Ο κινητήρας των 170 hp πρόσφατα έκανε την πρεμιέρα του στα Opel Cascada, 5θυρο Astra hatchback και Sports Tourer (station wagon) καθώς και στο ZafiraTourer. Τώρα φέρνει το Astra GTC δυναμικά ενός του ανταγωνισμού.
«Μέχρι το 2016 θα λανσάρουμε τρεις νέες οικογένειες κινητήρων, 13 νέους κινητήρες και πολλά νέα κιβώτια. Η νέα γενιά 1.6 SIDI Turbo σηματοδοτεί το ξεκίνημα της μεγάλης επέλασης κινητήριων συνόλων μας. Κατά συνέπεια, αυτός ο κινητήρας πρέπει να διατίθεται και με το σπορ συμπαγές coupe μας», σχολιάζει ο Mike Ableson, μέλος Δ.Σ. της Opel στον τομέα Engineering. «Με τις εξαιρετικές επιδόσεις του, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού συμπληρώνει άριστα την προσωπικότητα του Opel Astra GTC – επιβλητική εμφάνιση που συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση με ισχυρές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία», καταλήγει.
Κορυφαίες τιμές: Υψηλότερη ροπή, καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση
Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.6 Turbo με άμεσο ψεκασμό προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο Astra GTC. Η πλούσια ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.650 και 3.200 σ.α.λ. και φτάνει στα 280 Nm με λειτουργία overboost, που στιγμιαία προσφέρει στο όχημα έξτρα ώθηση - χρήσιμη στις προσπεράσεις – μέχρι 22% παραπάνω από τον προηγούμενο κινητήρα. Με τη νέα μονάδα, το Astra GTC ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία κυβισμού 1.4 lt -1.8 lt, καθώς τα περισσότερα μοντέλα εδώ προσφέρουν μέγιστη ροπή 240 - 250 Nm. Ωστόσο, η άριστη καμπύλη ισχύος δεν είναι εμφανής μόνο στις χαμηλές στροφές. Με τελική ταχύτητα 219 χλμ./ώρα, το Astra GTC SIDI κάνει σαφή επίδειξη ισχύος στο περιβάλλον του άμεσου ανταγωνισμού. Επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,6” και από 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 9,3” με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο.
Ο νέος κινητήρας άμεσου ψεκασμού χαρακτηρίζεται από πολιτισμένη λειτουργία και ομαλή καμπύλη ισχύος με χαμηλή κατανάλωση. Το Astra GTC 1.6 SIDI Turbo καταναλώνει μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ. με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και τεχνολογία Start/Stop (μικτός κύκλος), ενώ οι εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν τα 143 γρ/χλμ. Με τέτοιες τιμές, ο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς υπερέχει έναντι των περισσοτέρων άμεσων ανταγωνιστών του. Συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 Turbo, πετυχαίνει 15% μείωση της κατανάλωσης.
Μέσα σε λίγους μήνες, η Opel ανανέωσε πλήρως την ελίτ των κινητήρων της για το Astra GTC. Η ευρεία γκάμα ολοκληρώνεται με την κορυφαία έκδοση OPC των 280 hp, τον υψηλών επιδόσεων diesel 2.0 BiTurbo CDTI με μέγιστη ροπή 400 Nm και τον ισχυρό και αθόρυβο 1.6 SIDI Turbo.
Ευχάριστος ήχος: Turbo με πολιτισμένη λειτουργία αυξάνει την άνεση των επιβατών
Για να επιτύχουν άριστες επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική άνεση, οι μηχανικοί εξέλιξης επικεντρώθηκαν στα χαμηλά επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Ανάμεσα στα μέτρα που έλαβαν ήταν η απομόνωση του καλύμματος εκκεντροφόρων από την κυλινδροκεφαλή μέσω ειδικού συστήματος έδρασης και στεγανοποίησης. Παρά τον άμεσο ψεκασμό και την παλμική καύση, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα θορύβων συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα. Χάρη στα μέτρα διαχείρισης ήχου ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου Astra GTC 1.6 SIDI Turbo απολαμβάνουν αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί με ευχάριστη αίσθηση ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, στροφές και φορτία.
Τα βελτιωμένα κιβώτια παίζουν σημαντικό ρόλο στη μικρότερη κατανάλωση και στα αναβαθμισμένα επίπεδα άνεσης και επιδόσεων. Η επόμενη γενιά εξατάχυτων μηχανικών κιβωτίων του Astra GTC 1.6 SIDI Turbo ξεχωρίζει λόγω την άνετης διαδικασίας αλλαγών σχέσεων και της αισθητά μειωμένης τριβής. Το ανανεωμένο, χαμηλής τριβής αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει λειτουργία Active Select για μηχανικές αλλαγές σχέσεων στοχεύοντας σε μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής