Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τις διάφορες εκδόσεις του αυτοκινήτου, ξεκινούν από 24.960 € για την βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 1.6 και 25.960 € για την πετρελαιοκίνητη D2 1.6. Και οι δύο τιμές περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και αφορούν στο πολύ πλούσιο – μολονότι εισαγωγικό – επίπεδο εξοπλισμού Optimum.
DESIGN
Στο εξωτερικό, το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα τονίζει εμφατικά την παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό παίζει ο σχεδιασμός των νέων φωτιστικών σωμάτων. Οι οριζόντιες γραμμές που διασχίζουν τόσο το εμπρός όσο και το πίσω τμήμα είναι πλέον πιο έντονες. Σε συνδυασμό με λεπτομέρειες όπως η φαρδύτερη γρίλια, τα φώτα ημέρας και τα φλας τεχνολογίας LED, προσδίδουν ένα χαρακτηριστικό δυναμισμό. Σε αυτό συντελούν και οι νέες ζάντες αλουμινίου καθώς και η πληθώρα επιλογών. Χαρακτηριστικά, μπορεί κάποιος να επιλέξει ζάντες 19” αντί για 18”, χωρίς να αλλάξει το προφίλ του ελαστικού, που σημαίνει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση χωρίς συμβιβασμό στην άνεση και την ποιότητα κύλισης!
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια του εξωτερικού:
- το κάλυμμα του ραντάρ στη γρίλια του S60 (για τα μοντέλα που διαθέτουν το Driver Support Pack) έχει μαύρη γυαλιστερή βαφή που το καθιστά πρακτικά αόρατο.
- Έχει αφαιρεθεί το πλαίσιο χρωμίου από τη γρίλια και το νέο, μεγαλύτερο σήμα δίνει μία πιο επιβλητική όψη στο αυτοκίνητο.
- Οι ενσωματωμένες απολήξεις της εξάτμισης, διαθέσιμες με τους περισσότερους κινητήρες, αποτελούν την οπτική και ουσιαστική συνέχεια των προηγμένων κινητήριων συστημάτων. Πέρα όμως από την σχεδιαστική πινελιά, οι εξατμίσεις αυτές αποτελούν και δείγμα σκανδιναβικής μηχανικής τελειότητας. Πώς όχι άλλωστε, αφού οι Σουηδοί μηχανικοί έπρεπε να δώσουν λύση στο γεγονός ότι το σύστημα εξάτμισης μεγαλώνει ακόμα και κατά 25 mm σε κατάσταση λειτουργίας, λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Και το πέτυχαν, επιτυγχάνοντας άψογο εικαστικό αποτέλεσμα σε όλο το εύρος των θερμοκρασιών.
- Τα μέχρι τώρα εμφανή πιτσιλιστήρια νερού στο καπό του αυτοκινήτου, βρίσκονται πλέον κρυμμένα κάτω από αυτό, ψεκάζοντας νερό στο παρμπρίζ χωρίς να φαίνονται.
Στο εσωτερικό, η επιτομή του σκανδιναβικού design είναι έντονη και παντού παρούσα. Εκφράζεται με τις πάμπολλες ανεπιτήδευτες επιφάνειες και την παντελή απουσία «φλύαρων» σχεδιαστικών επιλογών που κουράζουν αντί να προφέρουν κάτι. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, η χρήση ακριβών και αυθεντικών υλικών (ξύλο, δέρμα κλπ.) και ο εύκολος χειρισμός όλων των λειτουργιών δίνουν μία κυρίαρχη αίσθηση στον οδηγό και δημιουργούν ένα μοναδικά άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες. Πινελιές που διαφοροποιούν το νέο S60 από την προηγούμενη γενιά είναι οι νέες ξύλινες επενδύσεις, οι νέοι χρωματισμοί στις ταπετσαρίες, η νέα εσωτερική επένδυση της οροφής, οι μεταλλικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς του κλιματισμού και άλλα.
ΣΑΣΙ - ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ
Το νέο S60 διατίθεται με επιλογή από τέσσερις διαφορετικούς τύπους σασί! Συγκεκριμένα, η Standard επιλογή είναι το Dynamic. Αν κάποιος δίνει έμφαση στην άνεση μπορεί να επιλέξει χωρίς πρόσθετο κόστος το Touring. Διαθέσιμο επίσης το πολύ δημοφιλές και ιδιαίτερο Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept), ενώ η R-Design έκδοση θα «πατάει» στο Lower Sport, που όπως δηλώνει το όνομά του είναι πιο χαμηλό σασί, με σπορ χαρακτηριστικά.
Υπάρχει μεγάλη γκάμα υπερτροφοδοτούμενων (turbo) κινητήρων που καλύπτουν μία ευρεία γκάμα απαιτήσεων. Όλοι δε συνδυάζονται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, έξι σχέσεων. Με σειρά ενδιαφέροντος για την Ελλάδα, οι πιο σημαντικοί κινητήρες είναι:
- Ο πετρελαιοκινητήρας D2 των 1.600 κ.εκ. με 115 ίππους και 27,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ με το αυτόματο 4,1 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να είναι αντίστοιχα 103 και 107 γρ./χλμ. CO2. Το σύστημα Start/Stop είναι standard για όλους τους συνδυασμούς.
- Ο βενζινοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. που είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, είτε την Τ3 που αποδίδει 150 ίππους είτε την Τ4 που αποδίδει 180 ίππους. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η κατανάλωση στην Τ3 έκδοση είναι μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ. (με standard σύστημα Start/Stop) και στην Τ4 μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. Με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση είναι 6,8 λίτρα/100 χλμ. τόσο για την Τ3 όσο και την Τ4 έκδοση (σε αυτό το συνδυασμό δεν υπάρχει σύστημα Start/Stop).
Σε συνδυασμό με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής χειριστηρίων του κιβωτίου ταχυτήτων στο τιμόνι (“paddle shifters”). Παρέχεται έτσι η δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται το κιβώτιο ταχυτήτων ως χειροκίνητο και να επιτυγχάνει πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς να αφήνει το τιμόνι από τα χέρια του.
ΑΝΕΣΗ
Νέα σπορ καθίσματα
Ανέκαθεν ένα από τα ισχυρά σημεία των Volvo ήταν η ποιότητα των καθισμάτων τους. Ο αγοραστής του νέου S60 μπορεί να επιλέξει για το αυτοκίνητό του μία νέα σειρά σπορ καθισμάτων που προσφέρει δύο στοιχεία που θεωρούνται ασύμβατα μεταξύ τους: πρωτόγνωρη αίσθηση υποστήριξης του σώματος και ακόμα μεγαλύτερη άνεση! Ειδικά για τον οδηγό, το νέο σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα από τους μηρούς έως τους ώμους, συνεισφέροντας τα μέγιστα στην κυρίαρχη αίσθηση που νιώθει ο οδηγός, ιδίως όταν στρίβει με πολλά χιλιόμετρα ή οδηγεί γρήγορα με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης.
Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων
Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο V40, είναι πλέον διαθέσιμο και στο νέο S60. Αυτή η TFT οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο πίνακας οργάνων εκφράζει 100% "συναισθηματική λειτουργικότητα" τόσο με την αισθητική του αλλά και τις σημαντικότερες πληροφορίες σε κάθε δεδομένη κατάσταση, που τις εμφανίζει ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, που μπορεί να διαμορφώσει τον πίνακα οργάνων όπως επιθυμεί κάθε φορά, ακόμα και εν κινήσει!
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα:
- Το Elegance έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα.
- Το Eco που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων.
- Το Performance έχει κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος - το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.
Ο standard πίνακας οργάνων έχει μεν το ίδιο εξωτερικό σχήμα με τον ψηφιακό αλλά διαθέτει κλασσικούς αναλογικούς δείκτες. Ουσιαστικά είναι μια εκλεπτυσμένη εκδοχή του παραδοσιακού πίνακα οργάνων. Οι ενδείξεις εδώ είναι ηλεκτρομηχανικές.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της πιο πλούσιας έκδοσης, Summum.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων
Το νέο Volvo S60 εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!
City Safety – αποτελεσματικό μέχρι τα 50 χλμ./ώρα
Το νέο S60 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι ανταγωνιστές προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ./ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.
Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση
Το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο S60 της προηγούμενης γενιάς. Βασισμένο στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας, μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει αν κάποιος πεζός πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου – και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Πλέον, στο νέο S60, η χρήση νέου, προηγμένου λογισμικού καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών, με αντίστοιχα σωτήρια αποτελέσματα για την ακεραιότητά τους.
Συγκεκριμένα, το νέο Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση διαθέτει ένα προηγμένο αισθητήρα που ανιχνεύει αν ένας ποδηλάτης βρεθεί έξαφνα στην πορεία του αυτοκινήτου. Αν η επαφή με τον ποδηλάτη είναι αναπόφευκτη, ακούγεται μία ηχητική ειδοποίηση και ταυτόχρονα ενεργοποιείται το σύστημα πέδησης, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο.
Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες. Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη σημασία για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Η χαμηλότερη ταχύτητα του οχήματος σημαίνει πως ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται σημαντικά.
Βελτιωμένο BLIS – για καλύτερη ορατότητα
Το S60 προσφέρει την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System - BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Η βελτιωμένη εκδοχή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Φυσικά εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.
Cross Traffic Alert – για να καλύπτετε «τα νώτα» σας
Το Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας (Cross Traffic Alert) χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων.
Η λειτουργία προειδοποιεί για κίνηση αυτοκινήτου έως και 30 μέτρα από το όχημα. Η ειδοποίηση παραμένει ενεργή όσο υπάρχει αντικείμενο στη ζώνη ελέγχου του συστήματος και επικοινωνείται στον οδηγό με ένα ηχητικό σήμα και ένα οπτικό στην κεντρική οθόνη.
Το Σύστημα Πληροφόρησης Οδικών Σημάτων (Road Sign Information) ενημερώνει αποτελεσματικά τον οδηγό με τα οδικά σήματα εμφανίζοντάς τα στην οθόνη του πίνακα των οργάνων. Η κάμερα του συστήματος μπορεί να ανιχνεύσει πινακίδες ορίου ταχύτητας, καθώς και πινακίδες που να απαγορεύουν την προσπέραση, αναπαράγοντάς τες στη σχετική οθόνη μέχρι να ανιχνευτεί η επόμενη πινακίδα στο δρόμο.
Το Road Sign Information μπορεί να συνδυαστεί με την λειτουργία προειδοποίησης ταχύτητας, βάσει της οποίας παρέχεται στον οδηγό μία οπτική προειδοποίηση στο ταχύμετρο, αν εντοπιστεί υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Στο νέο S60 θα διατίθεται, αρχικά ως αξεσουάρ και το σύστημα Sensus Connected Touch. Το Sensus Connected Touch ουσιαστικά μετατρέπει την 7-ιντσών οθόνη του ηχοσυστήματος σε μία οθόνη αφής η οποία επιτρέπει τον χειρισμό ακόμα και όταν ο χρήστης φορά γάντια. Παρέχεται εκτός άλλων και λειτουργία συστήματος πλοήγησης, η χρήση του οποίου γίνεται φυσικά μέσα από την οθόνη αφής!
Το σύστημα όχι μόνο προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο internet μέσω 3G/4G αλλά και αυξάνει σφαιρικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας οδηγού και επιβατών με πληθώρα εφαρμογών. Ανάμεσά τους και η πολύ δημοφιλής εφαρμογή Spotify, η οποία προσφέρει μουσικά κομμάτια online, διαθέσιμα από μία βάση εκατομμυρίων τίτλων. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι ο έλεγχος ορισμένων λειτουργιών του Sensus Connected Touch θα είναι εφικτός ακόμα και με φωνητικές εντολές!
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι το Sensus Connected Touch θα είναι διαθέσιμο και σε προηγούμενα μοντέλα της Volvo, με μόνη προϋπόθεση αυτά να είναι εφοδιασμένα με την οθόνη Sensus 7 ιντσών.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.