Παρά τις προσπάθειες του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», αλλά και πολλών άλλων, μεταξύ των οποίων και εγώ μέσω των εκπομπών για την οδική ασφάλεια και των γραφόμενών μου, οι νέοι απέχουν αρκετά από την ευαισθητοποίηση σε αυτό το μείζον ζήτημα.

Προ ημερών, στην 6η εκδήλωση «Νύχτα χωρίς Ατυχήματα», που πραγματοποιήθηκε σε νυχτερινά κέντρα της Χαλκίδας, με τη συνεργασία των Σαμαρειτών Χαλκίδας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και των Ελλήνων Προσκόπων, βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα για τους νέους και ειδικότερα ότι δεν πρέπει να σταματήσουν οι καμπάνιες ενημέρωσης. Στην εκδήλωση 36 εθελοντές παρότρυναν τους νέους να μην καταναλώσουν αλκοόλ και τους παρακίνησαν να καθιερώσουν τον «οδηγό της παρέας» που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ ώστε να οδηγήσει με ασφάλεια τους φίλους του πίσω μετά τη νυχτερινή τους διασκέδαση.

Συνολικά, 480 νέοι που είχαν έρθει με το δικό τους μεταφορικό μέσο υποσχέθηκαν να μην καταναλώσουν αλκοόλ και φόρεσαν αναγνωριστικό βραχιολάκι στο χέρι τους, ενώ 300 από αυτούς έκαναν φιλικό αλκοτέστ κατά την έξοδο. Ωστόσο, περίπου 2.000 άτομα ενημερώθηκαν για τις επιπτώσεις της χρήσης αλκοόλ κατά την οδήγηση. Δυστυχώς, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μόνο 1 στους 5 οδηγούς είχε τηρήσει την υπόσχεσή του και δεν ήπιε αλκοόλ. Οι οδηγοί που δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους (87% άνδρες οδηγοί και 13% γυναίκες) δεν επιβραβεύθηκαν, αλλά αντίθετα οι εθελοντές του Ινστιτούτου τους προέτρεψαν να μετακινηθούν με ταξί. Πάντως, από την άλλη, οι συνεχιζόμενες ενέργειες του Ινστιτούτου σε συνεργασία με το τμήμα Τροχαίας Χαλκίδας βοήθησαν στη μείωση των σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων για την περιοχή Γλύφα της Χαλκίδας, κατά 70%.

Εξάλλου, μια άλλη δράση που υλοποίησε το Ινστιτούτο σε συνεργασία με τα Μέλη της Συμμαχίας για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο, «Δρόμοι στο Μέλλον», έδειξε επίσης σημαντικά ευρήματα. Στο πλαίσιο του «Pit – Stop για την Οδική Ασφάλεια», υπάλληλοι στους σταθμούς των διοδίων Ελευσίνας έδωσαν έντυπα ενημέρωσης (στα ελληνικά και τα αγγλικά) για την οδική ασφάλεια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ προέτρεπαν τους οδηγούς να κάνουν ένα «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια» στο ΣΕΑ Μεγάρων.

Εκεί τα μέλη του Ι.Ο.ΑΣ. πραγματοποίησαν τεχνικούς ελέγχους και συζήτησαν με οδηγούς και επιβάτες. Στο τέλος, οι οδηγοί λάμβαναν λίστα με τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζονταν στο όχημά τους, καθώς και συμβουλές για την πρόληψη ατυχημάτων.

Σε έξι ώρες ελέγχθηκαν 90 οχήματα και 270 οδηγοί και επιβάτες. Σημειώνεται ότι 27 οχήματα παρουσίασαν προβλήματα στα ελαστικά, 21 είχαν προβλήματα τεχνικής φύσης (πχ. φώτα, στάθμη λαδιού ή άλλων υγρών, πεντάλ, κ.λπ.) και 1 ήταν ανασφάλιστο. Από τους οδηγούς, 7 δήλωσαν πως πιθανότατα θα έκαναν χρήση κινητού τηλεφώνου στο ταξίδι τους, 10 πως είχαν έντονο εκνευρισμό ή στρες, 9 δεν έκαναν χρήση ζωνών ασφαλείας, 4 ήταν υπό επήρεια φαρμάκων και 2 υπό επήρεια αλκοόλ.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube