Αν όλα πάνε κατ' ευχήν, το 2015 θα έχει αλλάξει ο οδικός και σιδηροδρομικός χάρτης της χώρας. Θα έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία οι 4 μεγάλοι, σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και η διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώνει την Πάτρα με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Χθες. ο αναπληρωτής Υυουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρος Καλογιάννης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, επισκέφθηκαν τα έργα της Σήραγγας Καλλιδρόμου, της οποίας ολοκληρώθηκε η διάνοιξη για τη διέλευση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνας – Θεσσαλονίκης στο νομό Φθιώτιδας (τμήμα από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι).
Ο Σταύρος Καλογιάννης επισήμανε ότι: «Άνοιξε η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Μια διπλή σήραγγα μήκους 9.200 μέτρων δηλαδή συνολικά 18,4 χιλιόμετρα. Το έργο ξεκινησε από τα τέλη της δεκαετίας του '90 αλλά λόγω της δύσκολης γεωλογίας της περιοχής, η εργολαβία υλοποίησε το 1/3 του έργου το 2003. Εγινε νέα δημοπράτηση και επανεκκίνηση των έργων το 2007, ώστε να ολοκληρωθεί τώρα. Η χάραξη της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπει ταχύτητες μέχρι 250 χιλιόμετρα την ώρα. Μόλις αποδοθεί στην κυκλοφορία το συγκεκριμένο κομμάτι η διαδρομή: Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατα περίπου μισή ώρα κι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό.»
Η τρέχουσα εργολαβία κόστισε 220 εκατομμύρια ευρώ και μαζί με την πρώτη φθάνει το κόστος στα 350 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Ο Νίκος Σταθόπουλος τόνισε ότι: «Απομένει μια πολύ μεγάλη εργολαβία: Τιθορέα-Δομοκός το κεντρικό τμήμα του άξονα. Όμως το σημερινό έργο αποτελούσε προϋπόθεση για την εργολαβία. Η αποπεράτωση αυτής της σήραγγας είναι αυτή που θα επιτρέψει μέχρι το 2015 την ολοκλήρωση του άξονα: Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και θα επαναφέρει κατά κάποιο τρόπο την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Η διάνοιξη του Καλλίδρομου είναι μια πολύ μακριά ιστορία, έγιναν πολλές μελέτες, πολλές διορθώσεις αλλά πρόκειται για ένα έργο που ήταν απολύτως απαραίτητο για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το συγκεκριμένο έργο έχει επίσης μεγάλη επίδραση στην προσπάθεια που κάνουμε για την ιδιωτικοποίηση και την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι προφανές ότι με αυτό το έργο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορέσει να κερδίσει χρόνο στο Αθήνα -Θεσσαλονίκη, να πάρει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά και φυσικά να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση η οποία θα αποτελέσει μεγάλο παράγοντα εξοικονόμησης για την εταιρία και βελτίωση των αποτελεσμάτων της. Άρα είναι ένα έργο που συνεισφέρει πραγματικά στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.»
Ο Κώστας Σπηλιόπουλος είπε ότι: «Από δω και πέρα έχουμε ευκολότερο δρόμο με πολύ καλή συνεργασία με το Υπουργείο, πιστεύουμε ότι γρήγορα θα αποδώσουμε στον ελληνικό λαό σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο. Η σήραγγα σε ένα – ενάμιση μήνα θα είναι ολοκληρωμένη και μπορεί να έρθει η επόμενη εργολαβία η οποία πιστεύουμε ότι υπογραφεί μέχρι τον Σεπτέμβριο για να ξεκινήσουν οι επόμενες εργασίες, η επόμενη φάση ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού άξονα.»
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.