Το παγκοσμίως πρώτο premium ηλεκτρικό όχημα που σχεδιάστηκε ειδικά γι αυτό το είδος του συστήματος κίνησης, είναι το αποτέλεσμα μιας συνολικής προσέγγισης με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων σε αστικές περιοχές.
Εξαιρετικά υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας και αποδοτικής χρήσης πόρων έχουν επιτευχθεί επίσης με την επιλογή υλικών και τις μεθόδους παραγωγής. Είναι η πρώτη φορά που πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) χρησιμοποιείται στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Η δομή αμαξώματος του BMW i3 αποτελείται αποκλειστικά από αυτό το ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό, αντισταθμίζοντας το πρόσθετο βάρος των μπαταριών του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Με την εκβιομηχάνιση της διαδικασίας παραγωγής του CFRP, το BMW Group γίνεται η πρώτη εταιρία παγκοσμίως που κάνει τη χρήση του εν λόγω υλικού στην παραγωγή οχημάτων οικονομικά βιώσιμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στο εργοστάσιο της Λειψίας, περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί σε νέες δομές και μηχανήματα για την παραγωγή των μοντέλων BMW i και έχουν δημιουργηθεί 800 νέες θέσεις εργασίας. Στο πλαίσιο του δικτύου παραγωγής του BMW i πολλά βασικά εξαρτήματα για το BMW i3 κατασκευάζονται επίσης σε εργοστάσιο και κοινοπραξίες του BMW Group στο Moses Lake των ΗΠΑ και στις πόλεις Wackersdorf, Landshut και Dingolfing της Γερμανίας. Η εταιρία έχει επενδύσει συνολικά περίπου 600 εκατομμύρια στο δίκτυο παραγωγής του BMW i δημιουργώντας πάνω από 1.500 θέσεις εργασίας.
Η μαζική παραγωγή του BMW i3 εγκαινιάστηκε χθες παρουσία του πρωθυπουργού του κρατιδίου της Σαξονίας, Stanislaw Tillich, του δημάρχου της Λειψίας Burkhard Jung, και του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG για την παραγωγή, Harald Kruger. Το πρώτο BMW i3 που πέρασε τη γραμμή παραγωγής θα χρησιμοποιηθεί σαν lead car στον Διεθνή Μαραθώνιο του Βερολίνου στις 29 Σεπτεμβρίου και παραδόθηκε στο Γερμανό Μαραθωνοδρόμο Jan Fitschen.
Παραδόσεις του BMW i3 σε πελάτες στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα ξεκινήσουν το Νοέμβριο, ενώ το λανσάρισμα του αυτοκινήτου σε ΗΠΑ, Κίνα και λοιπές χώρες θα ακολουθήσει στις αρχές του 2014.
«Γράφουμε ιστορία με το BMW i3. Εκτός του ότι είναι το πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στο δρόμο, επαναπροσδιορίζουμε πλήρως την έννοια της βιωσιμότητας σε σχέση με την προσωπική μετακίνηση χάρη σε επαναστατικές τεχνολογίες και διαδικασίες», ανέφερε ο επικεφαλής παραγωγής της BMW, Harald Kruger.
Πράγματι, ολόκληρη η αλυσίδα αξιών είναι σταθερά δεσμευμένη στη βιωσιμότητα και απόδοση: «Καταναλώνουμε 50% λιγότερη ενέργεια και 70% λιγότερο νερό και προμηθευόμαστε την ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή των μοντέλων BMW i μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις ανεμογεννήτριες του εργοστασίου», πρόσθεσε ο Kruger. Αυτή η τεράστια μείωση στην κατανάλωση ενέργειας και νερού οφείλεται κυρίως στην κατάργηση της παραδοσιακής μεθόδου βαφής που χρησιμοποιείται στα ατσάλινα και αλουμινένια αμαξώματα.
«Είμαι περήφανος που έχουμε ένα τόσο καινοτόμο κατασκευαστή αυτοκινήτων εδώ στη Σαξονία και που η BMW κατασκευάζει το i3 στο εργοστάσιό της εδώ, στη Λειψία. Αυτό αποδεικνύει ότι η Σαξονία είναι μία ελκυστική τοποθεσία για τα ερευνητικά και εκπαιδευτικά ινστιτούτα της, την υποδομή και, το κυριότερο, για τους εξαιρετικά καταρτισμένους και ενθουσιώδεις ανθρώπους της», δήλωσε ευτυχής ο Stanislaw Tillich.
«Το εργοστάσιο της BMW ήταν ευτύχημα για την πόλη μας από την αρχή και εξακολουθεί να λειτουργεί σαν ατμομηχανή ανάπτυξης με νέες θέσεις εργασίας. Καθώς η BMW το χρησιμοποιεί σαν βάση παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων της, οι προοπτικές για την περιοχή είναι εξαιρετικά ευοίωνες», επισήμανε ο δήμαρχος της Λειψίας, Burkhard Jung.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.