Το φιλόξενο Πόρτο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Πορτογαλίας με την όμορφη παλιά συνοικία και τη διώροφη μεταλλική αψιδωτή γέφυρα που εντυπωσιάζει, κτισμένη κατά μήκος του ποταμού Ντόουρο, επέλεξε η Volkswagen να παρουσιάσει το νέο Golf. Η όγδοη γενιά του best seller, που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, σηματοδοτεί την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο ένα από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο, αλλά αυτό το ίδιο που δημιούργησε την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Οι συμπαγείς του διαστάσεις έχουν παραμείνει σχεδόν ίδιες με μήκος 4.284 mm, πλάτος 1.789 mm και ύψος 1.456 mm. Το μεταξόνιό του ανέρχεται σε 2.636 mm. Μια γρήγορη ματιά στις αεροδυναμικές τιμές επιβεβαιώνει ότι κάθε τμήμα του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί και εξευγενιστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3. Το νέο Golf υπόσχεται άνετο χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων. Οταν η ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων διπλωθεί, η χωρητικότητα φόρτωσης αυξάνεται στο μέγιστο των 1.237 λίτρων.
Η ψηφιακή εσωτερική αρχιτεκτονική του ανοίγει μια νέα διάσταση διαισθητικής λειτουργίας. Η υποβοηθούμενη οδήγηση είναι δυνατή μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα. Είναι το πρώτο Volkswagen που χρησιμοποιεί τη συλλογή στοιχείων κυκλοφορίας Car2X για να προειδοποιεί προληπτικά για κινδύνους. Και με πέντε υβριδικές εκδόσεις φέρνει μία επανάσταση εξηλεκτρισμού. Οι κινητήρες TSI που είναι εξοπλισμένοι με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης αποδίδουν 110 PS, 130 PS και 150 PS. Ο κινητήρας των 110 PS είναι τρικύλινδρος ενός λίτρου που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Golf. Οι κινητήρες TSI με ισχύ 130 PS και 150 PS είναι 1,5 λίτρου με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την Ενεργή Διαχείριση Κυλίνδρων (ACT - Active Cylinder Management). Από την ισχύ των 110 PS, θα είναι επίσης διαμορφωμένοι ως mild hybrid μονάδες (eTSI) με σύστημα 48V και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Οπως πάντα, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες TSI 2 λίτρων για τα Golf GTI, Golf GTI TCR και Golf R. Επίσης δύο plug-in μοντέλα, καθώς και ένα TGI 1,5 λίτρου κατάλληλο για λειτουργία με φυσικό αέριο (CNG).
Ολα τα μοντέλα eTSI διαθέτουν ισχυρή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πέδησης. Η σειρά υβριδικών plug-in θα χωριστεί σε μια έκδοση με μέγιστη εμβέλεια, η οποία θα παράγει 204 PS, και μια έκδοση GTE σχεδιασμένη για επιδόσεις, που παράγει 245 PS. Το plug-in hybrid κινητήριο σύστημα περιλαμβάνει έναν κινητήρα TSI 1,4 λίτρων, τον ηλεκτροκινητήρα και το DSG 6 ταχυτήτων καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Από το μέτωπο των diesel συναντάμε μόνο έναν εξελιγμένο 2λιτρο TDI των 150 ίππων.
Ο βασικός εξοπλισμός του Golf έχει επεκταθεί εντυπωσιακά. Διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring, το σύστημα επικοινωνίας Car2X, σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 8,25 ιντσών, πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και προβολείς LED και πίσω φώτα LED.
Άρης Γαλανόπουλος ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube