Το GP της Ιαπωνίας στην πίστα της Σουζούκα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά από το 1987, με εξαίρεση τις χρονιές 2007 και 2008 όπου είχε διεξαχθεί στην θρυλική και ανακαινισμένη πίστα του Φούτζι. Όλα αυτά τα χρόνια οι Ιάπωνες φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και παγκοσμίως φυσικά έχουν απολαύσει αρκετές και σκληρές μάχες, ατυχήματα αλλά και φιέστες τίτλου καθώς αρκετές φορές ήταν το τελευταίο η το προτελευταίο GP του πρωταθλήματος. Πάμε να θυμηθούμε 10 σημαντικές στιγμές που έχουν διαδραματιστεί σε εκείνη την πίστα.
1. Παράταση τίτλου το 1994.
Σ έναν αγώνα υπό καταρρακτώδη βροχή, ο Ντέιμον Χίλ κατάφερε να κερδίσει τον 13ο αγώνα εκείνης της σεζόν και να δώσει παράταση στην αγωνία για τον τίτλο εκείνη την χρονιά καθώς κέρδισε τον αγώνα αφού κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Μίκαελ Σουμάχερ ο οποίος είχε πάρει το πρώτο του πρωτάθλημα εκείνη την χρονιά η οποία είχε σημαδευτεί και από την απώλεια του μεγάλου Βραζιλιάνου πιλότου Άιρτον Σένα. Ενώ ήταν μπροστά ο Γερμανός πιλότος πρώτος με 6.8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Άγγλο βγήκε η κόκκινη σημαία καθώς είχαν συμβεί πολλαπλά ατυχήματα και επιδεινώθηκε η κατάσταση του καιρού με αποτέλεσμα ο αγώνας να πάρει άλλη τροπή και ο Χίλ να πάρει μια σπουδαία νίκη τελικά έναντι του Σουμάχερ σε έναν από τους αγώνες που πέρασαν στην ιστορία ως συναρπαστικοί στην συγκεκριμένη πίστα.
https://www.youtube.com/watch?v=7l9b4NxB1Vs
2. Το βάθρο του Κομπαγιάσι το 2012
Οι Ιάπωνες φίλαθλοι, εκτός την Τρίτη θέση που είχε κατακτήσει ο Αγκούρι Σουζούκι το 1990, δεν είχαν την χαρά να γευτούν άλλη επιτυχία από τοπικό ήρωα στην Σουζούκα και το 2012 κατάφεραν να ζήσουν άλλη μια ευχάριστη στιγμή . Ο Ιάπωνας πιλότος της Sauber τότε και καμικάζι για πολλούς Καμούι Κομπαγιάσι κατάφερε να κατακτήσει την 3η θέση στον αγώνα, καθώς είχε ξεκινήσει από την 4η θέση αλλά λόγω προβλημάτων του Μπάτον στο κιβώτιο ταχυτήτων του και την ποινή 5 θέσεων που δέχτηκε ξεκίνησε 3ος και παρέμεινε εκεί κατακτώντας το μοναδικό βάθρο στην καριέρα του.
3. Το πάρτι της Φεράρι το 1987
Το GP της Σουζούκας τότε ήταν το παρθενικό και επίσης σήμαινε την επιστροφή της F1 στην Ιαπωνία μετά από 10 χρόνια και η Honda ήθελε πάση θυσία την νίκη κυρίως για το γόητρο καθώς αγωνιζόταν εντός έδρας και φάνηκε κυρίως και από τις δηλώσεις του προέδρου της Ιαπωνικής ομάδας. Όμως τελικά οι δηλώσεις του δεν έπιασαν τόπο διότι ο Νάιτζελ Μάνσελ με την Williams Honda αποκλείστηκε στον αγώνα μετά το περιστατικό που είχε στις κατατακτήριες, αλλά και τα προβλήματα που είχε στον κινητήρα ο Πικέ όλες οι ελπίδες είχαν στραφεί στον αείμνηστο Βραζιλιάνο Άιρτον Σένα όπου τελικά τερμάτισε στην δεύτερη θέση όμως. Την πρώτη θέση είχε καταλάβει ο Αυστριακός οδηγός της Ferrari ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ, όπου κατάφερε να σπάσει ένα αρνητικό ρεκόρ 38 αγώνων χωρίς νίκη για την Ιταλική ομάδα και να ανταποδώσει στην κυριαρχία που είχε η Honda στο GP της Μόντζα.
https://www.youtube.com/watch?v=QKJdoDPO4l0
4. Το μεγάλο comeback του Ράικονεν
Το GP του 2005 ήταν ένας αγώνας ο οποίος θα μείνει στην ιστορία ως ο καλύτερος που έχει διεξαχθεί στην συγκεκριμένη πίστα. Ο Κίμι Ράικονεν ξεκίνησε από την 17η θέση και τελικά κατάφερε να πάρει μια σπουδαία νίκη σε μια χρονιά η οποία είχε κινήσει περίεργα για τον Φινλανδό καθώς ήταν πρώτος με μεγάλη διαφορά και είχε ένα γρήγορο μονοθέσιο μαζί με αυτό της Renault που πήρε 2 σερί πρωταθλήματα αλλά είχε αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας. Έτσι στον τελευταίο γύρο κατάφερε να περάσει τον Τζιανκάρλο Φισικέλα και να πάρει μια τεράστια νίκη για την Mclaren αλλά και μια από τις πιο εντυπωσιακές στην καριέρα του.
https://www.youtube.com/watch?v=hwcSaayPy7w
5.Σύγκρουση Γκροζιάν-Ουέμπερ
Στον αγώνα του 2012 πρωταγωνιστής ήταν ο οδηγός της Lotus-Renault Ρομέιν Γκροζιάν, καθώς εκείνη την χρονιά μαζί με τον Παστόρ Μαλντονάντο ήταν αρνητικός πρωταγωνιστής σε πολλούς αγώνες. Και το είχε πληρώσει με αποβολή από το GP του Βελγίου για το ατύχημα που είχε προκαλέσει στην εκκίνηση. 3 GP μετά από αυτό ήταν η αιτία που προκάλεσε ένα ακόμη ανόητο ατύχημα με αποτέλεσμα να εξοργίσει τον Μάρκ Ουέμπερ και έτσι μετά το τέλος του αγώνα αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη και ώστε να μην τιμωρηθεί με ποινή 10 δευτερολέπτων όπως τότε στο GP της Αυστραλίας.
6 Πρώτος τίτλος για Σένα.
Για 4 σερί χρόνια ο Βραζιλιάνος πιλότος κατάφερε να βρίσκεται στην διεκδίκηση του τίτλου ώσπου τελικά κατάφερε να γευτεί το νέκταρ της επιτυχίας το 1988. Ο Σένα σε έναν αγώνα όπου δεν είχε ξεκινήσει καλά γι αυτόν στην εκκίνηση λόγω προβλημάτων στο μονοθέσιό του κι έτσι κατάφερε να μείνει πολλές θέσεις πίσω στον αγώνα. Τελικά κατάφερε να βάλει μπρος το μονοθέσιό του μετά από μια ηρωική προσπάθεια και να καταφέρει να νικήσει τον μεγάλο του αντίπαλο και συναθλητή του στην Mclaren Αλέν Πρόστ, όπου έκανε πάρτι η ομάδα εκείνη την χρονιά με 15 στις 16 νίκες και να κατακτήσει το πρώτο από τα τρία του πρωταθλήματα στην καριέρα του.
https://www.youtube.com/watch?v=P6lI38NpnAo
7. Ο πρώτος τίτλος του Μίκα Χάκινεν
Το 1998 ήταν μια σεζόν που ο τίτλος κρίθηκε στην κόντρα του Μίκα Χάκινεν και του Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Φινλανδός ήθελε να γευτεί το νέκταρ της επιτυχίας για πρώτη φορά στην ιστορία του, ενώ ο Γερμανός το είχε πράξει 2 φορές. Ο αγώνας της Ιαπωνίας δεν εξελίχτηκε καλά για τον Σουμάχερ από την εκκίνηση καθώς είχε κατακτήσει την pole position, όμως αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων του και εκκίνησε από την τελευταία θέση. Τα προβλήματα όμως για τον οδηγό της Ferrari δεν σταμάτησαν εκεί καθώς στον 31ο γύρο εγκατέλειψε, καθώς έσκασε το δεξί πίσω ελαστικό του και σε συνδυασμό με την νίκη του Χάκινεν ο Φινλανδός εξασφάλισε το πρώτο του πρωτάθλημα, ενώ την επόμενη εξασφάλισε το δεύτερο και τελευταίο πρωτάθλημα της καριέρας του.
https://www.youtube.com/watch?v=iS3MayQr6R0
8. Το ατύχημα του Κβίατ
Το 2015 το GP της Ιαπωνίας θα ήθελε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ο οδηγός της Toro Rosso, καθώς στις 3ες ελεύθερες δοκιμές είχε ένα τρομακτικό ατύχημα το οποίο ευτυχώς δεν του στοίχισε σε θέματα τραυματισμού.
https://www.youtube.com/watch?v=LdvABtXSgO4
9. Πρωτάθλημα οδηγών μετά από 21 χρόνια για την Φεράρι.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήρθε στην Ιταλική ομάδα του 1996 και είχε ως στόχο να ξαναφέρει γι αυτήν το πρώτο της πρωτάθλημα οδηγών μετά το 1979 και τον Αμερικανό οδηγό Τζόντι Σέκτερ.
Ο Γερμανός ξεκίνησε από την pole position και κατά τα μισά του αγώνα ο Χάκινεν είχε πάρει ένα σημαντικό προβάδισμα, όμως κατά την διάρκεια των δεύτερων pit stop η ομάδα του Γερμανού έκανε ένα Pit stop αστραπή 6 δευτερολέπτων και κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Φινλανδό, ακυρώνοντας εκτός από το προβάδισμά του και το βούτηγμα που έκανε στην εκκίνηση περνώντας μπροστά από τον Γερμανό . Εκείνη την χρονιά ο Γερμανός εξασφάλισε το 3ο πρωτάθλημα της καριέρας του, ενώ ο Φινλανδός έτρεξε άλλη μια χρονιά και αποσύρθηκε από το άθλημα.
https://www.youtube.com/watch?v=Ffhr_Nx0bl4
10. Ένας αγώνας γεμάτος ατυχήματα.
Ο αγώνας του 2010 ήταν ένας αγώνας με απρόοπτα και κυρίως στην εκκίνηση καθώς όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι οδηγοί Βιτάλι Πετρόφ, Φελίπε Μάσα, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Τόνιο Λιούτζι συγκρούστηκαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν αμφότεροι και οι 4. Επίσης ατύχημα είχε στην στροφή του κουταλιού και συγκεκριμένα στην 130 R ο Ντι Γκράσι με την Virgin. Χαρακτηριστικό ήταν στον συγκεκριμένο αγώνα ότι και οι 5 διεκδικητές του τίτλου Μάρκ Ουέμπερ, Σεμπάστιαν Φέτελ, Φερνάντο Αλόνσο, Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον τερμάτισαν όλοι με τον Φέτελ νικητή όπου εκείνη την χρονιά κατέκτησε και το πρωτάθλημα.
Επιμέλεια:Κωνσταντίνος Μανδρέκας.