Για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το δυναμικό μοντέλο της Opel ξεκίνησε ήδη η παραγγελιοληψία. Το GSi Grand Sport υπόσχεται την απόλυτη οδηγική απόλαυση σε όλους τους δρόμους. Στην Ελλάδα, θα διατίθεται με τιμή εκκίνησης από 44.350 Ευρώ (τιμή λιανικής με ΦΠΑ).
Του Άρη Γαλανόπουλου
Το βασικό Insignia GSi Grand Sport είναι εξοπλισμένο έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.0L (191 kW/260 hp) (Επίσημη κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης: στην πόλη 11,2 l/100 km, εκτός πόλης 7,1 l/100 km, μικτός κύκλος 8,6 l/100 km, επίσημες, ειδικές εκπομπές CO2 197 g/km). Ο 2.0 turbo αποδίδει μέγιστη ισχύ 400 Nm από 2.500 – 4.000 rpm. Αυτός επιταχύνει το Insignia GSi Grand Sport από 0 στα 100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 250 km/h.
Ο παραπάνω κινητήρας διατίθεται με ένα ιδιαίτερα δυναμικό σετάρισμα του πλαισίου FlexRide, προσαρμοζόμενη τετρακίνηση (adaptive AWD) με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring), ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S υψηλής πρόσφυσης και ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που επιτρέπει μηχανικές αλλαγές σχέσεων μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού.
Το νέο πλαίσιο του GSi είναι η βάση για μέγιστη οδηγική απόλαυση και αποδοτική ισχύ: Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά δέκα χιλιοστά, ενώ ειδικά σπορ αμορτισέρ ελαχιστοποιούν τις κλίσεις του αμαξώματος. Μπορείς να αντιληφθείς επακριβώς τις ρυθμίσεις που έγιναν στο Insignia GSi σε κάθε στροφή και στην παραμικρή κίνηση – στο Nordschleife του Nurburgring, την σκληρότερη αγωνιστική πίστα στον κόσμο.
Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλλει επίσης την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Standard, Tour και Sport. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση. Αποκλειστικά με το GSi προσφέρεται το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Με διπλό πάτημα, οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση του αμαξώματος, ενώ απενεργοποιείται και ο έλεγχος πρόσφυσης. Οι οδηγοί του Insignia GSi που θέλουν να ελέγχουν τα πάντα οι ίδιοι, μπορούν να αλλάζουν σχέσεις μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού (paddles).
Το σύστημα τετρακίνησης Twinster με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) – μοναδικό στην κατηγορία – συμπληρώνει άριστα το σπορ πλαίσιο. Το συμβατικό διαφορικό του πίσω άξονα αντικαθίσταται από δύο συμπλέκτες, που μπορούν να επιταχύνουν κάθε τροχό ανεξάρτητα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ανάλογα με τις συνθήκες, αυτό βοηθά το Insignia GSi να ακολουθεί τη γραμμή που επιθυμεί ο οδηγός. Επιπλέον, φρένα Brembo εξασφαλίζουν άριστη απόδοση πέδησης ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Τα συστατικά αυτά διαμορφώνουν μία πολύ ενεργή οδηγική εμπειρία που συνάδει με το σπορ εμφάνιση του Insignia GSi. Μεγάλοι, χρωμιωμένοι αεραγωγοί μπροστά, προφυλακτήρες GSi και μαρσπιέ μαζί με την προαιρετική, εντυπωσιακή πίσω αεροτομή για το Grand Sport δηλώνουν απερίφραστα ότι πρόκειται για ένα πραγματικό σπορ εργαλείο. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν τα στάνταρ εργονομικά καθίσματα (πιστοποιημένα από το AGR) ή παραγγείλουν τα προαιρετικά, δερμάτινα σπορ καθίσματα που εξελίχθηκαν ειδικά για το GSi. Αυτά προσφέρουν τις συνήθεις λειτουργίες άνεσης όπως εξαερισμό, θέρμανση, λειτουργία μασάζ και προσαρμοζόμενη πλευρική στήριξη με ψηλή πλάτη και ενσωματωμένο προσκέφαλο. Τα στάνταρ, αλουμινένια, σπορ πεντάλ παρέχουν ακόμα πιο σπορ αίσθηση. Με τέτοια χαρακτηριστικά, το Opel Insignia GSi υπόσχεται απαράμιλλη οδηγική απόλαυση.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.