Γενικά

Δεν φταίνε οι αυτοκινητάδες για το τρένο…

Δεν θα μπω στη διαδικασία απάντησης σε αυτό που ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων Ελλάδας.

Αλλωστε δεν είναι δουλειά μου να απαντώ σε πολιτικά πρόσωπα, αλλά να σχολιάζω δηλώσεις και να προσπαθώ να τις ερμηνεύσω. Χθες, ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε, και σωστά κατά την άποψή μου, ότι «ο σιδηρόδρομος, τα δίκτυα, οι σιδηροδρομικές γραμμές, αλλά και το τροχαίο υλικό είναι μέρος της δημόσιας περιουσίας. Και σε κάθε χώρα του κόσμου όχι μονάχα στη χώρα μας είναι και μέτρο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της δυνατότητας μιας χώρας να παρέχει στοιχειώδεις υπηρεσίες στους πολίτες της.»

Ωστόσο, προσπαθώντας –κατά την εκτίμησή μου- να δικαιολογήσει ένα μέρος της υστέρησης της προόδου του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, μπέρδεψε το τρένο με το αυτοκίνητο, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «μόνο στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος είναι διαχρονικά απαξιωμένος από τις παλιότερες εποχές και κυρίως τα χρόνια της ανάπτυξης, όταν τα ισχυρά λόμπι των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών επιχείρησαν να διατηρήσουν ισχνό το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας, προκειμένου να είναι μια ιδιαίτερα κερδοφόρος αγορά, η αγορά των αυτοκινήτων.» Και εδώ γεννάται ένα ερώτημα: πόσο καλά γνωρίζει το θέμα ο Αλέξης Τσίπρας ή οι συνεργάτες του;

Μάλλον ήταν άστοχος ο συνδυασμός, διότι από το ρεπορτάζ μου, των δύο δεκαετιών στο χώρο της αυτοκίνησης, από πουθενά δεν προκύπτει ότι τόσο οι Ελληνες εισαγωγείς αυτοκινήτων (Σαρακάκης, Θεοχαράκης, Βασιλάκης, Σφακιανάκης, Συγγελίδης, Δάβαρης, Κοντέλλης κ.α.), όσο και οι θυγατρικές εταιρείες των ξένων εργοστασίων, έβαζαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου για να πωλούν αυτοκίνητα.

Αν είχε γίνει κάτι τέτοιο, δεν θα πίεζαν εδώ και δεκαετίες να φτιάξουμε ένα μεγάλο οδικό δίκτυο (όπως οι αυτοκινητόδρομοι που ξεκίνησαν την τελευταία πενταετία αλλά έχουν τελματώσει εδώ και δύο χρόνια), προκειμένου να κυκλοφορούν εκεί τα αυτοκίνητα που πωλούν;

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι πολύ μικρή (ακόμα και προ του 2008 που ήταν κοντά στις 270.000 αυτοκίνητα το χρόνο) στην Ευρώπη και δεν αποτελεί βαρόμετρο κερδοφορίας στους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τώρα δε, στη ζοφερή κατάσταση που έχει φθάσει η εμπορία αυτοκινήτου στη χώρα μας, τα ξένα εργοστάσια επιδοτούν τις εδώ εταιρείες, προκειμένου να μείνουν ανοικτές και να διατηρήσουν θέσεις εργασίας.

Αστοχη, λοιπόν, θεωρώ τη συγκεκριμένη τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα, διότι η χώρα σε πολλούς τομείς έχει μείνει πίσω, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες: σε παιδεία και υγεία – πρωτίστως, σε δίκαιο σύστημα φορολόγησης και δευτερευόντως σε σιδηρόδρομο, αυτοκινητοδρόμους, αεροδρόμια και λιμάνια.

Και βέβαια, δεν είναι άμοιροι ευθυνών οι συνδικαλιστές, οι οποίοι κατά καιρούς έβαζαν τροχοπέδη σε αναπτυξιακές δραστηριότητες, προκειμένου να μην χάσουν τα κεκτημένα.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x