Αναμφίβολα τα βλέμματα φέτος πέφτουν πάνω στη σχεδίαση των μονοθεσίων. Ασφαλώς και υπάρχει η τεράστια αλλαγή του 2014, αναφορικά με τους κινητήρες. Πλέον, έχουμε μοτέρ 1.600 κ.εκ. turbo V6 (από 2.400 κ.εκ. V8) με ισχύ περίπου 760 ίππους, ώστε να εναρμονιστεί ο κυβισμός με την τάση της εποχής στη βιομηχανία αυτοκινήτου, που θέλει μικρότερου κυβισμού κινητήρες.

Ένα εξίσου σημαντικό θέμα είναι η ασφάλεια και για το λόγο αυτό σχεδόν κάθε χρόνο υπάρχουν αλλαγές στους κανονισμούς, που επηρεάζουν τη σχεδίαση, κυρίως του ρύγχους αλλά και των πλευρικών τμημάτων. Οι μηχανικοί, στην προσπάθειά τους να βρίσκονται στο γράμμα των κανονισμών, άφησαν ελεύθερο το… πνεύμα, σχεδιάζοντας πολλές φορές περίεργα μονοθέσια που θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν έργα σουρεαλιστικής τέχνης. Αν ζούσε ο Πάμπλο Πικάσο ίσως και να έδινε βραβείο σε ορισμένους μηχανικούς για τα δημιουργήματά τους.

Η Φόρμουλα 1 πέρα από ομάδες, νίκες, επιδόσεις και οδηγούς, είναι εικόνα και αισθητική. Και αυτή την εικόνα, την αισθητική των μονοθεσίων, ορισμένοι φροντίζουν να τη χαλάνε.

Σας δίνουμε μια γεύση για το πώς, διαχρονικά, είχαμε μονοθέσια Φόρμουλα 1 που έμειναν στην ιστορία ως «ασχημόπαπα».

Διαβάστε περισσότερα στο www.driveandtravel.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube