Το who is who των πρωταθλητών του μέλλοντος μπροστά σας.
• Μαξ Φερστάπεν Ετών 21
Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για τον “Mad Max”. Με πατέρα τον παλιό οδηγό της Formula 1, Γιός Φερστάππεν, κυριάρχησε στα καρτ και οδήγησε στην Τόρο Ρόσο πριν πάρει δίπλωμα αυτοκινήτου! Εξαιρετικά ταλαντούχος και αμφιλεγόμενος ήρθε σε μία εποχή που το άθλημα χρειαζόταν ένα άρωμα από τις παλιές εποχές του. Μετά από 3 χρόνια σε Τόρο Ρόσο και Ρεντ Μπουλ πέτυχε να είναι ο νεαρότερος οδηγός που κατακτά νίκη στην ιστορία της Formula 1 στην ηλικία των 19. Έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές τα μέσα όχι μόνο με την οδηγική του ικανότητα, αλλά και με τον ατίθασο χαρακτήρα του. Το 2019 θα έχει ηγετικό ρόλο στη Ρεντ Μπουλ με συνοδηγό τον Πιέρ Γκαζλί. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε την απόδοση του, καθώς εξαρτάται κατά πολύ στην απόδοση του κινητήρα της Χόντα, αλλά είναι γνωστό ότι πάντα παίρνει το 100% από το μονοθέσιο του οπότε τον περιμένουμε και τη νέα χρονιά να μας απασχολήσει- ας ελπίσουμε θετικά.
• Τσαρλς Λεκλέρκ Ετών 21
Ο 5ος οδηγός από το πριγκιπάτο που βρίσκει το δρόμο προς τη Formula 1 είναι πιθανώς το μεγαλύτερο ταλέντο που εμφανίστηκε το 2018. Με τις μεγάλες διαδοχικές κατακτήσεις των GP3 και Formula 2, ο οδηγός από τα φυτώρια της Φεράρι έκανε το άλμα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι εκπληκτικές εμφανίσεις του με την Άλφα Ρομέο – Ζάουμπερ, δεν άφησαν ασυγκίνητους τους Ιταλούς και του δόθηκε η τεράστια μεταγραφή στη Σκουντερία. Οι απαιτήσεις για τον συνοδηγό του Σεμπάστιαν Φέττελ θα είναι μεγάλες. Σκοπός του είναι να βοηθήσει τον Γερμανό να φέρει τίτλο στο Μαρανέλο μετά από 11 χρόνια απουσίας από τις επιτυχίες. Τα πρώτα δείγματα είναι εκπληκτικά, με ένα συνεπές, γρήγορο και επιθετικό στυλ οδήγησης τράβηξε αμέσως τα βλέμματα πάνω του και αντικατέστησε τον μεγάλο Κίμι Ράικκονεν για την νέα χρονιά. Πολλές οι αξιώσεις των Τιφόζι για τον Μονεγάσκο, αλλά πολύ και το ταλέντο του…
• Κάρλος Σάινθ Τζ. Ετών 24
Γνώριμο όνομα για τους φίλους των μηχανοκίνητων αθλημάτων. Μιλάμε για τον υιό του, δις παγκόσμιο πρωταθλητή του WRC, Κάρλος Σάινθ. Ο «Τζούνιορ», έχοντας ως πρότυπο τον μεγάλο Ισπανό Φερνάντο Αλόνσο, κυριάρχησε στα πρωταθλήματα υποδομής της Ρενό και κέρδισε μια θέση στην Τόρο Ρόσσο για το 2014 μέχρι και το 2017 όπου βρέθηκε στη εργοστασιακή ομάδα της Ρενό F1. Ο Σάινθ Τζ. το 2019 θα βρεθεί στον βρετανικό κολοσσό της ΜακΛάρεν με σκοπό να βοηθήσει την ιστορική αυτή ομάδα να επιστρέψει στη κορυφή. Ο Ισπανός ανέκαθεν χαρακτηριζόταν για την προσεκτική και ασφαλής οδήγηση του, δεν έχει προκαλέσει ποτέ μέσα στην πίστα όσο και έξω από αυτή. Την νέα χρονιά αναμένεται να είναι μέλος μια αρκετά πιο ανταγωνιστικής ΜακΛάρεν από πέρσι και να βοηθήσει στη «μάχη του midfield» την νέα σεζόν.
• Πιέρ Γκαζλί Ετών 22
Ο νικητής της GP2 για το 2016, άλλο ένα προϊόν των τμημάτων υποδομής της Ρεντ Μπουλ έκανε το ντεμπούτο του στην Formula 1 ως οδηγός της Τόρο Ρόσο για το 2017. Ο Γάλλος εντάχθηκε στο δεύτερο μισό της σεζόν και μόλις για 5 αγώνες αντικαθιστώντας τον Ντάνιελ Κβίατ που αποπέμφθηκε κυρίως λόγω των άσχημων αποτελεσμάτων του. Ο Γκαζλί συνέχισε ολόκληρο το 2018 όπου οι πολύ καλές εμφανίσεις του με κορυφαία την ανέλπιστη 4η θέση στο Μπαχρέιν, του έδωσαν θέση συνοδηγού του Μαξ Φερστάππεν για το 2019. Η ευκαιρία αυτή δεν ήρθε άδικα, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018 έδειξε πολύ σταθερή απόδοση, παίρνοντας ό,τι μπορούσε η Τόρο Ρόσο να του δώσει συλλέγοντας 29 πόντους έναντι μόλις 4 του συνοδηγού του. Το 2019 θα έχει έντονο ανταγωνισμό με τις ισορροπίες στην ομάδα να είναι λεπτές, αλλά οι ρόλοι μάλλον διακριτοί καθώς ο Ολλανδός συμπαίχτης είναι δίχως αμφιβολία το μεγάλο χαρτί της Ρεντ Μπουλ.
• Λανς Στρολ Ετών 20
Ίσως ο οδηγός που έχει δεχθεί, αναλογικά, τα περισσότερα αρνητικά σχόλια από όλο το γκριντ. Ο λόγος; Είναι γόνος του Λόρενς Στρολλ, του Καναδού μεγιστάνα που οι κακές γλώσσες λένε ότι μέσω της χορηγίας του στην Γουίλιαμς, αρχικά, δόθηκε η θέση του οδηγού στον υιό του για δύο χρόνια και μάλιστα σε ηλικία 18 ετών. Από το 2019 θα βρεθεί στην Φορς Ίντια … επίσης ιδιοκτησίας του Λόρενς Στρολλ που έσωσε την ομάδα από την χρεοκοπία, αγοράζοντας την για 117.000.000 δολλάρια στη μέση της χρονιάς. Με συνοδηγό τον πολύ έμπειρο Σέρχιο Πέρεζ είναι μία μεγάλη πρόκληση για τον μικρό που η αλήθεια είναι ότι έχει να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση στο γκριντ.
• Αντόνιο Τζιοβινάτσι Ετών 24
Έχοντας ένα ατυχές πέρασμα από την Ζάουμπερ το 2017 για τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς που δεν εντυπωσίασε, συνέχισε ως δοκιμαστής εξέλιξης στις Χάας , Άλφα Ρομέο-Ζάουμπερ και Φερράρι μέχρι και το 2018. Έχοντας στο παλμαρέ του την δεύτερη θέση στο GP2 για το 2016, πίσω από τον Γκαζλί, οι Ιταλοί τον επέλεξαν ως παρτενέρ του Κίμι Ράικονεν για την Άλφα Ρομέο – Ζάουμπερ για το 2019. Μεγάλη πρόκληση για τον Τζιοβινάτσι να σταθεί δίπλα στον «άισμαν» που κινδυνεύει να υποσκιαστεί από την κλάση του Φινλανδού.
• Τζορτζ Ράσελ Ετών 20
Ο πρώτος οδηγός ιδιοκτησίας Μερσέντες που συναντάμε, είναι ο φετινός νικητής της Formula 2 και ο περσινός της GP3. Με αυτές τις επιτυχίες στο ενεργητικό του, ο νεαρός βρετανός θα οδηγήσει τη νέα χρονιά με τα χρώματα της ιστορικής Γουίλιαμς. Το μονοθέσιο που θα οδηγήσει είναι ακόμα ένα μεγάλο μυστήριο λόγω της τραγικής περσινής πορείας της ομάδας που ποντάρει σε εκείνο και τον Κούμπιτσα να την «αναστήσουν από τις στάχτες της».
• Λάντο Νόρις Ετών 19
Ο νεαρότερος σε ηλικία οδηγός στο γκριντ του 2019, προέρχεται από τη δεύτερη θέση στην περσινή Formula 2, τερματίζοντας πίσω από τον Ράσελ. Ο Βρετανός έχει διαγράψει μία εκπληκτική πορεία στα πρωταθλήματα υποδομής της Ρενό κατακτώντας τα 2 φορές ενώ από μία φορά έχει πετύχει την 1η θέση στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula Ford και την Formula 3. Με αυτό το πλούσιο βιογραφικό ως διαπραγματευτικό χαρτί, εξασφάλισε μία θέση ΜακΛάρεν δίπλα στον Κάρλος Σάινθ Τζ. Ο Νόρις είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα αυτή τη στιγμή στο άθλημα, μένει να δούμε το αγωνιστικό επίπεδο της ομάδας και πως θα διαχειριστούν οι Βρετανοί ένα τέτοιο ταλέντο, αλλά και εκείνος αν θα δικαιώσει την επιλογή τους.
• Αλεξάντερ Άλμπον Ετών 22
Ο οδηγός ίσως με το πιο «ταπεινό» παρελθόν στο ενεργητικό του , ξεχωρίζει η 2η θέση στην GP3 το 2016 με αντίπαλο τότε τον Λεκλέρκ. Ο Άλμπον θα γίνει μόλις ο δεύτερος Ταϊλανδός οδηγός που θα αγωνιστεί στην Formula 1, εκπροσωπώντας μία χώρα χωρίς ιδιαίτερη αυτοκινητιστική παράδοση. Τη νέα σεζόν θα τον δούμε με τα χρώματα της Τόρο Ρόσσο δίπλα στον Ντάνιελ Κβίατ όπου σίγουρα θα του βάλει δύσκολα στην πρώτη του χρονιά.
Αυτοί ήταν οι φερέλπιδες οδηγοί που θα βρεθούν στις πίστες το 2019. Κάποια ονόματα όπως του Φερστάππεν και Λεκλέρκ ξεχωρίζουν, όπως και βιογραφικά του Νόρις ανοίγουν πόρτες, αλλά στο τέλος όλοι κρίνονται μόλις σβήσουν τα κόκκινα φώτα και μέσα στις αγωνιστικές γραμμές. Υπομονή για τον χειμώνα που έρχεται και το συναρπαστικότερο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών που πλησιάζει, οι «μπέμπηδες» θα μας αποζημιώσουν.
Επιμέλεια: Μιχάλης Παπαδημητρίου
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.