Στη Μέκκα του ιταλικού και όχι μόνο, μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Λιούς Χάμιλτον με τη Mercedes, άφησε 25 ολόκληρα δευτερόλεπτα πίσω του τον Σεμπαστιάν Φέτελ με τη Ferrari και πάνω από 47 δευτερόλεπτα τον Φελίπε Μάσα με τη Williams.
Ωστόσο, η πολύ άνετη νίκη του τέθηκε υπό αμφισβήτηση, λόγω της πίεσης των ελαστικών της Mercedes, που βρέθηκε να είναι κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια.
Η FIA, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και οι αγωνοδίκες του γκραν πρι, εξέτασαν διεξοδικά την περίπτωση και αποφάνθηκαν, πολλή ώρα μετά, ότι τελικά ο Χάμιλτον διατηρεί τη νίκη του, η οποία είναι και η τρίτη του Βρετανού στη Μόντσα.
Η υπόθεση τέθηκε υπό εξάτσαη, όταν οι πιέσεις στα αριστερά πίσω ελαστικά των αυτοκινήτων του Χάμιλτον και του Ρόσμπεργκ, ήταν κάτω από την ελάχιστη τιμή - κατά 0,3 psi και 1.1 psi, αντίστοιχα, όταν η FIA πραγματοποίησε τη δοκιμή στα τέσσερα πρώτα μονοθέσια της εκκίνησης.
Ομως, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα ελαστικά ήταν στις σωστές πιέσεις όταν είχαν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο, αλλά η θερμοκρασία τους έπεσε λίγο πριν την εκκίνηση και σύμφωνα με το «γράμμα του νόμου», η Mercedes δεν έκανε κάτι επίτηδες.
«Έχοντας ακούσει τον τεχνικό εκπρόσωπο, τους εκπροσώπους της ομάδας και τον τεχνικό της Pirelli, οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι η πίεση στα εν λόγω ελαστικά ήταν στην ελάχιστη τιμή που συνιστάται από την Pirelli, όταν είχαν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο,» αναφέρει η ανακοίνωση της FIA. «Με αυτή την απόφαση σχετικά με την πίεση, οι αγωνοδίκες σημειώνουν ότι οι θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών είχαν αποσυνδεθεί από την πηγή τροφοδοσίας τους, όπως είναι η κανονική διαδικασία, και η θερμοκρασία των ελαστικών ήταν σημαντικά κάτω από τη μέγιστη επιτρεπτή θερμοκρασία κατά τη στιγμή της μέτρησης της FIA (όταν τα αυτοκίνητα ήταν σταματημένα στο γκριντ της εκκίνησης) και σημαντικά κάτω από άλλα αυτοκίνητα που μετρήθηκαν.
Επιπλέον, οι αγωνοδίκες πείσθηκαν ότι η ομάδα ακολούθησε τη διαδικασία που ορίζεται σήμερα και εποπτεύεται από τον κατασκευαστή των ελαστικών (Pirelli) για την ασφαλή λειτουργία των ελαστικών. Ως εκ τούτου, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην αναλάβουν περαιτέρω δράση.
Παρ' όλα αυτά, οι αγωνοδίκες συστήνουν στον κατασκευαστή ελαστικών και στη FIA να προβούν σε περαιτέρω συναντήσεις και να παράσχουν σαφείς οδηγίες προς τις ομάδες για τις μετρήσεις, σύμφωνα με το πρωτόκολλο.»
Πλέον ο Χάμιλτον διεύρυνε τη διαφορά του από τον Ρόσμπεργκ που εγκατέλειψε όταν 2 γύρους πριν το φινάλε έσπασε ο κινητήρας της Mercedes. Ο Βρετανός έχει 131 βαθμούς, έναντι 199 του Γερμανού και 178 του επίσης Γερμανού Σεμπαστιάν Φέτελ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.