Γενικά

Νέα εποχή στα ηλεκτρικά με τη μαζική παραγωγή του BMW i3

Ένα νέο κεφάλαιο άνοιξε στην ιστορία του BMW Group με την έναρξη μαζικής παραγωγής του BMW i3.

Στόχος, βέβαια, η μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων σε αστικές περιοχές.

Στο νέο μοντέλο ο όμιλος έκανε «επανάσταση». Είναι η πρώτη φορά που πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) χρησιμοποιείται στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων και από αυτό το ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό, είναι δομημένο το αμάξωμα ώστε να αντισταθμίζει το πρόσθετο βάρος των μπαταριών του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Με την εκβιομηχάνιση της διαδικασίας παραγωγής του CFRP, ο όμιλος BMW γίνεται ο πρώτος στον κόσμο που χρησιμοποιεί τέτοιο υλικό κάνοντας οικονομικά βιώσιμη την παραγωγή οχημάτων.

Τα ανθρακονήματα παράγονται από θερμοπλαστικό ύφασμα βασισμένο σε πολυακρυλονιτρίλιο, σε εργοστάσιο των Η.Π.Α. με τη χρήση υδροϋλεκτρικής ενέργειας, με την τελική εργασία να γίνεται στο εργοστάσιο της Λειψίας. Εκεί έχουν επενδυθεί περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ σε νέες δομές και μηχανήματα για την παραγωγή των μοντέλων BMW i (αργότερα και το i8), ενώ έχουν δημιουργηθεί 800 νέες θέσεις εργασίας.

Συνολικά η εταιρία έχει επενδύσει κοντά στα 600 εκατ. στο δίκτυο παραγωγής του BMW i δημιουργώντας πάνω από 1.500 θέσεις εργασίας. Το πρώτο BMW i3 που πέρασε τη γραμμή παραγωγής θα χρησιμοποιηθεί σαν lead car στον Διεθνή Μαραθώνιο του Βερολίνου στις 29 Σεπτεμβρίου. Το Νοέμβριο θα αρχίσει να πωλείται σε χώρες της Ευρώπης, θα λανσαριστεί σε Κίνα και Η.Π.Α., όμως στην Ελλάδα αν δεν αλλάξουν οι όροι φορολόγησης (πολυτελείας) είναι δύσκολο να εισαχθεί και να πουληθεί αυτοκίνητο που θα κοστίζει γύρω στις 40.000 ευρώ.

Εν συντομία…

Η μπαταρία υψηλής ισχύος που ζυγίζει 230 κιλά, τοποθετείται στο πάνελ του αμαξώματος, σε πλαίσιο αλουμινίου. Εφόσον αδειάσει η ισχύς για αυτονομία έως 300 χλμ. μέχρι να φορτιστεί εκ νέου, υπάρχει προαιρετικός δίλιτρος κινητήρας βενζίνης. Για την παραγωγή του BMW i3, ο όμιλος καταναλώνει 50% λιγότερη ενέργεια και 70% λιγότερο νερό, ενώ προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια από τις ανεμογεννήτριες του εργοστασίου. Η τεράστια μείωση στην κατανάλωση ενέργειας και νερού οφείλεται κυρίως στην κατάργηση της παραδοσιακής μεθόδου βαφής που χρησιμοποιείται στα ατσάλινα και αλουμινένια αμαξώματα.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x