Ύστερα από τη διακοπή ενός μήνα, το πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στα γκριντ με τις ομάδες και τους πιλότους να φιλοξενούνται στο γκραν πρι του Βελγίου και πιο συγκεκριμένα στην πίστα Σπα (23-25/8) για τον ενδέκατο αγώνα της σεζόν.
Πάνω που πήγαμε να «ζεσταθούμε» με τις Ferrari, Lotus και Mercedes να είναι αρκετά ανταγωνιστικές, ήρθε η καλοκαιρινή διακοπή να… παγώσει τον ανταγωνισμό, αλλά και να βοηθήσει τις ομάδες να εξελίξουν τα μονοθέσια τους, ώστε να είναι έτοιμες για τους τελευταίους οχτώ αγώνες.
Που βρισκόμαστε;
Τέσσερις εβδομάδες διακοπής είναι αρκετές για να δημιουργηθούν κάποια κενά στο τι έχει προηγηθεί στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Αρχικά, ο Σεμπάστιαν Φέτελ προηγείται στη βαθμολογία, έχοντας 38 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Κίμι Ραϊκόνεν.
Ωστόσο, προσεχώς αναμένονται… μονομαχίες με τους Ραϊκόνεν και Αλόνσο, ο οποίος είναι τρίτος- και αυτό γιατί έχουν μόλις έναν βαθμό διαφορά.
Από την άλλη, στο παιχνίδι βρίσκεται και η Mercedes, η οποία στο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος παρουσιάστηκε αρκετά ανταγωνιστική κυρίως κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, αφού έχουν πανηγυρίσει εφτά από τις δέκα πολ ποζίσιον.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Σεμπάστιαν Φέτελ, 172
2. Κίμι Ραϊκόνεν ,134
3. Φερνάντο Αλόνσο, 133
4. Λιούις Χάμιλτον, 124
5. Μαρκ Γουέμπερ, 105
6. Νίκο Ρόσμπεργκ, 84
7. Φελίπε Μάσα, 61
8. Ρομάν Γκροσάν, 49
9. Τζένσον Μπάτον, 39
10. Πολ Ντι Ρέστα, 36
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Red Bull, 277
2. Mercedes, 208
3. Ferrari, 194
4. Lotus, 183
5. Force India, 59
6. McLaren, 57
7. Toro Rosso, 24
8. Sauber, 7
9. Williams 1
Βέλγιο- Σπα: Η μεγάλη αγάπη των πιλότων!
Πολλοί είναι οι λόγοι για τους οποίους οι πιλότοι ανυπομονούν να ακούσουν τους κινητήρες τους να ηχήσουν. Αρχικά γιατί οι τέσσερις εβδομάδες αποχής ήταν αρκετές, αλλά και γιατί το πρωτάθλημα συνεχίζει στο Σπα, σε μία πίστα που είναι η αγαπημένη των περισσότερων πιλότων.
Το Βέλγιο υποδέχεται τους αγώνες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 1922, ενώ τα τελευταία 26 χρόνια ο αγώνας του Βελγίου φιλοξενείται στο Σπα.
Οι στροφές υψηλής ταχύτητας, οι μεγάλες ευθείες και ο άστατος καιρός πάντα δημιουργούν μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, που εξιτάρει πιλότους και θεατές.
Λίγα λόγια για το σιρκουί
Οι πιλότοι θα δουν την καρό σημαία ύστερα από 44 γύρους, έχοντας καλύψει απόσταση 308.052 χιλιομέτρων, αφού η πίστα πλέον έχει μήκος 7.004 χιλιόμετρα.
Το Σπα συνδυάζει και μεγάλες ευθείες αλλά και αρκετές στροφές, 19 τον αριθμό, 10 εκ των οποίων είναι δεξιόστροφές, ενώ οι υπόλοιπες έχουν αριστερή φορά.
Το γκραν πρι του Βελγίου είναι αρκετά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 χλμ την ώρα, μετά την τέταρτη στροφή. Η πρώτη στροφή μετά την ευθεία εκκίνησης είναι η πιο αργή της διαδρομής, καθώς τα μονοθέσια τρέχουν με 64 χλμ. την ώρα.
Η Pirelli θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη μεσαία και τη σκληρή γόμα, όπως ακριβώς και την περσινή σεζόν.
Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Σεμπάστιαν Φέτελ το 2009, ο οποίος είχε «γυρίσει» στο 1:47.263.
Οι νικητές του γκραν πρι στο Σπα:
2000: Χάκινεν, McLaren
2001:Σουμάχερ, Ferrari
2002: Σουμάχερ, Ferrari
2004: Ραϊκόνεν, McLaren
2005: Ραϊκόνεν, McLaren
2007: Ραϊκόνεν, Ferrari
2008: Μάσα, Ferrari
2009: Ραϊκόνεν, Ferrari
2010: Χάμιλτον, McLaren
2011: Φέτελ, Red Bull
2012: Τζένσον Μπάτον
Κάντε μία βόλτα με τον Μαρκ Γουέμπερ στο Σπα:
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.