Το BMW i3 είναι το παγκοσμίως πρώτο premium αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξ αρχής για ηλεκτρική λειτουργία. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 170 hp με ισχύ από μία μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη χαμηλά και στο κέντρο, κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Όπως ο πολύ ελαφρύς και εξαιρετικά άκαμπτος κλωβός επιβατών από CFRP, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και η μπαταρία εξελίχθηκαν και κατασκευάστηκαν στους κόλπους του BMW Group. Το BMW i3 ζυγίζει μόλις 1.195 κιλά (απόβαρο DIN) και προσφέρει αυτονομία 130 – 160 χλμ. στην καθημερινή οδήγηση. Αυτή μπορεί να αυξηθεί σε 300 χλμ. με τη συμβολή του δικύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σαν σύστημα επέκτασης της αυτονομίας.
Το BMW i3 βασίζεται σε ένα νέο είδος αρχιτεκτονικής οχήματος. Η φιλοσοφία LifeDrive υποστηρίζει την οραματική φόρμα του αυτοκινήτου, που προσδιορίζεται από μία μοναδική σχεδιαστική γλώσσα και υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας και στα τέσσερα καθίσματα. Στοιχείο ταυτότητας της μάρκας BMW i είναι η βιωσιμότητα πάνω στην οποία είναι δομημένη ολόκληρη η αλυσίδα αξιών. Για παράδειγμα, τα ανθρακονήματα για τον κλωβό επιβατών κατασκευάζονται στο Moses Lake στις ΗΠΑ με χρήση μόνο υδροηλεκτρικής ισχύος, ενώ η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή αυτοκινήτων BMW i στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία παράγεται 100% από ειδικές ανεμογεννήτριες.
Το BMW i3, τo πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής της BMW, φέρει συνοπτικά τον ακόλουθο βασικό εξοπλισμό με τιμή 36.150 ευρώ (μαζί με τους φόρους):
- Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC)
- Διακόπτη Οδηγικής Εμπειρίας για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης (Comfort, ECO PRO, ECO PRO+)
- 6 αερόσακους, με σύστημα απενεργοποίησης αερόσακων συνοδηγού
- Ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών
- Ηλεκτρικά παράθυρα
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους – θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες
- Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
- Καλώδιο φόρτισης σε οικιακή πρίζα
- Διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 50:50
- Κλιματισμό
- Τροχούς ελαφρού κράματος 19’’
- Kit επισκευής ελαστικών
- Δερμάτινο τιμόνι ρυθμιζόμενο σε 2 άξονες
- Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση
- Ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο
- Έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος (PDC) πίσω
- Σύστημα ανοικτής συνομιλίας Bluetooth και θύρα USB
- Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 5,7 ιντσών
- Ηχοσύστημα και σύστημα πλοήγησης Professional, με έγχρωμη κεντρική οθόνη λειτουργιών, υψηλής ευκρίνειας, 10,2’’, σύστημα ελέγχου λειτουργιών iDrive και χειριστήριο με λειτουργία αφής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής