Στο δικαστήριο βρίσκεται η υπόθεση του Εμιλιάνο Σάλα, του άτυχου φορ που έχασε τη ζωή του το 2019 όταν έπεσε το αεροπλάνο που επιβιβαζόταν στη θάλασσα της Μάγχης.
Σήμερα, στην ακρόαση βρέθηκε o χειριστής του αεροπλάνου, ο 67χρονος, Ντέιβιντ Χέντερσον, αλλά και η ιδιοκτήτρια του σκάφους, Φέι Κέλι.
O Xέντερσον αρνήθηκε την κατηγορία ότι έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια των ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροσκάφος, αλλά και το ότι οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για πτήση. Στο παρελθόν, βέβαια, είχε αποδεχτεί την κατηγορία της απόπειρας απόσυρσης επιβάτη χωρίς έγκυρη άδεια ή άδεια.
Η Κέλι με τη σειρά της ανέφερε πως είχε αγοράσει το 2015 το αεροπλάνο «Piper Malibu» και το 2018 είχε πει στους κ.κ. Χέντερσον, Ίμποτσον να μην πετάνε το αεροπλάνο, αφού δεν της το επέτρεπε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
Μάλιστα είχε απολύσει τον Ίμποτσον, αλλά ο Χέντερσον τον είχε προσλάβει ξανά και ήταν ο πιλότος σε πτήση που μετέφερε μεταξύ άλλων σε μια πτήση την αδερφή της ιδιοκτήτριας! «Όλα όσα έγιναν, συνέβησαν χωρίς την άδειά μου», ανέφερε στο δικαστήριο η Φέι Κέλι σχετικά με τις πτήσεις που έκανε το μοιραίο «Piper Malibu», με τελευταία αυτή του αδικοχαμένου Σάλα και του πιλότου Ίμποτσον.
Στο δικαστήριο παρουσιάστηκαν έγγραφα ξανά πως ο Ίμποτσον δεν κατείχε επαγγελματική άδεια χειριστή, αφού η προηγούμενη που είχε στην κατοχή του είχε λήξει, ενώ δεν του επιτρεπόταν ποτέ να πετάξει τη νύχτα! Ο Χέντερσον δεν μπορούσε να πετάξει το αεροπλάνο με τον Σάλα μέσα για να τον μεταφέρει στο Κάρντιφ, αφού ήταν διακοπές με τη γυναίκα του και προσέλαβε τον Ίμποτσον για να είναι ο πιλότος.
Οι ένορκοι άκουσαν επίσης ότι, λίγες ώρες μετά τη νυχτερινή συντριβή, ο Χέντερσον είχε στείλει μήνυμα στον μηχανικό αεροσκαφών Ντέιβιντ Σμιθ, λέγοντάς του ότι «πρέπει να ησυχάσει», αλλά και ορισμένα ακόμη μηνύματα προσπαθώντας να καλύψει τη θέση του.
Ο κ. Σμιθ, υπάλληλος της εταιρείας συντήρησης αεροσκαφών Eastern Air Executive, είπε ότι είχε λάβει γνώση ορισμένων προβλημάτων με το αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου πριν επρόκειτο να πετάξει πίσω από τη Γαλλία στο Ηνωμένο Βασίλειο και επέμεινε ότι ελέγχθηκε από Γάλλο μηχανικό και όχι από τον ίδιο.