Γενικά

«Είμαστε λίγοι για να έχουμε τόσες απώλειες»…

Αποτελεί μείζον ζήτημα όχι μόνο της Ελλάδας αλλά διεθνώς, το θέμα της οδικής ασφάλειας.

Σε πολλές προηγμένες χώρες του εξωτερικού τα βήματα προόδου ώστε να μην χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο, είναι σημαντικά και έχουν επιτευχθεί αποτελέσματα. Στην Ελλάδα, μολονότι έχουν γίνει κάποια βήματα, αποσπασματικά, βρισκόμαστε αρκετά πίσω. Ωστόσο, επειδή η Ελλάδα δεν λειτουργεί αυτοτελώς, υποστηριζόμενη και υποστηρίζοντας διάφορα προγράμματα, οφείλει η κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα και εν πάση περιπτώσει να αλλάξει τα δεδομένα της οδικής ασφάλειας αλλά και της κυκλοφοριακής αγωγής στην πατρίδα μας. Χθες, υπό την προεδρία του προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, πραγματοποιήθηκε συμβούλιο της Διϋπουργικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια.

Μάλιστα, ο πρόεδρος επισήμανε ότι «είμαστε λίγοι για να έχουμε τόσο μεγάλες απώλειες», επισημαίνοντας ότι πέρυσι, «το 2012 είχαμε 984 νεκρούς και 1.422 τραυματίες, οι περισσότεροι εκ των οποίων ανάπηροι και η πατρίδα μας δεν μπορεί να σηκώσει αυτό το βάρος. Πρέπει κάτι να γίνει».

Παρόντες στη συνάντηση ήταν όλα τα μέλη της Επιτροπής: ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκος Δένδιας, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χαράλαμπος Αθανασίου, καθηγητής ΕΜΠ Γιώργιος Κανελλαΐδης και ο αρχηγός της ΕΛΑΣ, αντιστράτηγος Νίκος Παπαγιαννόπουλος.

Στόχος της Επιτροπής είναι να εφαρμόσει το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας που θέλει τη δεκαετία 2011- 2020, στο τέλος της, να έχει 50% λιγότερους νεκρούς στην άσφαλτο. Ηδη βρισκόμαστε στο 2013, σε μια περίοδο ύφεσης, σε οικονομική κρίση και ελάχιστα έχουν αλλάξει στο θέμα της οδικής ασφάλειας. Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, ακόμα παραμένει ως σκέψη. Γιατί δεν αξιοποιούνται υπηρεσίες και φορείς γι’ αυτό το σκοπό; Χρειάζεται απάντηση.

Επίσης πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα γιατί χορταριάζουν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής και άλλα δεν έγιναν ποτέ αν και τα χρήματα δόθηκαν. Μάλιστα, ορισμένοι δήμαρχοι, όπως ο Ανδρέας Παχατουρίδης στο Περιστέρι, βλέποντας ότι ελάχιστα σχολεία επισκέπτονται το εξαιρετικό πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο Αλσος της πόλης, το έχει ανοικτό (με φύλαξη) στο κοινό και βλέπεις μικρούς και μεγάλους με ποδήλατα (μόνο) να κάνουν τις βόλτες τους με ασφάλεια.

Απάντηση χρειάζεται και το ερώτημα γιατί από το πρωί μέχρι το βράδυ δεν μεταδίδονται τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα για την οδική ασφάλεια. Γιατί η μοναδική εκπομπή στο είδος της, που υπήρχε στη δημόσια τηλεόραση (ΕΤ1), η «Ζώνη Ασφαλείας» στην οποία ήμουν συντελεστής, δεν πήρε ανανέωση; Γιατί μόνο εγώ στο ραδιόφωνο μεταδίδω 16 χρόνια τώρα μηνύματα για την οδική ασφάλεια, κάτι που ξεκίνησε ο Αρης Σταθάκης, σε άλλο Μέσο ενημέρωσης; Γιατί δεν μετέχει στην επιτροπή εκπρόσωπος από τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου που ξέρουν πολύ καλά το ζήτημα; Μέχρι να πάρω απαντήσεις, θα καταθέτω δημόσια ερωτήματα.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x