Κάθε διαφήμιση έχει και όρια. Πόσω μάλλον όταν εμπεριέχει δυσφημιστικό υλικό. Να βλέπεις φωτογραφία με παιδί να κλαίει και σλόγκαν "Μερικά παιδιά αναγκάζονται να πάνε στην Κρήτη το καλοκαίρι - Εγγυημένα χαρούμενα παιδιά στο πάρκο μας Liseberg", αυτό δεν αποτελεί διαφήμιση των παροχών του ψυχαγωγικού πάρκου, αλλά δυσφήμιση της Κρήτης ως τουριστικού προορισμού.
Κι αν υπήρχαν, πράγματι, χιλιάδες περιστατικά, με παιδιά Σουηδών να δεινοπαθούν κάνοντας διακοπές οικογενειακώς στην Κρήτη, κάπου θα υπήρχε βάση στη φράση που χρησιμοποίησε το πάρκο από το Γκέτεμποργκ. Ομως, χωρίς λόγο και προκειμένου το πάρκο να έχει πελατεία το καλοκαίρι που το Γκέτεμποργκ και γενικά η Σουηδία αδειάζει, μιά και οι πολίτες κατακλύζουν την Ισπανία, την Ελλάδα (κυρίως την Κρήτη και τα Χανιά), την Πορτογαλία, την Ιταλία και τη νότιο Γαλλία για διακοπές, εφευρέθηκε αυτό το σλόγκαν.
Η Ενωση Ξενοδόχων Χανίων αντέδρασε άμεσα με επιστολή στην πρεσβεία της Σουηδίας αλλά και στο Υπουργείο Τουρισμού της χώρας μας. Μάλιστα, η υπουργός Τουρισμού, η Ολγα Κεφαλογιάννη, η οποία από σύμπτωση βρίσκεται στη Στοκχόλμη, για επίσημη επίσκεψη.
Από εκεί, η υπουργός εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνονται ότι "με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την προσπάθεια ψυχαγωγικού πάρκου στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, να προσελκύσει πελάτες χρησιμοποιώντας αρνητικά έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα, όπως είναι η Κρήτη. Η συγκεκριμένη ενέργεια προκαλεί την εύλογη δυσαρέσκειά μας και για το λόγο αυτό είμαστε σε επαφή με την πρεσβεία μας στη Σουηδία, η οποία έχει ήδη προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες. Θεωρούμε το διαφημιστικό μήνυμα μια άτυχη και κακόγουστη καμπάνια ιδιωτικού φορέα."
"Η Ελλάδα στη Σουηδία έχει πολύ καλή εικόνα. Χιλιάδες Σουηδοί επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας. Σήμερα βρίσκομαι στη Στοκχόλμη προκειμένου να ενισχύσω ακόμη περισσότερο αυτό το τουριστικό ρεύμα, καλώντας τους Σουηδούς να απολαύσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα", τόνισε χαρακτηριστικά η Ολγα Κεφαλογιάννη, η οποία χαιρέτισε την εκδήλωση με θέμα «Η Ελλάδα στις καρδιές μας», όπου συμμετείχε και η υπουργός Πολιτισμού της Σουηδίας Lena Liljeroth. Μάλιστα η Ελληνίδα υπουργός, θα έχει συναντήσεις με στελέχη μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών και εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών, ενώ θα παραχωρήσει συνεντεύξεις σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης, με στόχο την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Σουηδίας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής