Διαθέτει επιδόσεις, άνεση, γερή δόση από lifestyle και μια «πολύπλευρη» προσωπικότητα. Αυτά είναι λίγα από τα στοιχεία που κληθήκαμε να γνωρίσουμε από κοντά στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου T-Roc που έλαβε χώρα λίγο έξω από τη Λισσαβώνα.
Του Άρη Γαλανόπουλου
Το «Τ» στο όνομα του T-Roc αναφέρεται στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και το Tοuareg, των οποίων το DNA και τα θετικά χαρακτηριστικά έχουν μεταφερθεί στο νέο μοντέλο. Το Roc προήλθε από το αγγλικό rock (=κουνάω/βράχος/μουσική ροκ), που καταδεικνύει τη θέση του T-Roc ως crossover, το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback.
Χρώμα και φρέσκο ντιζάιν
Οι compact διαστάσεις και η μοντέρνα σχεδίαση συνδυάζονται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς, τρία χρώματα οροφής και ένα σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών. Εσωτερικά, το φρέσκο ντιζάιν συνυπάρχει με την υψηλή λειτουργικότητα. Το T-Roc είναι ένα πενταθέσιο αυτοκίνητο, ενώ η σχεδιαστική ομάδα εκμεταλλεύθηκε το μεταξόνιο, το οποίο είναι εμφανώς μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος του οχήματος (4,23 μέτρα), για να δημιουργήσει άπλετο χώρο για πέντε επιβάτες. Ολα τα καθίσματα βρίσκονται σε υψηλή θέση. Ο αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 445 λίτρα, που είναι η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία. Με την αναδίπλωση, η χωρητικότητα αυξάνεται μέχρι τα 1.290 λίτρα. Το ταμπλό του T-Roc ποιοτικό με πολύ καλή συναρμογή.
Ενδιαφέρον έχει φυσικά το Active Info Display, που βρίσκεται στον προαιρετικό κατάλογο και ουσιαστικά αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων με μια ψηφιακή οθόνη 11,7 ιντσών, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού. Το infotainment αποτελείται από μια 8 ιντσών οθόνη αφής προαιρετικά (6,5 ιντσών στον στάνταρ εξοπλισμό), απ’ όπου ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί και να επιλέξει τις προσωπικές του ρυθμίσεις για την άνεσή του και την ψυχαγωγία του. Τα 8 ιντσών συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιδέχονται επέκταση με το App Connect (MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto από την Google).
Το T-Roc διατίθεται με τούρμπο κινητήρες: τρεις βενζινοκινητήρες (TSI) και τρεις πετρελαιοκινητήρες (TDI), σε τρία επίπεδα ισχύος: 115 PS, 150 PS και 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS (1.0 TSI και 1.6 TDI) προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS (1.5 TSI EVO και 2.0 TDI), μπορεί κανείς να επιλέξει μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση (4ΜΟΤΙΟΝ) καθώς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ταχυτήτων). Παράλληλα, ο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI EVO των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS (2.0 TSI & 2.0 TDI) είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 ταχυτήτων και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, ο 1.0 TSI των 115 ίππων και 200 Nm ροπής προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,1 λτ./100 χλμ σε μεικτό κύκλο), χωρίς όμως να του λείπει το ανάλογο «νεύρο» (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.).
Στη δημοσιογραφική αποστολή είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τους 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με τους 190 και 150 ίππους αντίστοιχα. Με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, σύστημα 4MOTION και ροπή έως 340 Nm ήταν παραπάνω από καλές οι εντυπώσεις μας στο κομμάτι των επιδόσεων. Οδηγικά, το νέο T-Roc χαρίζει στους επιβάτες του μια γαλήνια και απροβλημάτιστη διαδρομή με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να είναι επιλεγμένες στο μαλακό. Σκοπός του συγκεκριμένου setup είναι η εξαιρετική απορρόφηση των ανωμαλιών τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.
Αν επιλέξεις να κινηθείς σβέλτα, το νέο crossover έχει σκοπό να ακολουθήσει την επιθυμία σου, αλλά μην περιμένεις συμπεριφορές ενός σπορ αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί της Volkswagen έκαναν εξαιρετική δουλειά στην ηχομόνωση, κάτι που σε προκαλεί να ταξιδεύεις μεγάλες αποστάσεις.
Οι πρώτες παραδόσεις T-Roc αναμένονται στις αρχές του χρόνου, ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ανοιχτό το βιβλίο παραγγελιών με τιμή εκκίνησης τις 19.650 ευρώ για το μοντέλο με τον 1.0 TSI και με πλούσιο εξοπλισμό.