Mόνο και μόνο ότι πρόκειται για το πιο ισχυρό Golf με πετρελαιοκινητήρα και μάλιστα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά κατανάλωσης και επιδόσεων, νομίζει ότι αξίζει η αναφορά. Αλλωστε, αυτό το στοιχείο είχε και το ταξίδι στο Μόναχο, οδηγώντας για πάρα πολλά χιλιόμετρα στη Βαυαρία. Με την κωδική ονομασία GTD (Gran Turismo Diesel), όπως το αντίστοιχο βενζινοκίνητο GTI, με το οποίο έχει απίστευτες ομοιότητες, είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει αρκετούς που θα κοιτάξουν το βάθος της τσέπης τους. Όχι ότι θα είναι ιδιαίτερα ακριβό, αλλά η φορολόγηση είναι αυτή που προβληματίζει.
Αναμφίβολα η σιλουέτα είναι εντυπωσιακή με την κυψελοειδή μάσκα και την εισαγωγή αέρα, τα κάπως σκουρόχρωμα φωτιστικά και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, που μαζί με τις ξεχωριστές ζάντες, τις καρό ταπετσαρίες και τις μεταλλικές επενδύσεις στη καμπίνα, δημιουργούν ένα πράγματι αρεστό σύνολο με σπορτίφ τιμόνι. Είναι και παραμένει Golf τους λάτρεις της γερμανικής σχεδίασης, ενώ και στο δρόμο έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν να γαντζώνει. Σε αυτό συμβάλλει το σύστημα διεύθυνσης που είναι εξαιρετικά άμεσο, όπως και το αναβαθμισμένο διαφορικό μπροστά XDS+ και βέβαια η ενεργή ανάρτηση DCC. Είτε στον αυτοκινητόδρομο με τις μεγάλες ταχύτητες, είτε στους επαρχιακούς δρόμους με τις στροφές και την πολύ καλή άσφαλτο, το Golf GTD αποδείχθηκε ευκολοδήγητο, άνετο και στιβαρό.
Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 184 hp με 380 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και τις 3.250 σ.α.λ. Με σύστημα Start/Stop, έχει μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία 4,2 λίτρα/100 χλμ. με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και 4,5 λίτρα με το DSG, το οποίο προτείνω ανεπιφύλακτα, διότι σε ξεκουράζει χωρίς να υστερεί σε απόκριση. Προσωπικά, τώρα που έχουμε συνηθίσει στα πετρελαιοκίνητα το προτιμώ και περιμένουμε τέλος Αυγούστου την τιμή, που θα είναι σαφώς πάνω από τα 27.700 ευρώ (με απόσυρση) του GTI των 220 ίππων.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.