Το «πράσινο φως» άναψε ομόφωνα η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προς το παρόν μεταβίβαση του 30% των εκτάσεων των εγκαταστάσεων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, της μαρίνας Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά Αττικής (Μητροπολιτικός πόλος Ελληνικού-Αγίου Κοσμά) στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Πάντως, οι σύμβουλοι Επικρατείας αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να κρίνουν και πάλι το όλο ζήτημα εφόσον εκδοθούν νέες αποφάσεις της Πολιτείας σχετικά με την μεταβίβαση, σχεδιασμό έργων, κ.λπ. και φυσικά εφόσον υπάρξουν και νέες προσφυγές των ενδιαφερόμενων στο ΣτΕ.
Ειδικότερα, με τέσσερις αποφάσεις της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (1902-1905/2014) απέρριψε τις αιτήσεις των Δήμων Ελληνικού – Αργυρούπολης και Αλίμου, της Ιεράς Μητρόπολης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βάρης και Βουλιαγμένης, καθώς και δέκα κατοίκων του Ελληνικού.
Όλοι στρεφόντουσαν κατά της μεταβίβασης στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) του 30% των εκτάσεων των εγκαταστάσεων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, της μαρίνας Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά Αττικής, όπως και εκτάσεως 4.850 τετραγωνικών μέτρων στην χερσόνησο του Αγίου Κοσμά.
Αναλυτικότερα, με αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ για 99 χρόνια 5.249.873 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, 426,011 τ.μ. του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας του Αγίου Κοσμά, 529.792 τ.μ. του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας και έκταση 4.850 τ.μ. στην χερσόνησο του Αγίου Κοσμά (εξοχικό κέντρο Ακρωτήρι έκτασης 670 τ.μ., στεγασμένοι χώροι 160 τ.μ., κ.λπ.).
Στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν τα δικαιώματα πλήρους κυριότητας, νομής και κατοχής των επίμαχων ακινήτων κατά ποσοστό 30% εξ αδιαιρέτου.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν όλους του ισχυρισμούς των Δήμων, κ.λπ. ως αβάσιμους. Ουσιαστικά η Ολομέλεια τους ΣτΕ αναφέρει ότι οι πράξεις που προσβάλλονται δεν έχουν επενέργειες για τους προσφεύγοντες στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο και δεν μπορούν να ελεγχθούν από τους συμβούλους Επικρατείας.
Όμως, οι Δήμοι και οι κάτοικοι μπορούν να επανέλθουν με νέες αιτήσεις τους στο ΣτΕ, όταν εκδοθεί για παράδειγμα το Προεδρικό Διάταγμα για την έγκριση του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης της περιοχής ή εκδοθούν άλλες υπουργικές αποφάσεις που αφορούν την επίμαχη περιοχή οι οποίες θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις γι΄ αυτούς.
Παράλληλα, οι δύο αιτήσεις της Ιεράς Μητρόπολης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βάρης και Βουλιαγμένης απορρίφθηκαν. Η πρώτη καθώς οι διεκδικήσεις της αποτελούν ιδιωτική διαφορά που υπάγεται στα Πολιτικά δικαστήρια και είναι αναρμόδιο το ΣτΕ να τις δικάσει και η δεύτερη επειδή δεν αποδεικνύει η Ιερά Μητρόπολης με νόμιμους τίτλους ότι έχει δικαίωμα κυριότητας της επίμαχης έκτασης των 4.850 τ.μ.
Τι υποστήριζαν οι Δήμοι και οι κάτοικοι
Στις προσφυγές τους οι Δήμοι και οι κάτοικοι υποστήριζαν ότι η μεταβίβαση προσκρούει σε πλειάδα συνταγματικών διατάξεων, αλλά και στη νομοθεσία νόμοι (3943/2011 και 4062/2012).
Συγκεκριμένα, υποστήριζαν ότι οι εκτάσεις που μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, όπως ο αιγιαλός, η παραλία, η χερσαία ζώνη της μαρίνας, τα δημόσια δάση και οι δασικές εκτάσεις υπάγονται στη δημόσια περιουσία του κράτους και είναι αναπαλλοτρίωτη.
Σύμφωνα με τους Δήμους, κ.λπ. η μεταβίβαση αυτή των επίμαχων εκτάσεων στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αντίθετη στις συνταγματικές αρχές: 1) της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας (άρθρο 5), 2) του κοινωνικού κράτους (άρθρο 25) και 3) της λαϊκής κυριαρχίας ως βάση του λαϊκού πολιτεύματος (άρθρο 1), ενώ παραβιάζεται το συνταγματικό δικαίωμα στο περιβάλλον (άρθρο 24), όπως και το άρθρο 43 του συνταγματικού χάρτη που καθορίζει το πότε εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα.
Πηγή: Protothema.gr
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.