Τι αγώνας!
Σε ένα από τα καλύτερα -σε αδρεναλίνη- γκραν πριν των τελευταίων ετών, στο Μπακού, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πανηγύρισε την πρώτη του, ανέλπιστη νίκη στη σεζόν -αφήνοντας Φέτελ και Χάμιλτον να… σκοτώνονται!
Κυριολεκτικά στο… νήμα τερμάτισε δεύτερος ο Μπότας, αφήνοντας στην τρίτη θέση τον Στρολ. Τέταρτος ο Φέτελ, που διατήρησε το προβάδισμά του στη «μάχη» του τίτλου, καθώς ο Χάμιλτον (που έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό) πέρασε πέμπτος τη γραμμή τερματισμού.
Ο αγώνας, όπως προείπαμε, ήταν συγκλονιστικός, γεμάτος ένταση, ανατροπές και… ξύλο!
Στον 20ό γύρο και ενώ στην πίστα είχε μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο πρωτοπόρος Λιούις Χάμιλτον πήγαινε υπερβολικά αργά πίσω του, με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει ο Φέτελ και να σπάσει μέρος του ρύγχους της Φεράρι του! Αυτό που ακολούθησε, όμως, μόνο στον… δρόμο το έχουμε δει! Ο Γερμανός πιλότος έγινε έξαλλος και πλεύρισε(!) τον Βρετανό, τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, τρακάροντάς τον ξανά και ζητώντας του τον λόγο με χαρακτηριστική χειρονομία!
Ο Χάμιλτον έγινε -με τη σειρά του- έξω φρενών και άρχισε να φωνάζει, με αποτέλεσμα να επέμβουν οι αγωνοδίκες, που απεφάνθησαν ότι ο Φέτελ ήταν υπαίτιος για επικίνδυνη οδήγηση και του επέβαλαν ποινή ακινητοποίησης 10 sec στα πιτ. Εν ολίγοις… χαμός!
Πίσω τους, δε, την ίδια στιγμή χτύπησαν μεταξύ τους οι Force India των Πέρεζ και Οκόν, οπότε είχαμε ξανά, για 3η συνεχόμενη φορά αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς είχε μπει δύο φορές νωρίτερα, όταν ο Κβίατ πάρκαρε την Toro Rosso στο εσωτερικό της στροφής 12 και λίγο αργότερα, όταν ξεκόλλησε ένα πλαϊνό αεροδυναμικό βοήθημα από το μονοθέσιο του Ράικονεν. Ο Φινλανδός, ωστόσο, πάτησε κάποιο θραύσμα από τη σύγκρουση των Πέρεζ-Οκόν και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Ο αλυτάρχης του αγώνα αποφάσισε, τελικά, να διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία, ώστε οι άνθρωποι ασφαλείας να μπορέσουν να καθαρίσουν καλά την πίστα από τα συντρίμμια, για να μην κινδυνεύουν από κλαταρίσματα οι οδηγοί. Αυτό, επέτρεψε στους μηχανικούς της Ferrari και της Force India να επισκευάσουν τα μονοθέσια των Ράικονεν και Πέρεζ, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν, με τους αγωνοδίκες να τους επιβάλουν ποινές διέλευσης. Ο αγώνας ξανάρχισε μετά από 40 λεπτά(!), με το αυτοκίνητο ασφαλείας να δίνει σχήμα στη σειρά των μονοθέσιων, για να έχουμε ξανά αγώνα.
Η συνέχεια ήταν, επίσης… θρίλερ. Ο Φέτελ μπήκε, γκρινιάζοντας, για να εκτίσει την ποινή του, μετά τον 30ό γύρο, τη στιγμή που ξεκούμπωσε το προσκέφαλο της Mercedes πίσω από το κράνος του Χάμιλτον, με αποτέλεσμα ο Βρετανός πιλότος να μπει στα πιτ. Μέσα σε λίγη ώρα, δηλαδή, οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας και του αγώνα βρέθηκαν στην 7η και 8η θέση, ενώ επικεφαλής τέθηκε ο Ρικιάρντο! Όταν ο Φέτελ, λοιπόν, βγήκε από τα πιτ, ήταν μπροστά από τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, με τους δυο τους, τώρα, να προσπαθούν να ανέβουν ξανά στην κατάταξη, φτάνοντας, τελικά, ως την 4η και 5η θέση, αντίστοιχα.
Μπροστά τους, οι τρεις πρώτοι σχεδόν δεν… πίστευαν αυτό που συνέβαινε! Βάθρο για τον Μπότας μετά από καιρό, βάθρο για πρώτη φορά για τον Στρολ και πρώτη νίκη για τον Ρικιάρντο μετά από έναν χρόνο και συγκεκριμένα, από το περσινό GP της Μαλαισίας! Ο Μπότας, μάλιστα, πάνω στο νήμα πέρασε τον Στρολ και τερμάτισε 2ος. Και σκεφτείτε ότι o 27χρονος Φινλανδός έπεσε πάνω στον συμπατριώτη του, Ράικονεν, στον πρώτο γύρο και αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για αλλαγή αεροτομής, μένοντας στις τελευταίες θέσεις!
Όσο για τους πρωτοπόρους του πρωταθλήματος, κρατώντας πίσω του τον Χάμιλτον, ο Φέτελ αύξησε τη διαφορά ανάμεσά τους στους 14 βαθμούς. Αντίστοιχα, η Mercedes προηγείται, πλέον, με διαφορά 24 βαθμών από τη Ferrari στους κατασκευαστές.
Επιμέλεια: Νίκος Ράλλης
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.