Η «Dunlop Curve» έχει μείνει στην ιστορία ως μια «καταραμένη στροφή». Ήταν η στροφή του Γκραν Πρι της Σουζούκα που ο Ζιλ Μπιανκί έχασε τον έλεγχο της Marussia MR03 και καρφώθηκε πάνω στον γερανό. Ένας γερανός που είχε βρεθεί στην αμμοπαγίδα για να απομακρύνει το μονοθέσιο του Αντριάν Σούτιλ, ο οποίος μόλις ένα γύρο νωρίτερα είχε χάσει επίσης τον έλεγχο και είχε φύγει στην «Dunlop Curve».

Τα λεπτά που ακολούθησαν δραματικά και άπαντες να παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τα πλάνα. Η κόκκινη σημαία βγαίνει αμέσως, το Γκραν Πρι σταματάει εννιά γύρους πριν την καρό σημαία και άπαντες σπεύδουν τάχιστα στο σημείο. Το μονοθέσιο του Μπιανκί έχει διαλυθεί, τα θραύσματα έχουν εκτοξευθεί σε πολλά σημεία της πίστας.

Είχε καρφωθεί στον γερανό με 212 χλμ/ώρα και η δύναμη είχε φτάσει τα 92G… Για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό, ο Μπιανκί είχε δεχτεί πίεση στο κεφάλι του 92 φορές το βάρος του (σσ. 69 κιλά). Είχε επιζήσει, προσωρινά, από θαύμα…



Ο Ζιλ Μπιανκί δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα, δεν έχει βγει από το μονοθέσιο όπως συνηθίζουν οι οδηγοί μετά από ένα ατύχημα. Τα πράγματα αρχίζουν να σοβαρεύουν. Οι γιατροί της πίστας καταλαβαίνουν άμεσα πως το ατύχημα είναι σφοδρό και οι τραυματισμοί του πιλότου σοβαροί. Οι πρώτες σκέψεις κάνουν λόγο για άμεση μεταφορά του Μπιανκί με ελικόπτερο στο νοσοκομείο. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συμβεί λόγω των πολλαπλών τραυμάτων στο κεφάλι του. Πηγαίνει τελικά με ασθενοφόρο σε νοσοκομείο της Ναγκόγια, όπου χειρουργείται.



«Η ακτινογραφία δείχνει ότι υπέστη σφοδρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, και αυτή τη στιγμή υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση. Έπειτα από αυτό, θα μεταφερθεί στη μονάδα εντατικής παρακολούθησης. Το Γενικό Νοσοκομείο της Μίε θα δημοσιεύσει νέες πληροφορίες αμέσως μόλις αυτές γίνουν διαθέσιμες», ανέφερε η επίσημη αναφορά της FIA. Ο Μπιανκί ήταν σε σοβαρή κατάσταση, έχοντας υποστεί διάχυτη αξονική εγκεφαλική βλάβη!

Η οικογένεια του Μπιανκί αναζητούσε ευθύνες, κινήθηκε δικαστικά εναντίον της FIA και της Marussia. H «Bild» σε δημοσίευμά της κάνει λόγο για πιέσεις της εταιρείας στον οδηγό να επιταχύνει και την «φωτογραφίζει» ως κύριο υπαίτιο. Κάτι που προκαλεί την οργισμένη αντίδραση της εταιρείας αλλά και της FIA που ελέγχει το περιστατικό και δικαιώνει την Marussia. «Δεν μείωσε επαρκώς την ταχύτητα του αυτοκινήτου αν και η πίστα ήταν βρεγμένη και ανέμιζαν κίτρινες προειδοποιητικές σημαίες», ανέφερε η εταιρεία.



Λίγο αργότερα, ήρθε και η αιτιολογία από πλευράς FIA για το τρομακτικό συμβάν. «Υπάρχει μια στεγνή γραμμή. Καθώς η βροχή δυναμώνει, το νερό αρχίζει να εισέρχεται στην πιο στεγνή γραμμή και τα μονοθέσια σε εκείνο το σημείο ανοίγουν τη γραμμή τους. Μπορείτε να δείτε ότι ο Άντριαν (σσ. Σούτιλ) έχασε τον έλεγχο σε εκείνο το σημείο. Ακούμπησε ελαφρώς στην πιο βρεγμένη πίστα και σε εκείνο το σημείο ήταν πίσω από τον Ζουλς. Όταν πέρασε πάνω από την πιο βρεγμένη γραμμή έχασε τον έλεγχο και έκανε τετ-α-κε. Ο Ζουλς έκανε κάτι παρόμοιο. Πέρασε πάνω από την γραμμή που είχε περισσότερο νερό, αλλά η διαφορά είναι ότι δεν έκανε τετ-α-κε σαν τον Άντριαν. Διόρθωσε και βγήκε εκτός, με διαφορετική τροχιά», είπε ο Γουίτινγκ.

Οι ημέρες που ακολούθησαν ήταν οι χειρότερες για την οικογένεια του Μπιανκί. «Χτυπάει το τηλέφωνο και νομίζουμε ότι πέθανε», είχε αναφέρει ο πατέρας του, Φιλίπ, ο οποίος λίγο αργότερα αποκάλυψε πως είχε μιλήσει με τον γιο του για το ατύχημα που είχε ο Μίκαελ Σουμάχερ: «Ακόμα κι αν ξυπνήσει αλλά με περιορισμένη δυνατότητα κινήσεων, είμαστε σίγουροι πως είναι κάτι που δεν θα ήθελε να βιώνει. Το είχαμε συζητήσει. Μας είχε πει πως αν είχε ένα ατύχημα σαν του Σουμάχερ, ακόμα κι αν αυτό τον εμπόδιζε μόνο από το να οδηγεί, θα του ήταν εξαιρετικά δύσκολο να το αποδεχθεί. Διότι η οδήγηση ήταν η ζωή του».



Ο Μπιανκί προερχόταν από μια οικογένεια που λάτρευε την ταχύτητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Ρομπέρτο Μπιανκί ήταν μηχανικός της Alpha Romeo τη δεκαετία του 1930, ο παππούς του Μάουρο πρωταθλητής στην κατηγορία GT, ενώ ο θείος του Λουσιάν, ήταν οδηγός αλλά είχε και αυτός τραγική κατάληξη μετά από σφοδρή σύγκρουση σε δοκιμαστικά του 24ωρου αγώνα στη Λε Μαν. Ο πατέρας του έτρεχε σε αγώνες καρτ και ο Ζιλ Μπιανκί τον είδε σε ηλικία τεσσάρων ετών και… αγάπησε την ταχύτητα.



Το 2007 ήταν πρωταθλητής καρτ στη Γαλλία, όντας γεννημένος στην πανέμορφη Νίκαια, ενώ κατέκτησε και το γαλλικό πρωτάθλημα της Formula 1 με πέντε νίκες! Το ταλέντο του ήταν πασιφανές!



Το 2009 μετά το ατύχημα του Φελίπε Μάσα, ακούστηκε πως θα πάρει την θέση του Λούκα Μπαντοέρ ως δοκιμαστής της Ferrari. Δεν συνέβη αυτό, αλλά τελικά πήγε στο GP2 και ακολούθησαν η Formula Renault 3.5 και το πρόγραμμα νεαρών οδηγών της Ferrari το 2011. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και στη συνέχεια πήγε στη Force India ως δοκιμαστής, αλλά ούτε εκεί αγωνίστηκε. Ο Μπιανκί δεν το έβαζε κάτω, άλλωστε ήταν μικρός ακόμα! Τελικά, πήρε την ευκαιρία από τη Marussia στα 24 του. Η πρώτη του χρονιά δεν ήταν όπως θα την φανταζόταν, αφού στην βαθμολογία των οδηγών τερμάτισε στην 19η θέση και μάλιστα χωρίς βαθμό. Η νέα χρονιά, όμως, ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.

Τερμάτισε 9ος στο Γκραν Πρι του Μονακό, παίρνοντας τους πρώτους βαθμούς στην καριέρα του και στην ιστορία της Marussia. Ήταν μόνιμα ταχύτερος σε όλα τα Γκραν Πρι από τον teammate του Σίλτον, δείχνοντας πως του αξίζει μια ευκαιρία σε καλύτερη εταιρεία. Η Ferrari έβλεπε στο πρόσωπό του τον αντικαταστάτη του Φερνάντο Αλόνσο και έδειχνε έτοιμη να κάνει δικό της τον Γάλλο πιλότο. Η μοίρα, όμως, του έπαιξε άσχημο παιχνίδι στην Σουζούκα



Ο Μπιανκί μεταφέρθηκε μετά από καιρό στην Γαλλία και στη Νίκαια, δίνοντας μάχη για να κρατηθεί στη ζωή. Δεν είχε ξυπνήσει καμία στιγμή από το κώμα, αλλά η οικογένειά του συνέχιζε να ελπίζει παρότι γνώριζε πως οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος του. Όλος ο κόσμος της Formula 1 ήταν στο πλευρό του, οι οδηγοί με διάφορες κινήσεις τους έδειχναν την συμπαράσταση και υποστήριξή τους στον άτυχο οδηγό.






*Ο Φερνάντο Αλόνσο έστειλε το δικό του μήνυμα προς τον Ζιλ Μπιανκί μετά το σοκαριστικό τρακάρισμα που είχε


«Δεν το αντέχουμε, είναι ένα καθημερινό μαρτύριο. Κάποιες στιγμές χάνουμε το μυαλό μας. Για μένα, αυτή η κατάσταση είναι χειρότερη από το να είχε σκοτωθεί. Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα περισσότερο να τον βοηθήσουμε. Οι μέρες περνούν και πλέον είμαι λιγότερο αισιόδοξος απ’ ότι πριν από 2-3 μήνες. Τότε ελπίζαμε να υπάρξει μεγαλύτερη βελτίωση. Κάποια στιγμή όμως, πρέπει να προσγειωθείς και να συνειδητοποιήσεις πως πραγματικά έχουν τα πράγματα», είχε πει ο πατέρας του Φιλίπ όσο οι ημέρες περνούσαν. Τέσσερις ημέρες πριν το θάνατό του δήλωσε απαισιόδοξος για την κατάσταση της υγείας του γιου του Ζιλ, ο οποίος τελικά κατέληξε στα 25 του χρόνια.

Ο κόσμος της Formula 1 ήταν πιο φτωχός και είχε χάσει έναν ταλαντούχο οδηγό που… ερχόταν! Άπαντες βρίσκονταν σε θλίψη, κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που συνέβη… Η FIΑ αποφάσισε να αποσύρει το νούμερο «17» και κανείς οδηγός δεν μπορεί πλέον να το επιλέξει. Η τοπική κοινωνία της Νίκαιας έδωσε το όνομά του σε μια οδό της πόλης. Άπαντες θέλησαν να κάνουν κατιτίς για να μείνει αξέχαστο το όνομα τού αδικοχαμένου Ζιλ Μπιανκί

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube
TAGS: Long Form