Κάθε χρόνο γράφω σχεδόν τα ίδια. Οι φοιτητές μας διακρίνονται στο εξωτερικό, σε διεθνείς διαγωνισμούς, ωστόσο στην πατρίδα του δεν τυγχάνουν της αναγνώρισης που πρέπει. Πόσω μάλλον όταν χρειάζεται να μεταφέρουν στην πράξη της γνώσεις τους, πιάνοντας δουλειά. Οι περισσότεροι, τελικά, δεν ασχολούνται με το αντικείμενό τους διότι δεν υπάρχουν ανάλογες επιχειρήσεις. Μακάρι η κατάσταση να αλλάξει, αλλά επειδή παρακολουθώ πολλά χρόνια το θέμα, ελάχιστες διαφοροποιήσεις υπάρχουν.
Τα παραπάνω σχόλια έρχονται με αφορμή τον φετινό τριήμερο Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, που έγινε στους δρόμους του Ρότερνταμ. Εκεί, διακρίθηκαν 9 χώρες, από τις 24 που μετείχαν με 183 ομάδες φοιτητών, ανάμεσα τους και Ελληνες.
Φέτος, η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen), κατέκτησε την 4η θέση (ανάμεσα σε 11). Διένυσε 63,95 χλμ./kWh, βελτιώνοντας τις περσινές της επιδόσεις.
Η ομάδα Prometheus του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Αθηνών, στην κατηγορία Prototype (electric battery) ήταν 13η σε 36 ομάδες, αγγίζοντας τα 316,86 χλμ./kWh.
Ακόμη, η ομάδα Eco Evolution του Τεχνολογικού Ιδρύματος Πειραιά, στην κατηγορία Prototype (electric battery), διαγωνίστηκε με πλήρως ανασχεδιασμένο το πρωτότυπο όχημα σε σχέση με πέρυσι. Ομως, προβλήματα χρηματοδότησης καθυστέρησαν την κατασκευή του φυσικού πρωτοτύπου και η ομάδα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά της στον 3ο γύρο, λόγω αστοχίας της καδένας στη μετάδοση κίνησης. Δεν πειράζει. Του χρόνου πάλι.
Οσον αφορά στις πρωτιές, η Team Microjoule-La Joliverie, ως φαβορί ξανά στην κατηγορία Prototype (κλάση καυσίμου πετρέλαιο) διένυσε 2.980,3 χλμ./λίτρο, απόσταση που επαρκεί για τη διαδρομή Ρότερνταμ-Αθήνα με ένα μόνο λίτρο καυσίμου. Στην κατηγορία Prototype, η γαλλική SCS Pasquet συνέτριψε το προηγούμενο ρεκόρ της στην κατηγορία κίνησης με ηλεκτρική μπαταρία επιτυγχάνοντας απόδοση 1.224,1 χλμ./ kWh. Στην κατηγορία Urban Concept, η ομάδα από το Technical University of Denmark σημείωσε ρεκόρ διανύοντας 612,3 χλμ./λίτρο στην κατηγορία κίνησης με βενζίνη, ενώ η γαλλική Lycee des metiers de l’ energie dans les systemes automatises σημείωσε απόδοση 376,2 χλμ./kWh με όχημα με ηλεκτρική μπαταρία.
Εν συντομία…
Στο νέο βραβείο Ενεργειακής Πρόκλησης, για το πώς ο κόσμος μπορεί να ανταποκριθεί στις αλλαγές που αφορούν στη ζήτηση ενέργειας, η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης παρουσίασε μια καλά τεκμηριωμένη προσέγγιση σχετικά με την ενεργειακή πρόκληση και κατέκτησε τη διάκριση. Επίσης, κέρδισε και το βραβείο του Κοινού (People’s Choice Award), όντας η αγαπημένη ομάδα όλης της διοργάνωσης. Η ομάδα του ΕΜΠ τιμήθηκε με το βραβείο Βest Team Spirit, για την ομαδικότητα που επέδειξε, μεταφέροντας με χιούμορ και θετική διάθεση την κουλτούρα, τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της Ελλάδας στα μέλη των άλλων ομάδων και τους επισκέπτες της διοργάνωσης. Ηταν πραγματικός πρεσβευτής της Ελλάδας!
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.