Προτεινόμενα

Νέα εποχή με ίδιους πρωταγωνιστές – Οι αποδόσεις για την Formula 1

Στην πίστα του Σακχίρ, οι 20 πιλότοι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού ετοιμάζονται να φορέσουν γάντια και κράνη για να μπουν στα νέα τους μονοθέσια

Ήρθε η ώρα για το πρώτο Grand Prix της σεζόν στη Formula 1 και η προσοχή όλων είναι στραμμένη στο Μπαχρέιν. Στην πίστα του Σακχίρ, οι 20 πιλότοι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού ετοιμάζονται να φορέσουν γάντια και κράνη για να μπουν στα νέα τους μονοθέσια.

Στην κυριολεξία νέα μονοθέσια, αφού οι αλλαγές φέτος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είναι πολύ μεγάλες. Ουσιαστικά από φέτος το σπορ γύρισε σελίδα και μπήκε σε καινούρια εποχή. Νέα δεδομένα στην αεροδυναμική σχεδίαση, πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων και των κιβωτίων ταχυτήτων μέχρι το 2025 και νέα ελαστικά 18 ιντσών, είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές.

Η κυριότερη όμως είναι στο αεροδυναμικό κομμάτι. Η αλλαγή στους κανονισμούς σχετικά με την αεροδυναμική των μονοθεσίων, έβαλε τα σχεδιαστικά τμήματα κάθε ομάδας να πάρουν… χαρτί και μολύβι και να αρχίσουν από μία λευκή κόλλα.

Νέο αεροδυναμικό στυλ και προσπεράσεις

Το βασικό ζητούμενο ήταν απλά να βελτιστοποιηθεί το θέαμα, μέσω περισσότερων προσπεράσεων. Τα τελευταία χρόνια είχε παρατηρηθεί το εξής φαινόμενο. Τα μονοθέσια δεν μπορούσαν αρχικά να πλησιάσουν και εν συνεχεία να διατηρηθούν πολύ κοντά το ένα στο άλλο, ώστε να επιχειρήσουν την προσπέραση.

Κι αυτό διότι το προπορευόμενο άφηνε πίσω του τον λεγόμενο «ακάθαρτο» αέρα και στροβιλισμούς, οι οποίοι αποσταθεροποιούσαν το μονοθέσιο που προσπαθούσε να προσπεράσει. Έτσι αρκετοί οδηγοί ήταν «υποχρεωμένοι» να ακολουθούν τον αντίπαλό τους, χωρίς ουσιαστική ευκαιρία για μάχη εντός της πίστας.

Άρα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να μειωθεί αυτό το φαινόμενο. Μέσω των νέων κανονισμών, οι αρμόδιοι τεχνικοί της FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) επέβαλλαν καινούργια σχεδίαση των μονοθεσίων, τα οποία πλέον θα παράγουν πολύ λιγότερο «ακάθαρτο» αέρα. Αυτό συνεπάγεται ότι θα δίνεται η δυνατότητα στο μονοθέσιο που ακολουθεί, να μπορεί να πλησιάσει πιο κοντά και να επιχειρήσει πολύ πιο εύκολα την προσπέραση.

Σε απλούς αριθμούς, η κάθετη δύναμη που μπορούσε να παράγει μέχρι πέρυσι το μονοθέσιο που ακολουθούσε έφτανε το 55%. Από φέτος θα φτάνει το 86%! Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των πιλότων στις δοκιμές, ο στόχος επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό. Αυτό φάνηκε και σε αρκετά βίντεο που είδαν το φως τη δημοσιότητας. Μένει πλέον να το δούμε και στους αγώνες. Εκεί που θα μετράει πραγματικά.

Πρώτο φαβορί για τίτλο ο Χάμιλτον, Red Bull το Νο.1 στο Σακχίρ

Στοιχηματικά, η ομάδα που δείχνει ότι μέχρι στιγμής έχει κάνει την καλύτερη δουλειά, είναι η Red Bull. Ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν θα έχει στα χέρια του, λοιπόν το… εργαλείο για να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Παρ’ όλα αυτά δίνεται ως δεύτερο φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Μάλιστα, το σενάριο να κατακτήσει τον τίτλο ο Ολλανδός στο 2.75 ενώ για τον Χάμιλτον είναι στο 2.35.

Βέβαια, αυτοί είναι μακροπρόθεσμοι στόχοι. Όσον αφορά το Grand Prix του Μπαχρέιν, η πλάστιγγα γέρνει σε μεγάλο βαθμό υπέρ των Red Bull. Ο Φερστάπεν είναι το ξεκάθαρο φαβορί τόσο για την κατάκτηση της pole position, με την απόδοσή του να είναι στο 2.35 όσο και στον αγώνα, όπου προσφέρεται στο 3.00.

Η Mercedes πήγε στις δοκιμές στο Μπαχρέιν με ένα, ουσιαστικά, νέο μονοθέσιο, σε σχέση με αυτό που παρουσίασε στη Βαρκελώνη. Όμως δεν έδειχνε να λειτουργεί ακόμη όπως θα το ήθελαν στη γερμανική εταιρία. Η ταχύτητα δε φαίνεται να του λείπει, αλλά οι ενδείξεις τείνουν πως ακόμη δεν είναι στο επίπεδο της Red Bull.

Εξ ου και το γεγονός ότι ο Χάμιλτον και η Mercedes δίνονται ως δεύτερα φαβορί. Η επικράτηση του Βρετανού πιλότου στα προκριματικά του Σαββάτου κοστολογείται στο 3.75, ενώ η νίκη του στον αγώνα της Κυριακής είναι στο 3.40.

Η Ferrari επιστρέφει δυνατά

Η ομάδα που πλαισιώνει την πρώτη τριάδα μέχρι στιγμής είναι η Ferrari. Οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ έμειναν αρκετά ικανοποιημένοι από τη δυναμική που έβγαζε το «κόκκινο αλογάκι» στην πίστα. Το μονοθέσιο ήταν αξιόπιστο και σε αρκετά σημεία των δοκιμών ήταν και γρήγορο.

Αυτό μάλιστα ήταν φανερό και στη Βαρκελώνη στις πρώτες δοκιμές, αλλά και στο Μπαχρέιν, στις δεύτερες. Να επιστρέψει ο τίτλος των κατασκευαστών στο Μαρανέλο πληρώνει αρκετά καλά, στο 3.75, απόδοση που είναι η μικρότερη της τελευταίας τριετίας! Βέβαια, σε επίπεδο οδηγών, Λεκλέρκ και Σάινθ είναι αρκετά πίσω από τους άλλους δύο, με τις αποδόσεις να είναι στο 8.00 και στο 16.00 αντίστοιχα.

Πάντως, σε γενικές γραμμές η Ferrari είναι το τρίτο φαβορί για την κατάκτηση της νίκης, με την απόδοσή να κερδίσει ένα μονοθέσιό της τον αγώνα στο Μπαχρέιν να βρίσκεται στο 4.00. Αντίστοιχα, η νίκη ενός εκ των μονοθέσιων της Red Bull ή της Mercedes προσφέρεται στο 2.60.

Τέλος, υπάρχουν περισσότερες από 600 διαθέσιμες μακροχρόνιες αγορές γύρω από τη νέα σεζόν στην Formula 1. Ανάμεσά τους under/over νικών οδηγών και ομάδων, στοιχήματα για τα περισσότερα βραβεία Driver of the Day, τις περισσότερες pole position, head 2 head οδηγών, forecast κατάταξης και ένα πλούσιο πακέτο που καλύπτει και τους πιο απαιτητικούς.

ΟΙ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ

 

21+| ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ:ΕΕΕΠ | ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ & ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ | ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ: 2109237777 | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x