TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Εμφανισιακά, στο εμπρός μέρος συναντάμε τη «μύτη της τίγρης», κάτι που βλέπουμε στα πιο φρέσκα μοντέλα της κορεατικής εταιρείας. Ο νέος προφυλακτήρας φιλοξενεί τα νέα φώτα και τους κάθετους αεραγωγούς από τη μία και την άλλη πλευρά, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε τα φώτα σχεδίασης C. Το μήκος έχει παραμείνει ίδιο (3,6 μέτρα), αλλά το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει, φτάνοντας τα 2,4 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Τα πλαστικά είναι σκληρά, η σχεδίαση είναι μοντέρνα και έχει λιτές γραμμές.
Η ποιότητα είναι παρούσα σε όλο το κόκπιτ, ενώ σε ακριβότερες εκδόσεις συναντάμε και δέρμα σε σημεία του ταμπλό. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών, την οποία προσφέρει η κορεατική εταιρεία μόλις από το δεύτερο εξοπλιστικό πακέτο. Επίσης, υπάρχουν αρκετά συστήματα άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, όπως είναι ο αυτόματος κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πολυμέσων με θύρα USB. Η ιδανική θέση οδήγησης είναι σχετικά εύκολο να βρεθεί με το μόνο μελανό σημείο να είναι η μη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού ως προς το βάθος. Οι επιβάτες μπορούν να βολευτούν και στα πίσω καθίσματα, χωρίς γκρίνιες.
Στην κορυφή για την κατηγορία του βρίσκεται για τον μεγάλο χώρο αποσκευών που διαθέτει, μιας και φτάνει τα 255 λίτρα. Στη Βαρκελώνη υπήρχαν διαθέσιμοι δύο από τους τρεις βενζινοκινητήρες που θα διαθέτει η Kia για το νέο Picanto. O τρικύλινδρος 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 67 ίππων είναι η βασική επιλογή των υποψήφιων αγοραστών, ενώ διατίθεται και ο τετρακύλινδρος 1.25 των 84 ίππων. Στην κορυφή της μηχανολογικής γκάμας θα βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 T-GDI που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και αποδίδει 100 ίππους. Τα παραπάνω μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ το αυτόματο 5άρι προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1.25. Ο 1.000άρης φάνηκε πολύ πρόθυμος και ζωηρός, ειδικά από τις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, λόγω των τριών κυλίνδρων, αρκετοί κραδασμοί έκαναν την εμφάνισή τους, χωρίς όμως να ενοχλούν ιδιαίτερα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι 4,4 λτ./100 χλμ., αλλά στην πράξη η τιμή ανέβαινε κατά 1 με 1,5 λίτρο.
Το νέο Picanto πατάει επάνω σε ένα νέο πάτωμα, ενώ το μόνο που μοιράζονται κοινό με το νέο Hyundai i10 είναι η πίσω ανάρτηση. Το βάρος της πλατφόρμας είναι 22 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη γενιά και στον δρόμο δείχνει μια πολύ ώριμη συμπεριφορά. Εχει πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ακολουθεί πιστά όλες τις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι μεταφέρει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται ο χρήστης από την άσφαλτο και είναι ξεκούραστο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Είναι ευέλικτο, χάρη στις μικρές του διαστάσεις και ταυτόχρονα στο ταξίδι είναι άνετο χωρίς να ζηλεύει κάτι από ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η βασική έκδοση του νέου Picanto με τον 1.0 ατμοσφαιρικό κινητήρα ξεκινάει από τα 10.300 ευρώ με ικανοποιητικό εξοπλιστικό πακέτο. Από την άλλη, η βασική έκδοση του 1.25 ξεκινάει από τα 10.700 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση GT-Line με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 12.700 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα, ενώ με τον τούρμπο η τιμή ανεβαίνει κατά 300 ευρώ. Ολοκληρώνοντας, πρέπει να σημειωθεί ότι η Kia προσφέρει σε κάθε αυτοκίνητό της 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για να έχετε το κεφάλι σας... ήσυχο.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.