Γενικά

Καινοτομία και πρωτοτυπία από τη Renault στη Φρανκφούρτη

Εκθέτει για πρώτη φορά 6 πρωτότυπα μοντέλα μαζί, εκφράζοντας τη σχεδιαστική ανανέωση της μάρκας, μέσω της στρατηγικής «Λουλούδι της ζωής»...

Initiale Paris το πρωτότυπο που ενσαρκώνει το 6ο ‘πέταλο’ της σχεδιαστική στρατηγικής της Renault

Η σχεδιαστική στρατηγική της Renault με τον τίτλο “Λουλούδι της ζωής”, αντιπροσωπεύει τα στάδια της ζωής των πελατών, ξεκινώντας από τον έρωτα, συνεχίζοντας με την ανακάλυψη του κόσμου, με τη δημιουργία οικογένειας και την επαγγελματική σταδιοδρομία και καταλήγοντας στην ευρύτητα του πνεύματος και στη σοφία.. Η νέα σχεδιαστική στρατηγική της Renault χρησιμοποιεί μια έντονα συναισθηματική γλώσσα με απλό και οικείο ύφος.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ: ΕΝΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Είναι σπάνιο για μία μάρκα, να παρουσιάζει ταυτόχρονα, 6 πρωτότυπα στο περίπτερό της. Με αυτόν τον τρόπο, η Renault εκφράζει την ολοκλήρωση ενός κύκλου, και την επιτυχία της ανανέωσης στο σχεδιασμό της. Η έκθεση βάζει το κάθε στάδιο της ζωής σε μια νέα προοπτική, φέρνοντας στους επισκέπτες μερικά απλά στοιχεία-κλειδιά ώστε να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν πιο εύκολα τη μάρκα.

Η Renault σχεδιάζει μοντέλα για κάθε φάση της ζωής.
Τα έξι «πέταλα» του κύκλου ζωής, έχουν πλέον αποκαλυφθεί:
Έρωτας: Η ζωή ξεκινά μόλις ερωτεύεσαι, μια θεμελιώδης φάση που ενσαρκώνεται από DeZir.
Ανακάλυψη: Ύστερα έρχεται η στιγμή της ανακάλυψης του κόσμου από το ζευγάρι, στάδιο που αντιπροσωπεύεται από το Captur, ένα χαρακτηριστικό crossover μοντέλο.
Οικογένεια: Στη συνέχεια, τη σκυτάλη παίρνει η δημιουργία οικογένειας, με το R-Space, που εκφράζει την έννοια του minivan και του οικογενειακού αυτοκινήτου.
Εργασία: Σημαντικό κομμάτι της ζωής κατέχει και η επαγγελματική δραστηριότητα, που ενσαρκώνεται στο ελαφρύ επαγγελματικό Frenzy, και τις εμπειρίες που προσφέρει και στον ελεύθερο χρόνο.
Διασκέδαση: Τα πρωτότυπα Twin’Z και Twin’Run είναι σχεδιασμένα για να μας κάνουν να περνάμε ακόμη πιο όμορφα στον ελεύθερο χρόνο μας και να διασκεδάζουμε.
Σοφία: Σε κάποια φάση της ζωής μας αποζητάμε την ηρεμία, και θέλουμε να απολαύσουμε πλήρως τις χαρές της ζωής. Το πρωτότυπο Initiale Paris, που κάνει πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη, ενσαρκώνει την ευρύτητα του πνεύματος, την ευχαρίστηση και τις απολαύσεις που σχετίζονται με ένα μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των premium οχημάτων.

Η “Σοφία” αποτελεί το 6ο πέταλο της συγκεκριμένης στρατηγικής, και παρουσιάζεται στη φετινή διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης. Ενσαρκώνεται από Initiale Paris, που εκφράζει την καλλιέργεια, την ευρύτητα του πνεύματος και την τέχνη να απολαμβάνει κανείς να ευχαριστιέται τη ζωή και να απολαμβάνει μέσω των αισθήσεων του τις χαρές της. Με αυτό το σκεπτικό οι σχεδιαστές της Renault δημιούργησαν το Initiale Paris, μία εντελώς νέα προσέγγιση της έννοιας του ταξιδιού στην πρώτη θέση που συνοδεύεται από όλες τις συγκινήσεις που απορρέουν από αυτή την εμπειρία.

Εξωτερικός σχεδιασμός: ρευστότητα , δυναμισμός, χρώμα και φως

Το Initiale Paris είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο (4.85μ. μήκος). Πολυτελές χωρίς να είναι υπερβολικό, το νέο πρωτότυπο διαθέτει εντυπωσιακούς χώρους στο εσωτερικό του. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος, εκφράζει άμεσα:
- Την έντονη προσωπικότητα ενός σεντάν, με τη χαρακτηριστική του μάσκα και τις δυναμικές γραμμές του,
- το χαρακτήρα ενός SUV, με τους μεγάλους τροχούς των 22’’ και τα φαρδιά φτερά,
- και τη φωτεινότητα και τους χώρους ενός minivan, με τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες και την πρωτοποριακή οροφή που λούζει την καμπίνα με φώς.

Οι ρευστές και μοντέρνες σχεδιαστικές γραμμές στο αμάξωμα του Initiale Paris είναι εμπνευσμένες από τον κόσμο της αρχιτεκτονικής και της αεροναυπηγικής, δύο τομείς που συνδυάζουν αρμονικά τη στιβαρότητα και την ανάλαφρη αίσθηση. Το σχήμα των πλευρικών παραθύρων θυμίζει έντονα φτερό. Το πίσω παράθυρο που παραπέμπει σχεδιαστικά στο πίσω φτερό αεροπλάνου, διαθέτει ηλεκτρικά αεροδυναμικά πτερύγια ακριβώς όπως αυτά ενός αεροπλάνου, τονίζοντας με τον τρόπο που κινούνται, ακόμα περισσότερο το σοφιστικέ χαρακτήρα του σχεδιασμού.
Η αρμονία ανάμεσα στη στιβαρότητα και την ανάλαφρη κατασκευή τονίζεται και από την ύπαρξη ενός ιδιαίτερα έντονου λογότυπου που απαντάται σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου. Το λογότυπο, με τις έντονες ακμές και τη μορφή διαμαντιού, θυμίζει αρχιτεκτονική κατασκευής μίας κυψέλης μελισσών. Θα το συναντήσει κανείς στη μάσκα, στους τροχούς, και στις πλευρές του αμαξώματος, ενώ συνδετικός κρίκος με το εσωτερικό είναι η ύπαρξη του λογοτύπου στα μαρσπιέ των πίσω θυρών.

Η δομή του αμαξώματος θυμίζει έντονα το σκελετό ενός αεροπλάνου, ενώ θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι παραπέμπει και στην αρχιτεκτονική του Grand Palais και του Πύργου του Eiffel, εμβληματικά μνημεία που αντιπροσωπεύουν με απαράμιλλο τρόπο την Παριζιάνικη κομψότητα. Αλλά ο μεγαλύτερος φόρος τιμής στο Παρίσι αποδίδεται με τον εξαιρετικά πρωτότυπο συνδυασμό αλουμινίου και πλεξιγκλάς στην οροφή. Ξεχωρίζει έντονα από το κυρίως αμάξωμα, με μορφή χάρτη του Παρισιού, εμφανίζοντας τα διαμερίσματα της πόλης, τις λεωφόρους και τον Σηκουάνα. Το τεχνολογικό αυτό επίτευγμα, με το καταπληκτικό αισθητικό του αποτέλεσμα, δίνει το στίγμα της ταυτότητας του νέου "Initiale Paris" ειδικότερα, αλλά και της Renault γενικότερα, δεδομένου ότι στις όχθες του Σηκουάνα, γεννήθηκε ο βιομηχανικός κολοσσός της Renault. Και εκτός αυτού, ποιά πόλη σε ολόκληρο τον κόσμο, εκτός από το Παρίσι ενσωματώνει καλύτερα το Γαλλικό τρόπο της χαράς της ζωής, και το εκλεπτυσμένο γούστο ή την πολυτέλεια;


ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ RENAULT ΓΙΑ ΤΑ PREMIUM ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από την αεροναυπηγική καθώς και από την τέχνη του σχεδιασμού των μοντέρνων και πολυτελών επίπλων – δύο κόσμων που συνδυάζουν τα κομψά και εκλεπτυσμένα σχήματα με το έντονο στοιχείο της ζωντάνιας, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη ζεστασιά, τη φιλικότητα, τη φωτεινότητα και τους χώρους.
Η χρήση αλουμινίου και ξύλου, δεν είναι σπάνια στην αυτοκινητοβιομηχανία, στο Initiale Paris όμως επιτυγχάνεται ένας πιο «ώριμος» και πιο δυναμικός συγκερασμός των δύο αυτών υλικών. Οι λεπτομέρειες χρωμίου έχουν σατινέ υφή, ενώ οι ματ ξύλινες επενδύσεις αποτελούνται από στρώσεις φύλλων ξύλου για περισσότερο εκλεπτυσμένη αίσθηση. Η κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένη και αυτή με παρόμοια τεχνική, με εμφανές το παιχνίδισμα μεταξύ φυσικού ξύλου και μαύρης γυαλιστερής επιφάνειας.

Το αμάξωμα του πρωτότυπου είναι βαμμένο στο χρώμα του «αμέθυστου» που ανάλογα με την οπτική γωνία αλλάζει αποχρώσεις από βαθύ μαύρο σε φωτεινό μωβ. Το χρώμα του αμαξώματος παίζει με τις αντανακλάσεις του φωτός, ακριβώς όπως ένα κόσμημα ανάλογα με το φώς που πέφτει επάνω και τη γωνία που το αντικρίζει κανείς. Το γράμμα “I” αρχικό του ονόματος Initiale Paris, κοσμεί τις πλευρές και τις ζάντες του αυτοκινήτου.

Τα φώτα LED εξασφαλίζουν στο Initiale Paris την έντονη στυλιστική ταυτότητα. Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζουν τα φώτα ημέρας με τον κάθε προβολέα να δίνει την αίσθηση ότι περιβάλλεται από παρενθέσεις. Ένας ενσωματωμένος μηχανισμός δημιουργεί την εντύπωση της ‘κίνησης των βλεφάρων’ στα φώτα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται σε πλήρη αισθητική αρμονία με τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές του αμαξώματος, τόσο λόγω του σχήματος όσο και λόγω των αναλογιών στις διαστάσεις τους. Η ορατότητα προς τα πίσω εξασφαλίζεται από τις εξαιρετικά λεπτές μικροκάμερες που παίζουν το ρόλο των εξωτερικών καθρεφτών.

Εσωτερικός σχεδιασμός: φως, χώροι και τεχνολογία

Οι επιβάτες μπαίνουν στο αυτοκίνητο από πόρτες με αντίθετη φορά και τη βοήθεια ενός μηχανοκίνητου μαρσπιέ, ακόμη δυο στοιχεία που παραπέμπουν στην αεροναυπηγική. Η υπόσχεση της μοναδικής ευχαρίστησης μέσα από ένα ταξίδι που προσφέρει ανέσεις αντίστοιχες με αυτές της πρώτης θέσης στα αεροπλάνα, εκπληρώνεται μόλις οι επιβάτες αντικρύσουν τα καθίσματα/πολυθρόνες των δύο πρώτων σειρών, την κομψή επένδυση του μοχλού των ταχυτήτων, με το φώς να πλημμυρίζει ολόκληρο το εσωτερικό, και τις σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν νοερά σε φτερά αεροπλάνου, όπως και το πίσω μέρος του αμαξώματος που θυμίζει έντονα ουρά αεροπλάνου.

Τα απαράμιλλης άνεσης καθίσματα μετατρέπουν κάθε ταξίδι σε μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία. Ο πρωτοποριακός τρόπος στήριξής τους (στο κεντρικό τμήμα, χωρίς κάθετα στηρίγματα στο πάτωμα), τα κάνει να μοιάζουν ότι αιωρούνται στο μέσον της καμπίνας. Το οπτικό αυτό αποτέλεσμα τονίζεται ακόμα περισσότερο καθώς η πλάτη συνδέεται με την έδρα του καθίσματος, με έναν ιδιαίτερα διακριτικό τρόπο, δίνοντας έτσι την εντύπωση δύο ανεξάρτητων τμημάτων και αφήνοντας το φώς να περνά μεταξύ τους.

Στο πάτωμα συνδυάζονται αρμονικά η μοκέτα, το ξύλο και το υψηλής ποιότητας αλουμίνιο. Οι μοντέρνες ταπετσαρίες με την ανάγλυφη υφή χάρη στα κυματοειδή σχέδια προσδίδουν μια ξεχωριστή αίσθηση ηρεμίας.

Ο οδηγός θα απολαύσει ένα μινιμαλιστικό πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα που μοιάζει να αιωρείται πάνω από το πάτωμα της καμπίνας. Χωρίς καθόλου πλευρικά στηρίγματα, η κονσόλα ταιριάζει απόλυτα με τον εσωτερικό σχεδιασμό και μοιάζει με γέφυρα που συνδέει το κεντρικό τμήμα του αυτοκινήτου με το ταμπλό. Στην επιφάνεια της κονσόλας φιλοξενούνται δύο οθόνες που εμφανίζουν βίντεο και σημεία ενδιαφέροντος της γύρω περιοχής. Οι οθόνες ενσωματώνονται πλήρως στην επιφάνεια και τις καμπύλες της κονσόλας, δίνοντας την αίσθηση ότι αποτελούν ενιαίο σύνολο με την επένδυση της μοκέτας και του ξύλου.

Η τρίτη σειρά των καθισμάτων αποτελείται από μία πρωτότυπη βάση κατασκευασμένη από ανεξάρτητα κινούμενα τμήματα. Τα πρωτότυπα αυτά καθίσματα εκφράζουν με έναν δημιουργικό τρόπο το επίπεδο σχεδιασμού που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η δυνατότητα του διαφορετικού τρόπου τοποθέτησής τους εισάγει εντελώς νέους τρόπους χρήσης. Η πλάτη μπορεί να αναδιπλωθεί μερικώς ή ολόκληρη, ενώ η έδρα τους σχηματίζει ενιαίο σύνολο με το κεντρικό υποβραχιόνιο διαχωρίζοντας έτσι τις θέσεις των επιβατών. Για λόγους περισσότερο αισθητικής και λιγότερο πρακτικότητας, τα τμήματα μπορούν να τοποθετηθούν σε διάφορες θέσεις, δίνοντας έτσι την αίσθηση της κίνησης, (όπως του κυματισμού, για παράδειγμα).

Η έννοια του ταξιδιού είναι επίσης συνυφασμένη με την έννοια της αλλαγής. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο εσωτερικό του Initiale Paris στις εναλλαγές και το ‘παιχνίδισμα’ των αποχρώσεων μεταξύ των διαφόρων υλικών, όπως για παράδειγμα στα καθίσματα. Οι εναλλαγές του φωτός και η αντίστοιχη διάθεση που προκαλούν, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις εναλλαγές στο ρυθμό του ταξιδιού. Τη μέρα, το φυσικό φώς πλημμυρίζει από ψηλά την καμπίνα μέσω της πανοραμικής οροφής, δημιουργώντας ένα διαρκές παιχνίδισμα με το φως και τη σκιά. Τη νύχτα, οι πηγές απαλού φωτισμού δίνουν σε όλους τους επιβάτες την αίσθηση της γλυκιάς νυχτερινής ατμόσφαιρας. Μία σειρά από φωτεινές πηγές στην κορυφή του πίνακα οργάνων, ενεργοποιείται αυτόματα και σβήνει προοδευτικά καθώς το αυτοκίνητο αυξάνει την ταχύτητά του.

Μία εντελώς νέα προσέγγιση στην ακουστική

To επίπεδο της απόλαυσης στο Initiale Paris, ενισχύεται ακόμα περισσότερο μέσα από τη μουσική και την ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση. Το πρωτότυπο εξασφαλίζει στους επιβάτες του, μία μοναδική εμπειρία στο συγκεκριμένο τομέα.

Το Initiale Paris καλωσορίζει με ένα απαλό ήχο τους επιβάτες του από τη στιγμή που ο κινητήρας του τεθεί σε λειτουργία. Ακόμα και η ακουστική υπογραφή του αυτοκινήτου δίνει το στίγμα της μοναδικής εμπειρίας και επιβεβαιώνει την υπόσχεση της κορυφαίας πολυτέλειας που μπορεί να προσφέρει το Initiale Paris στους επιβάτες του. Η Renault στην προσπάθειά της να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό ηχητικό αποτύπωμα, ζήτησε τη συνδρομή του συνθέτη και εξειδικευμένου τεχνικού ήχου, Andrea Cera. Η συγκεκριμένη συνεργασία αποτελεί μέρος της συνεργασίας του ομίλου με το Γαλλικό ερευνητικό ινστιτούτο ακουστικής IRCAM, που είναι και υπεύθυνο για τη δημιουργία των ήχων προειδοποίησης των πεζών που υιοθετήθηκαν στο ZOE.

Επίσης η Renault ζήτησε τη συνδρομή και της BOSE®, (συνεργάτης για τις ηχητικές εγκαταστάσεις των μοντέλων παραγωγής της μάρκας από το 2008), στο σχεδιασμό και την εξέλιξη ενός ηχοσυστήματος προσαρμοσμένου ειδικά στις παραμέτρους του συγκεκριμένου πρωτότυπου. Απόλυτα διακριτικά σε εμφάνιση και πλήρως ενσωματωμένα στην καμπίνα, τα στοιχεία της ηχητικής εγκατάστασης που εξέλιξε η BOSE® αντανακλούν και αυτά με τη σειρά τους την απλότητα και το κύρος του Initiale Paris.
Αποτέλεσμα της συνεργασίας και των τεχνολογικών προκλήσεων στις οποίες ανταποκρίθηκε με επιτυχία η BOSE® – για πρώτη φορά σε πρωτότυπο – σηματοδοτεί η σταδιακή ενσωμάτωση του συστήματος Surround Sound®, σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Renault. Πρόκειται για μία τεχνολογία που εξασφαλίζει στον επιβάτη/ακροατή μία μοναδική ακουστική εμπειρία, παρόμοια με εκείνη μίας αίθουσας συναυλιών.

“Μας τιμά ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Renault μας ζήτησε να συμμετάσχουμε σε αυτό το project, πράγμα που επιβεβαιώνει τη βαρύνουσα σημασία που δίνει η Renault στην ποιότητα του ήχου, και την απόλαυση στο ταξίδι, και αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την εμπιστοσύνη της μάρκας στην εμπειρία και την τεχνογνωσία μας.”
Karsten Uhde – Επικεφαλής Ευρωπαϊκής Αγοράς, Bose Automotive Systems

BOSE & INITIALE PARIS: ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΣ ΗΧΟΣ ΑΠΟ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Initiale Paris διαθέτει, μαζί με τα δύο subwoofers, 32 συνολικά ηχεία. Οι χαμηλές, οι μεσαίες, και οι υψηλές συχνότητες αποδίδονται από διαφορετικά ηχεία η κάθε μία, που ελέγχονται από ψηφιακό ενισχυτή, ο οποίος προσαρμόζει την απόδοση ακριβώς στα ακουστικά χαρακτηριστικά της καμπίνας.

Δεκαέξι μοναδικά ηχεία Personal® Surround

Κάθε προσκέφαλο διαθέτει 2 ειδικές θέσεις που φιλοξενούν ένα ζευγάρι ηχείων. Ο μοναδικός αυτός σχεδιασμός χαρίζει σε κάθε θέση την αίσθηση του προσωπικού ήχου σε γωνία 360°. Ο κάθε επιβάτης απολαμβάνει τη μουσική με τα μοναδικά πλεονεκτήματα του περιφερειακού ήχου, αισθανόμενος ότι βρίσκεται στην καρδιά της μουσικής.

Επτά ηχεία BOSE® τεχνολογίας bass-reflex

Η συγκεκριμένη επιλογή προσφέρει απαράμιλλο επίπεδο απόδοσης τόσο στις μεσαίες, όσο και στις υψηλές (πρίμα) συχνότητες, εξασφαλίζοντας μοναδικά κρυστάλλινο ήχο. Οι επτά καμπίνες των ηχείων, με χωρητικότητα 2 λίτρων η κάθε μία, έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί από τη BOSE® αποκλειστικά για τις ακουστικές παραμέτρους του Initiale Paris. Το κάθε ηχείο διαθέτει ένα μεγάφωνο διαμέτρου 100mm και ένα tweeter 36mm για ακρίβεια στην απόδοση των υψηλών συχνοτήτων. Το ένα βρίσκεται στο μέσον του ταμπλό, εξασφαλίζοντας έτσι σταθερή απόδοση της μουσικής σκηνής, και απόλυτα ισορροπημένο ηχόχρωμα, ανεξάρτητα από την θέση του ακροατή.

Δύο ενσωματωμένα subwoofers

Για την άριστη αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων, η BOSE® χρησιμοποίησε 2 subwoofers, ένα μπροστά και ένα πίσω:
- ένα μικρό με 4λιτρη καμπίνα ενσωματωμένο στο κάτω μέρος του ταμπλό,
- ένα μεγάφωνο διαμέτρου 200mm με 25λιτρη καμπίνα, ενσωματωμένο στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ.
Η συγκεκριμένη διάταξη χαρίζει υψηλού επιπέδου απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων, για βαθύ και πλούσιο μπάσο σε όλους τους επιβάτες.

Ενισχυτής και σύστημα Surround Sound®

Ολόκληρο το ηχοσύστημα ελέγχεται από έναν 12κάναλο ψηφιακό ενισχυτή, με ψηφιακό επεξεργαστή της Bose, και δυνατότητα προσωπικών ρυθμίσεων μέσω ισοσταθμιστή 12 καναλιών. Διαθέτει επεξεργαστή σήματος Centerpoint® που εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας BOSE Surround Sound®, από τις πηγές αναπαραγωγής του ψηφιακού ήχου (CD και MP3). Το κύκλωμα επεξεργασίας Centerpoint® αναλύει σε διαρκή βάση το στερεοφωνικό σήμα και αναπαράγει 5κάναλο ήχο Surround για όλους τους επιβάτες.

Αποτελεσματικός και αποδοτικός κινητήρας

Οι μηχανικοί κινητήρων της Renault εξέλιξαν τον κινητήρα dCi 130, ώστε να αποδίδει υψηλή ροπή (που φτάνει τα 400Nm) σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας. Ο κινητήρας διαθέτει όλα τα θεμελιώδη προτερήματα της τεχνολογίας κινητήρων της Renault ενώ ανοίγει νέους δρόμους καθιστώντας τους μελλοντικούς κινητήρες ακόμα πιο αποδοτικούς.
- Downsizing: Πιστή στη στρατηγική του downsizing, η Renault συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση με τη χαμηλή κατανάλωση, χρησιμοποιώντας μικρότερης χωρητικότητας, αλλά και αποδοτικότερους ταυτόχρονα κινητήρες.
- EDC: Το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, εξασφαλίζει ευκολία στην οδήγηση, αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

Η Renault εξελίσσει επίσης δύο νέες τεχνολογίες στο πεδίο των κινητήρων:

- Τεχνολογία Twin-turbo : Ένας μικρός υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας, που χρησιμοποιείται στις χαμηλές στροφές, και ένας δεύτερος που ενεργοποιείται όταν ο κινητήρας δουλεύει με υψηλό φορτίο. Η ροπή είναι υψηλή ακόμα και σε πολύ χαμηλές στροφές – με το 90% να αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σαλ. – για ήρεμη και δυναμική ταυτόχρονα οδήγηση.
- Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αλλαγές ταχυτήτων (Shift-by-Wire), στο κιβώτιο EDC : Δανεισμένο κατευθείαν από την τεχνολογία της Formula 1, το συγκεκριμένο κιβώτιο βοηθά στις ήρεμες και απόλυτα ακριβείς αλλαγές μέσω του καλύτερου τρόπου ελέγχου. Αλλά και στο αισθητικό κομμάτι, δεν υστερεί καθώς ο μοχλός εδώ είναι πιο μικρός και το κομψό κιβώτιο μοιάζει να αιωρείται καθώς δεν χρειάζεται να καλύψει καλώδια.

Μία ακόμα ιδιαιτερότητα στον κινητήρα του Initiale Paris είναι και η χρήση ειδικών χαλύβδινων εμβόλων που περιορίζουν αισθητά τις απώλειες λόγω τριβής. Τα χαλύβδινα πιστόνια διαστέλλονται λιγότερο από τα αλουμινένια, με αποτέλεσμα τον σημαντικό περιορισμό του διάκενου μεταξύ εμβόλων και χιτωνίων σε υψηλές θερμοκρασίες. Η χαμηλότερη τριβή μεταξύ εμβόλων και χιτωνίων έχει σαν αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση. Και για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος τα συγκεκριμένα έμβολα είναι κούφια. Ο σχεδιασμός είναι ακριβώς ο ίδιος με τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μονοθέσια της Renault στη Formula 1.

Το πρωτότυπο Initiale έχει σχεδόν τις ίδιες διστάσεις με το Grand Espace και ζυγίζει σχεδόν 250 κιλά λιγότερο.
Σε γενικές γραμμές, ο συγκεκριμένος κινητήρας εκπέμπει 40 γρ./χλμ. λιγότερο CO2 και καταναλώνει 25% λιγότερο σε σύγκριση με έναν κινητήρα diesel αντίστοιχων επιδόσεων.

Η φιλοσοφία “Initiale Paris”. Η άποψη της Renault για την τέχνη του ταξιδιού

Εκτός από το ίδιο το πρωτότυπο, ο τίτλος “Initiale Paris” είναι μία φιλοσοφία που εμπεριέχει το όραμα της Renault για τα αυτοκίνητα της premium κατηγορίας. Η φιλοσοφία βασίζεται στην ικανότητα της Renault να διαβλέπει τις μελλοντικές τάσεις, καθώς και στο ανήσυχο πνεύμα που τη διακρίνει σε ότι αφορά στην εξέλιξη καινοτόμων ιδεών και στην διαφοροποίηση του τρόπου χρήσης ενός αυτοκινήτου.
Με το Initiale Paris, η Renault φιλοδοξεί να προσφέρει στους πελάτες της ένα όμορφο μοντέλο πολυτελείας, εφοδιασμένο με ότι καλύτερο διαθέτει αυτή τη στιγμή η μάρκα και να προσδώσει παράλληλα και μια εντελώς νέα θεώρηση στην τέχνη του ταξιδιού.
Στην φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης, η Renault καθιστά πλέον σαφή την πρόθεσή της να καταλάβει τη θέση που της αρμόζει, στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Η έκθεση έχει στόχο να καταδείξει τη δέσμευση της μάρκας στην μακροπρόθεσμη εδραίωση της θέσης της, με μεθοδικότητα και με το δικό της μοναδικό τρόπο.

Μια ολοκληρωμένη παρουσίαση για τη γέννηση του πρωτότυπου Initiale Paris, θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα των μέσων ενημέρωσης, στις 20 Σεπτεμβρίου.
?
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ RENAULT

Η Renault είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που λανσάρισε σε διάστημα μόλις 18 μηνών, τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα προσιτά στο ευρύ κοινό. Αυτά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο χρήσεων και απαιτήσεων: το ZOE είναι ένα μικρό hatchback μαζικής παραγωγής, το Fluence Z.E., ένα premium σεντάν, το Kangoo Z.E. ένα όχημα για επαγγελματική χρήση, ενώ το Twizy καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες μετακίνησης εντός αλλά και γύρω από την πόλη. Η Renault είναι ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με πάνω από 30.000 μονάδες που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.

ZOE, δείχνοντας στην Ευρώπη το δρόμο της ηλεκτροκίνησης

Το Renault ZOE είναι πλέον ο ηγέτης της κατηγορίας στην Ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας πουλήσει μέχρι σήμερα 6.000 μονάδες σε έντεκα Ευρωπαϊκές αγορές. Από τη στιγμή που λανσαρίστηκε τον Ιούνιο στην Γερμανική αγορά, έχει ήδη προσελκύσει πάνω από 600 αγοραστές.

Στη Γερμανία, 25 αυτοκίνητα ZOE έχουν παραγγελθεί για το project ηλεκτροκίνησης Hamburg - WaS (Wirtschaft am Strom) που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση. Αυτή η παραγγελία ανεβάζει τον συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνονται στο project, στα 150. Η έλευση του ZOE δίνει νέα διάσταση στο δίκτυο φόρτισης που είναι ήδη εγκαταστημένο για τις ανάγκες του project. Εφοδιασμένο με το φορτιστή ‘Cameleon’, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτό hatchback είναι το μοναδικό ηλεκτρικό όχημα στην αγορά που μπορεί να εκμεταλλευθεί πλήρως την ισχύ των 22 kW που αποδίδεται από τους δημόσιους και ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης, και να φορτίσει έως και το 80% της μπαταρίας του σε μία μόλις ώρα.

Άλλο ένα παράδειγμα είναι και τα Γαλλικά πολυκαταστήματα E. Leclerc, που παρέλαβαν περίπου 40 οχήματα ZOE, με μερικά από αυτά να χρησιμοποιούνται για να δοκιμαστούν οι υποδομές φόρτισης που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τη Renault. Τριάντα τρία εμπορικά κέντρα στη Γαλλία διαθέτουν σήμερα σταθμούς φόρτισης στη διάθεση των πελατών τους (πάνω από 150 σημεία συνολικά), και περίπου άλλα 100 προγραμματίζεται να έχουν εξοπλιστεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 (400 σημεία). Από αυτό το συνολικό αριθμό, περισσότερα από τα μισά θα είναι σταθμοί ταχείας φόρτισης των 22 kW. Οι οδηγοί του ZOE θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν το όχημά τους σε μόλις μία ώρα, χρόνος που έχει υπολογιστεί ότι αντιπροσωπεύει και το διάστημα παραμονής για ψώνια, σε ένα εμπορικό κέντρο.


ΦΟΡΤΙΣΗ ΑΠΟ ΟΙΚΙΑΚΗ ΠΑΡΟΧΗ, ΣΥΝΤΟΜΑ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ZOE

Ένας συμπληρωματικός φορτιστής παρουσιάζεται στο περίπτερο της Renault, που θα επιτρέψει τη σύνδεση του ZOE σε μία οικιακή παροχή, δίνει τη δυνατότητα πρόσθετης φόρτισης, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται πολύ μακριά από τους βασικούς σταθμούς φόρτισης.
Παρόλα αυτά, το σύστημα Wall Box παραμένει η βασική λύση οικιακής φόρτισης καθώς έχει σχεδιαστεί για ταχύτερη και πιο εργονομική χρήση : Στην Αγγλία, για παράδειγμα, για κάθε νέο ιδιοκτήτη ZOE δίνεται η δυνατότητα δωρεάν παροχής και εγκατάστασης Wall Box 7kW (32 amp), με την κυβέρνηση να χρηματοδοτεί το 75% του κόστους αγοράς και εγκατάστασης, και τη Renault να επιδοτεί το υπόλοιπο ποσό, ώστε να ενισχυθεί η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Από τις αρχές του 2014 (ανάλογα με την κάθε χώρα), για όλα τα μοντέλα ZOE που κυκλοφορούν θα είναι διαθέσιμος – προαιρετικά σαν αξεσουάρ – και ο πρόσθετος φορτιστής.

Το Fluence Z.E. επεκτείνει τη διεθνή του παρουσία

Το Fluence Z.E., το αμιγώς ηλεκτροκίνητο premium σεντάν μοντέλο της Renault για τις διεθνείς αγορές, πωλείται ήδη σε 16 χώρες και λαμβάνει μέρος σε πολλά δοκιμαστικά προγράμματα ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο τον κόσμο. Η επόμενη φάση του σχεδίου εξάπλωσης του μοντέλου, είναι η Ασία.

Στο Hong Kong, ύστερα από δύο διαγωνισμούς που κέρδισε το 2011 και 2012 η Renault, έχουν παραδοθεί σε διάφορους κυβερνητικούς οργανισμούς πάνω από 100 οχήματα Renault Fluence Z.E.

Στην Κορέα παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο το μοντέλο με την κωδική ονομασία SM3 Z.E. Το συγκεκριμένο όχημα διαθέτει την τεχνολογία και τον εξοπλισμό φόρτισης του Renault Fluence Z.E. και είναι προϊόν του ομίλου Renault Samsung Motors. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Busan, και είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, στην Κορεατική αγορά.

Kangoo Z.E. Βαθμός ικανοποίησης πελατών: 95%

To Kangoo Z.E., ο πρόγονος της γκάμας των οχημάτων μηδενικών ρύπων (Z.E.) και ηγέτης στην Ευρωπαϊκή αγορά των μικρών ηλεκτρικών επαγγελματικών, ανανεώθηκε τον Ιούνιο του 2013. Με το εμπρός μέρος του να εκφράζει σαφώς την νέα εταιρική ταυτότητα, το νέο Kangoo Z.E. είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος της οικογένειας Z.E. χάρη στα χαρακτηριστικό λογότυπο της μάρκας σε μπλε απόχρωση για τα ηλεκτρικά μοντέλα, τις προεκτάσεις των πίσω φώτων, και τα σκούρα πλαίσια των εμπρός προβολέων. Το μοντέλο εξοπλίζεται πλέον και με το σύστημα πολυμέσων Renault R-Link. Ακόμα διαθέσιμο σε δύο μήκη αμαξώματος και 3 εκδόσεις καμπίνας, με έως και 5 θέσεις. Το νέο μοντέλο διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου, και βέβαια την μοναδική άνεση της ηλεκτροκίνησης.

Συνολικά πάνω από 10.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους 20 Ευρωπαϊκών χωρών, με αρκετά από αυτά να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ταχυδρομείων της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιρλανδίας της Ολλανδίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας, που έχουν ήδη εκτιμήσει τα προτερήματα της ευκολίας οδήγησης του συγκεκριμένου μοντέλου. Το αυτοκίνητο έχει επαινεθεί επίσης και από εταιρείες με περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, καθώς και από Δήμους, πάρκα και νοσοκομεία, που αναζητούν ένα ήσυχο μεταφορικό μέσον. Όλα τα παραπάνω προτερήματα αποτυπώθηκαν σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ιδιοκτήτες του Kangoo Z.E. όπου ο βαθμός ικανοποίησης τους από το μοντέλο έφτασε το 95%. (Πηγή: Institut MaxiPhone, 2012).

Όλα τα παραπάνω προτερήματα στους τομείς της λειτουργικότητας και της ευκολίας οδήγησης, χάρισαν στο Kangoo Z.E μία πληθώρα βραβείων και διακρίσεων : International Van of the Year 2012, και βραβείο περιβαλλοντικού αυτοκινήτου στην κατηγορία των LCV από την Γαλλική ασφαλιστική εταιρεία MAAF, αμέσως μετά το λανσάρισμά του. Το συγκεκριμένο βραβείο που απονεμήθηκε από μία επιτροπή δημοσιογράφων, αναγνωρίζει τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης εξαπλώνονται σταδιακά σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Ο αριθμός τους από το 2011 στο 2012, διπλασιάστηκε, και στα μέσα του 2013 έφτασε τους 22,000. Από αυτούς τους σταθμούς, οι 4,000 έχουν ισχύ 11 και 22 kW, και φορτίζουν σε ποσοστό 80% την μπαταρία του ZOE σε 2 και 1 ώρα αντίστοιχα, χρόνος ομολογουμένως εκπληκτικός σε σχέση με τις 9 ώρες που χρειάζεται ένα οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στη Γερμανία οι περισσότεροι από τους 2,400 σταθμούς φόρτισης, είναι αυτού του τύπου.
Ανάλογα με τις τοπικές και εθνικές πρωτοβουλίες, οι υποδομές βρίσκονται σε ζώνες όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός σταθμών φόρτισης πολλών διαφορετικών τύπων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η περιοχή Aval Seine έξω από το Παρίσι στη Γαλλία, όπου στο πλαίσιο του προγράμματος SAVE, έχουν εγκατασταθεί 130 σταθμοί φόρτισης, εκ των οποίων οι 48 είναι προσβάσιμοι στο κοινό. Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα είχε σαν στόχο την χρήση της τεχνογνωσίας στην ανάπτυξη ενός οικολογικού συστήματος αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση. Στο τέλος του έργου, 45 σταθμοί φόρτισης τελευταίας τεχνολογίας, παρέμειναν στη διάθεση του κοινού. Έχουν τοποθετηθεί σε χώρους στάθμευσης εμπορικών κέντρων, στο δρόμο, στα δημόσια παρκινγκ, και σε πρατήρια καυσίμων. Σε όποιο σημείο της περιοχής Aval Seine, και αν βρίσκεται κανείς, δεν απέχει παρά μόνο 15 χιλιόμετρα από ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης.

Twizy, με στυλ και πρακτικότητα

Με 11.000 αυτοκίνητα στο δρόμο, το Twizy δεν θα μπορούσε παρά να χαρακτηριστεί πραγματική εμπορική επιτυχία. Το μοντέλο προσέλκυσε μία ευρεία γκάμα πελατών, από οικογένειες με άλλα αυτοκίνητα, οδηγούς χωρίς δίπλωμα (ανάλογα με τη χώρα), καθώς και επαγγελματίες που με καινοτόμο και οικολογικό προφίλ.
Η μεγαλύτερη αγορά του Twizy, είναι η Γερμανία, καθώς οι οδηγοί εκεί δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία στις δύο παραπάνω σημαντικές παραμέτρους.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x