Έως το 2020, το 50% της τηλεθέασης και παρακολούθησης βίντεο on demand θα γίνεται μέσω κινητών συσκευών (tablet, smartphone, laptop), ποσοστό αυξημένο κατά 85% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με έκθεση του ConsumerLab που δημοσιοποίησε η Ericsson.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, οι ειδικοί περιμένουν μία σημαντική μεταβίβαση της τηλεθέασης στις μικρότερες, φορητές συσκευές, με το ένα τέταρτο της κίνησης να διεκδικείται από τα smartphones.
Επιπλέον, η εικονική πραγματικότητα (VR) σταδιακά αναμένεται να διαδοθεί ευρέως έως το 2020, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του 33% των τηλεθεατών και gamers.
«Οι θεατές όχι μόνο παρακολουθούν πολύ περισσότερα βίντεο, αλλά αλλάζουν και τον τρόπο που το κάνουν. Αυτό φαίνεται και από τη συνεχόμενη άνοδο της τηλεθέασης μέσω κινητών, η οποία αποτελεί κυρίαρχη τάση από το 2010», εξηγεί ο Anders Erlandsson, Senior Advisor της Ericsson ConsumerLab.
Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να συμβάλει στην προσέγγιση ανθρώπων από κάθε πλευρά του πλανήτη και στη δημιουργία πιο ολοκληρωμένων, εξατομικευμένων και συμπληρωματικών εμπειριών χρήσης των μέσων.
Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών για «καθηλωτικές εμπειρίες τηλεθέασης» κατ' απαίτηση και μέσω κινητών συσκευών, ο κλάδος τηλεόρασης και μέσων επικοινωνίας θα πρέπει να εστιάσει στην παροχή ιδιαίτερα εξατομικευμένων υπηρεσιών με την καλύτερη δυνατή ποιότητα».
Συνεχής άνοδος της τηλεθέασης και παρακολούθησης βίντεο - αλλά ο τρόπος παρακολούθησης του περιεχομένου αλλάζει
Ο χρόνος που αφιερώνουμε στην παρακολούθηση περιεχομένου, σύμφωνα με την έρευνα, είτε τηλεόρασης είτε βίντεο, ανέρχεται κατά μέσο όρο στις 30 ώρες την εβδομάδα, το οποίο αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών.
Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται η ενεργή παρακολούθηση μέσω τηλεόρασης, οι ζωντανές και κατ' απαίτηση υπηρεσίες διαδικτύου, το περιεχόμενο που αποκτήθηκε από λήψη ή καταγραφή, καθώς και τα DVD και Blu-ray.
To on demand κερδίζει τη μάχη με τη live τηλεόραση
Ωστόσο, σχεδόν το 60% των τηλεθεατών προτιμούν την παρακολούθηση κατ' απαίτηση σε σχέση με την παρακολούθηση προγραμματισμένης γραμμικής τηλεόρασης - πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με το 2010.
Σήμερα, 2 στους 5 καταναλωτές πληρώνουν για υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο κατ' απαίτηση, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (32%) δηλώνει ότι θα αυξήσει τις σχετικές δαπάνες στους επόμενους 6-12 μήνες. Ταυτόχρονα οι θεατές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη φορητότητα, καθώς το ένα τρίτο των ζητά πρόσβαση σε περιεχόμενο όταν βρίσκεται στο εξωτερικό.
Παράλληλα παρατηρείται άνοδος στην τηλεθέαση μέσω smartphone, καθώς σχεδόν το 70% των καταναλωτών παρακολουθούν βίντεο στο smartphone τους (ποσοστό διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2012), καλύπτοντας το ένα πέμπτο της συνολικής παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο.
Το περισσότερο περιεχόμενο παρακολουθούν οι ηλικίες 16-19 ετών με 33 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή περίπου 10 ώρες παραπάνω την εβδομάδα σε σχέση με την ίδια ηλικιακή ομάδα το 2010.
Ωστόσο τα μισά και πλέον άτομα αυτής της κατηγορίας παρακολουθούν περιεχόμενο κατ' απαίτηση, ενώ πάνω από το 60% του χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο αφιερώνεται σε οθόνες κινητών συσκευών.
Η «περιπέτεια» της ανακάλυψης
Τα ευρήματα δείχνουν ότι, αν και οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση από ποτέ άλλοτε σε υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο, ο μέσος χρόνος αναζήτησης περιεχομένου έχει αυξηθεί κατά 13% σε σχέση με πέρυσι και πλέον ανέρχεται σε μία σχεδόν ώρα την ημέρα. Μάλιστα ο 1 στους 8 καταναλωτές πιστεύει ότι μελλοντικά θα «χαθεί» μέσα στον αχανή όγκο του διαθέσιμου περιεχομένου.
Οι εμπειρίες έχουν σημασία
Οι κοινωνικές πτυχές και η εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας προσθέτουν μια νέα διάσταση στην εμπειρία τηλεθέασης. Το 2020 προβλέπεται ότι ένα τρίτο των καταναλωτών θα χρησιμοποιούν VR και αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το μέλλον του κλάδου τηλεόρασης και βίντεο.
Πηγή: skai.gr