Τάσος Νικολόπουλος

Φεύγει σαν κύριος, παρά την κλοπή του 2008!

Ο Τάσος Νικολόπουλος γράφει στο sportfm.gr για τον τζέντλεμαν Φελίπε Μάσα, που αποχωρεί «γεμάτος» από την Formula 1, παρότι δεν κατάφερε (αν και άξιζε το 2008) να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.

Η αλήθεια είναι ότι με τα «αν» δεν γράφεται ιστορία και τα «αλλά» δεν έχουν καμία αξία στον παγκόσμιο αθλητισμό. Όμως, υπάρχουν περιπτώσεις, που αν τα πράγματα είχαν πάρει άλλη τροπή σε κάποια συγκεκριμένη στιγμή, ίσως η συνέχεια για το άτομο ή την εκάστοτε ομάδα να εξελισσόταν διαφορετικά. Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή του Φελίπε Μάσα. Του Βραζιλιάνου πιλότου, ο οποίος στις 27 Νοεμβρίου θα αγωνιστεί (καλώς εχόντων) στο Άμπου Ντάμπι, στο τελευταίο grand-prix της καριέρας του στη Formula 1.

Γράφει ο Τάσος Νικολόπουλος

Οχτώ χρόνια πριν, ο 35χρονος πιλότος άγγιξε για πρώτη και τελευταία φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, αλλά παρότι έφτασε στην πηγή, δεν κατάφερε να πιει νερό. Το άσχημο είναι ότι δεν έφταιγε ο ίδιος για να κατηγορεί τον εαυτό του. Συνέβησαν πράματα και θάματα, τα οποία του αφήνουν τουλάχιστον πίκρα. Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν που έγινε στην πατρίδα του (στην πίστα του Ιντερλάγκος), εκείνος έκανε το καθήκον του και κατέκτησε την πρώτη θέση, εντούτοις, είδε τον Λιούις Χάμιλτον να του «κλέβει» τον τίτλο. Λίγες στροφές πριν το τέλος και συγκεκριμένα για 38,9(!) δευτερόλεπτα, ο Βρετανός προσπέρασε τον Τίμο Γκλοκ, που είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, και πήρε την πολυπόθητη γι’ αυτόν πέμπτη θέση και μαζί το πρωτάθλημα, με έναν βαθμό διαφορά.

Πιθανότατα (έως σίγουρα) η ιστορία να είχε γραφτεί διαφορετικά, αν δεν υπήρχε η… ληστεία μετά φόνου τρεις αγώνες πριν, στη Σιγκαπούρη. Η σκηνή με τον Φελίπε Μάσα να ξεκινάει από τα pits, ενώ η αντλία καυσίμων ήταν ακόμα κολλημένη πάνω στο ρεζερβουάρ της Ferrari, είναι από τις πιο… αστείες στην ιστορία, αλλά αυτή ήταν που του κόστισε τον τίτλο, μιας και από πρώτος βρέθηκε τελευταίος, έχοντας δεχθεί ποινή και τελικά τερμάτισε στη 13η θέση.

Βέβαια, για να συμβεί αυτό, είχε προηγηθεί το ατύχημα του Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, που έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας και κάποιους πιλότους στα pits. Παρότι ο ίδιος αποκάλυψε ότι το ατύχημα έγινε κατ’ εντολή, προκειμένου να διατηρήσει τις ελπίδες για τον τίτλο ο ομόσταυλός του στη Renault, Φερνάντο Αλόνσο (κέρδισε τον αγώνα), εντούτοις, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ η καταφανέστατη αδικία. Ναι μεν τιμωρήθηκαν κάποια πρόσωπα, όπως και η γαλλική ομάδα με διετή αποκλεισμό με αναστολή, αλλά η Παγκόσμια Ομοσπονδία περιορίστηκε μόνο σε αυτό. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να κάνει, αλλά η ουσία ήταν ότι επρόκειτο για ένα σκάνδαλο και το οποίο σημάδεψε στον μέγιστο βαθμό το πρωτάθλημα του 2008.

Ο Φελίπε Μάσα περιέγραψε με χαρακτηριστικό τρόπο το περιστατικό, αναφέροντας ότι του θύμισε «στημένο» ποδοσφαιρικό αγώνα με πληρωμένο διαιτητή. «Έχουμε δει τέτοιους ποδοσφαιρικούς αγώνες και η ομάδα που χάνει, έχει κυρώσεις. Στη Formula 1 δεν γίνεται τίποτε» ανέφερε με παράπονο ο Βραζιλιάνος. Τα εύσημα που πήρε μετά από αυτή την καταπληκτική σεζόν ήταν πολλά, αλλά η συνέχεια στην καριέρα του δεν ήταν ανάλογη. Αν, όμως, είχε κατακτήσει, όπως άξιζε, το πρωτάθλημα, ίσως τα πράγματα για τον ίδιο να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά και σήμερα να μιλούσαμε για ένα πιλότο, που αποχωρεί έχοντας στη συλλογή του τουλάχιστον έναν τίτλο.

Παρ’ όλα αυτά και μολονότι δεν γεύτηκε αυτή τη χαρά, ο Φελίπε Μάσα αποχωρεί ως κύριος και νικητής. Και μόνο που κατάφερε να… ξεγλιστρήσει από το τρομακτικό ατύχημα του 2009 στην Ουγγαρία, αλλά και να συνεχίσει να αγωνίζεται μέχρι σήμερα, αυτό φτάνει και περισσεύει για να είναι νικητής. Ένας τζέντλεμαν, που είχε μόνο συμπάθειες και δεν απασχόλησε ποτέ για πράγματα εκτός πίστας.

Μετά από 15 χρόνια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έχοντας τρέξει μόνο για τρεις ομάδες (Sauber, Ferrari, Williams), το άθλημα χάνει ένα… κόσμημα. Έναν άνθρωπο, που όπως είπε, επέλεξε να ανακοινώσει την αποχώρησή του στη Μόντσα, όπως είχε κάνει πριν από 10 χρόνια ο Μίκαελ Σουμάχερ, με τον οποίο συνυπήρξε μόλις μια χρονιά στην ιταλική ομάδα, αλλά έγινε αδερφός του. Και έναν πιλότο, που όπως έγραψε ο βετεράνος δημοσιογράφος της Formula 1, Μόρις Χάμιλτον, παρέμεινε συμπαθής μέχρι το τέλος, γιατί η αξιοπρέπειά του στις ήττες ήταν το ίδιο συγκινητική, όσο η παθιασμένη αντίδρασή του στις νίκες.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x