Καλά, για την Ελλάδα τέτοιες ειδήσεις είναι απλά για ανάγνωση. Διότι με τα φορο(παρα)λογικά μέτρα που ισχύουν, οτιδήποτε πάνω από 2 λίτρα είναι κάτι σαν απαγορευμένος καρπός για αγορά. Ωστόσο η βιομηχανία αυτοκινήτου δεν σκέφτεται ελληνοκεντρικά, δημιουργώντας συνεχώς τεχνολογικά θαύματα.

Οσον αφορά στην Porsche, το αυτοκίνητο διαθέτει και πάλι έναν εξακύλινδρο κινητήρα V τριών λίτρων, ενώ η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 50 ίππους, είναι δηλαδή αυξημένη κατά 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο χρόνος επιτάχυνσης έχει μειωθεί κατά οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο μοντέλο ολοκληρώνει την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 259 χλμ./ώρα σε σύγκριση με τα 244 χλμ./ώρα του προηγούμενου μοντέλου.

Η Panamera Diesel διαθέτει πλέον για πρώτη φορά στο βασικό της εξοπλισμό το ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό με το σύστημα κατανομής ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – μέχρι σήμερα, το σύστημα αυτό ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά και μόνο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Gran Turismo. Νέες ρυθμίσεις έχουν γίνει επίσης στο σύστημα μετάδοσης και το πλαίσιο.

Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί περίπου 8.500 μοντέλα Panamera Diesel, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 15% περίπου της σειράς μοντέλων Panamera.
Η μόνη παράμετρος που έχει διατηρηθεί αναλλοίωτη σε σχέση με τον προηγούμενο V6 της Panamera Diesel είναι οι βασικές διαστάσεις του κινητήρα. Ειδικά τα κινητά μέρη, όπως το σύστημα κίνησης του στροφαλοφόρου άξονα και τα έμβολα, έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως και οι διαστάσεις τους έχουν υπολογιστεί με γνώμονα την αύξηση της απόδοσης ισχύος. Για πρώτη φορά επίσης, η Porsche συνδυάζει το νέο της κινητήρα με υδρόψυκτο υπερσυμπιεστή. Η νέα τουρμπίνα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ροή αέρα, καθώς και υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης που πλέον αγγίζει τα 3 bar (2,5 bar στο προηγούμενο μοντέλο).

Εκτός από την αυξημένη απόδοση ισχύος των 300 ίππων στις 4.000 σ.α.λ., η ονομαστική ροπή έχει επίσης αυξηθεί κατά 100 Nm και πλέον φτάνει τα 650 Nm από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ., προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στις χαμηλότερες στροφές. Η ισχύς αυτή πρέπει να μετατρέπεται αξιόπιστα σε πρόσφυση, και εδώ αναδεικνύεται ο ρόλος του συστήματος PTV+: Το σύστημα αποτελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πλήρως μεταβλητό πίσω μπλοκέ διαφορικό και επεμβαίνει με στοχευμένο τρόπο σε κάθε πίσω τροχό ξεχωριστά μέσω των φρένων. Σε χαμηλές έως μέτριες ταχύτητες, το σύστημα PTV+ βελτιώνει την ευελιξία του οχήματος και την ακρίβεια του τιμονιού, ενώ στις υψηλές ταχύτητες και κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευστάθεια. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η Panamera Diesel μπορεί πλέον να ρυμουλκήσει με άνεση φορτία έως 2.600 χλγρ.

Με τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα τούρμπο δημιουργήθηκαν και οι προϋποθέσεις για την εκ νέου ρύθμιση του συστήματος μετάδοσης. Για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη βελτίωση της άνεσης ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, η σχέση μετάδοσης είναι μεγαλύτερη στον πίσω άξονα, πράγμα που σημαίνει ότι η Panamera Diesel φτάνει στις ταχύτητες που απαιτεί ο οδηγός με τον κινητήρα της να λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές.

Το Gran Turismo με το νέο κινητήρα προσφέρει κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή που αντιστοιχεί σε 169 CO2/χλμ. Επιπλέον, οι πρώτες τέσσερις ταχύτητες του οκτατάχυτου κιβωτίου Tiptronic S έχουν σχεδιαστεί με κοντύτερη σχέση μετάδοσης, προσφέροντας στο Gran Turismo εντυπωσιακά ισχυρές επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Σε αυτήν τη βελτιωμένη ευελιξία σημαντικός είναι φυσικά ο ρόλος της ανάρτησης: οι αντιστρεπτικές ράβδοι στον μπροστινό και τον πίσω άξονα είναι ελαφρώς πιο άκαμπτες, προσδίδοντας στην Panamera Diesel μια πιο σπορ αίσθηση σε σχέση με την προκάτοχό της.

Η Panamera Diesel με το νέο κινητήρα αντικαθιστά την έκδοση των 250 ίππων και θα είναι διαθέσιμη στην αγορά από τον Ιανουάριο του 2014.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube