Η Άννα Πολλάτου «έφυγε» από τη ζωή στα 31 της τον Μάιο του 2014 στη Βάρδα στα σύνορα Πάτρας -Πύργου και «βύθισε» στη θλίψη όλη την Ελλάδα, αθλητική και μη, ούσα μέλος της ελληνικής εξάδας της Εθνικής ομάδας ανσάμπλ ρυθμικής γυμναστικής που κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000.
Η Κεφαλονίτισσα πρωταθλήτρια, μαζί με τις Ειρήνη Αϊνδηλή, Κλέλια Πανταζή , Εύα Χριστοδούλου, Μαρία Γεωργάτου και Χαρά Καρυάμη, πήραν την τρίτη θέση στην αυστραλιανή πόλη πριν 21 ολόκληρα χρόνια και έφεραν μια μεγάλη επιτυχία στον ελληνικό αθλητισμό, μαζί με το στίβο, που εκείνη την εποχή έφερνε, επίσης, μεγάλες διακρίσεις στη χώρα μας.
Η ελληνική ομάδα στον μεγάλο τελικό συγκέντρωσε 39.283 βαθμούς, αφού πήρε 19.550 στις κορύνες και 19.733 σε κορδέλες-στεφάνια. Οι Ελληνίδες πρωταθλήτριες στις κορύνες είχαν πτώση. Αντίθετα, εκτέλεσαν εκπληκτικά το πρόγραμμα κορδέλες-στεφάνια και συγκέντρωσαν την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία των κριτών.
Η Πολλάτου κατευθύνονταν προς το λιμάνι της Κυλλήνης και πήγαινε στη γενέτειρά της, ώστε να ψηφίσει τον αδελφό της, που ήταν υποψήφιος στις αυτοδιοικητικές εκλογές του νησιού των Ιονίων. Από άγνωστη αιτία εκείνη την ημέρα, μέχρι να γίνουν γνωστά τα αποτελέσματα του ελέγχου, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της και συγκρούστηκε με διερχόμενο όχημα που κατευθυνόταν προς την Πάτρα. Από τη σύγκρουση, η 31χρονη πρωταθλήτρια τραυματίστηκε θανάσιμα, ενώ τραυματίστηκαν σοβαρά και τα δύο άτομα που επέβαιναν στο άλλο αυτοκίνητο.
Το 2019 έγινε η ανάλυση των εμπειρογνωμόνων που ασχολήθηκαν με την υπόθεση του θανάτου της Κεφαλλονίτισσας σταρ και απεφάνθησαν πως αιτία για το θάνατό της ήταν ένα κατασκευαστικό λάθος στο μοιραίο αυτοκίνητο που επέβαινε.Η Αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών Αμαλιάδας, Αγγελική Κυριαζή, άσκησε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
Όταν τα δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν, αποκολλήθηκαν το ταμπλό και το τιμόνι και μπήκαν στην καμπίνα του οδηγού. Η Πολλάτου σπρώχτηκε προς τα πίσω και δεν μπορούσε να στηριχθεί, οπότε και ο αυχένας της υπέστη κάταγμα από την κάμψη.
Έτσι, ο εκπρόσωπος της εταιρείας διώχτηκε ποινικά για σωματική βλάβη από αμέλεια, καθώς η Εισαγγελέας εκτιμά ότι αποκλειστική αιτία γι' αυτό ήταν η ελαττωματική κατασκευή του αυτοκινήτου της Ελληνίδας πρωταθλήτριας.
Η οικογένεια της άτυχης γυμνάστριας κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης από τους υπευθύνους και ζήτησαν να τους επιδικαστούν 820.000 ευρώ για ηθική βλάβη. Η αγωγή κατατέθηκε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών και περιλαμβάνει τα πορίσματα των ιατροδικαστών και των πραγματογνωμόνων.
Το πόρισμα ανέφερε πως στην περιοχή υπήρχε ισχυρή βροχόπτωση, ώστε να αναγκάσει το αυτοκίνητο να ξεφύγει από την πορεία του και να περάσει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Στη δίκη που ξεκίνησε τον περασμένο Γενάρη, υπήρξε η έκθεση του τεχνικού συμβούλου της οικογένειας της Άννας Πολλάτου. Εκεί, διαπιστώθηκε παντελής έλλειψη παθητικής ασφάλειας και το όχημα ήταν μια «ωρολογιακή βόμβα». Ο συνήγορος της Πολιτικής Αγωγής, Γιάννης Μαρακάκης, είχε δολώσει μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας της ακροαματικής διαδικασίας πως: «Είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί αναδείχθηκαν οι πτυχές από τις οποίες προκύπτει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έφερε εγγενή ελαττώματα από κατασκευής του. Αν η συνδεσμολογία του τιμονιού και του ταμπλό ήταν από πιο ανθεκτικά υλικά, η Άννα θα ήταν μαζί μας σήμερα».
Παρόλα αυτά, η απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αμαλιάδας ήταν αθωωτική για τον νόμιμο εκπρόσωπο της πολυεθνικής εταιρείας αυτοκινήτων. Εκτός από το Δικαστήριο, απαλλακτική ήταν και η πρόταση της Εισαγγελέως για το συγκεκριμένο άτομο.
Πάντως, τον Μάιο εμφανίστηκαν νέα δεδομένα στην υπόθεση του τροχαίου της Ελληνίδας σταρ της γυμναστικής. Η Εισαγγελία Εφετών Πατρών άσκησε έφεση στην απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αμαλιάδας που αθώωνε το στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο είχε κατηγορηθεί για το κατασκευαστικό λάθος.
Έτσι, μετά τις απαραίτητες ενέργειες του Γιάννη Μαρακάκη, ο αντιεισαγγελέας Εφετών «άνοιξε» ξανά την υπόθεση και αυτή θα εμφανιστεί ξανά στα δικαστήρια. Η νέα εκδίκαση θα διεξαχθεί μέσα στους επόμενους μήνες του 2021, καθώς τον Μάιο του 2022 η υπόθεση θα κινδυνεύει να παραγραφεί. Οπότε, αν υπάρξει δικαίωση της οικογένειας Πολλάτου, αυτή θα μεταφερθεί στον Άρειο Πάγο.
Σύμφωνα με το πόρισμα του Αντιεισαγγελέα Εφετών, ο εκπρόσωπος της εταιρείας του αυτοκινήτου που οδηγούσε η «χάλκινη» Ολυμπιονίκης έπρεπε να κηρυχθεί αρχικά ένοχος από τους δικαστές που ανέλαβαν την υπόθεση. «Η ύπαρξη κατασκευαστικών ελαττωμάτων του οχήματος και η πλημμελής τήρηση των απαιτούμενων προδιαγραφών ασφαλείας φρονούμε ότι θεμελιώθηκε με αναλυτική τεκμηρίωση, με επιστημονική επάρκεια και με παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων» αναφέρεται στην έφεση, παραπέμποντας στις καταθέσεις τεχνικών συμβούλων μηχανικών, αλλά και στις καταθέσεις των πραγματογνωμόνων μηχανικών που διορίστηκαν αυτεπαγγέλτως από το Τμήμα Τροχαίας Αμαλιάδας.
Η Πολλάτου ξεκίνησε τη ρυθμική το 1988 μόλις πέντε ετών κι έφτασε στη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας της στο άθλημα με την Εθνική ανσάμπλ, με την οποία κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στο σύνθετο ομαδικό στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000.
Το 1999 κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στους τελικούς των οργάνων και το ασημένιο στο σύνθετο ομαδικό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Οσάκα. Την ίδια χρονιά, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Βουδαπέστης, κατέκτησε ένα χρυσό μετάλλιο στο σύνθετο ομαδικό, ένα ασημένιο στο σύνθετο και ένα χάλκινο στις κορύνες.
Τα τελευταία χρόνια δούλευε ως προπονήτρια ρυθμικής γυμναστικής στον Όμιλο Φίλων Αθλητισμού Μεγάρων στην περιοχή της Δυτικής Αττικής.
Το όνομά της δόθηκε προς τιμήν της στο αεροδρόμιο της γενέτειράς της, Κεφαλονιάς.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.