίως στην Ασία, που θα μπορούν να αντιληφθούν πιο εύκολα ένα γραμμικό σχέδιο όπως αυτό, παρά ένα παραδοσιακό σχέδιο μιας ποδοσφαιρικής κουλτούρας που σαφώς δεν διαθέτουν οι αγορές της Ασίας και της Αμερικής. Εκεί δηλαδή που η Γιούβε και η... κάθε Γιούβε, πουλάει φανέλες, κασκόλ, κούπες και εισιτήρια κάθε καλοκαίρι που πηγαίνει για φιλικά.

inner

Οι φίλοι της Γιούβε δεν είναι πλέον κάτοικοι μόνο του Τορίνο, ώστε να μπορούν να αντιληφθούν τη λογική για ένα έμβλημα «σταθερό και διαρκές», στο μοτίβο του οποίου δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1920 το σήμα της «Βέκια Σινιόρα. Είναι δύσκολο για τους «νέους οπαδούς» της κάθε ομάδας στις νέες αγορές ακόμα και να αντιληφθούν την σημασία του ταύρου, του εμβληματικού συμβόλου της πόλης του Τορίνο που πλέον απουσιάζει από το νέο έμβλημα.

Πάντως, για τη δημιουργία του νέου σήματος της Γιούβε υπάρχει λογική. Επί της ουσίας πρόκειται για μισή ασπίδα, στοιχείο του προηγούμενου σήματος, σε συνδυασμό με τις κάθετες ρίγες και το γράμμα «j» που κυριαρχεί.




Άλλωστε, αυτός είναι ο σκοπός. Να βλέπεις το «J» και αυτόματα να σου έρχεται στο μυαλό ένα δυνατό εμπορικό σύμβολο, μια «μάρκα» ρούχων και αξεσουάρ και λιγότερο μια ποδοσφαιρική ομάδα. Διαφορετικό μεν, αλλά δεδομένο της νέας εποχής. Άλλωστε από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της, η Γιουβέντους ήθελε να ξεχωρίζει από τις άλλες ομάδες. Για παράδειγμα, η πρώτη φανέλα του συλλόγου ήταν ροζ με μαύρη γραβάτα, αφού το χρώμα επιλέχτηκε από την ανάγκη των μελών του συλλόγου να ξεχωρίζουν από τις άλλες ομάδες.

Το νέο σήμα πάντως... φωνάζει το brand name που είναι «Juventus». Αυτό πρέπει να βλέπει ο κόσμος και να... τη ζητάει με το όνομα της, όπως θα έλεγε και μια γνωστή διαφήμιση. Άλλωστε, ο Τζιάνι Ανιέλι είχε πει κάποτε... «Όποτε βλέπω μια λέξη να αρχίζει από J ενθουσιάζομαι».

Μας αρέσει ή όχι, πρέπει να δεχθούμε ότι είναι σημείο των καιρών.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x