Από το σύστημα με ένα στροβιλοσυμπιεστή έχουμε δει πλέον ακόμη και με τρεις στο νέο πετρελαιοκινητήρα της BMW ενώ η Audi πειραματίζεται με ηλεκτρικό τούρμπο, με επικουρικό ρόλο στο βασικό σύστημα υπερπλήρωσης. Αρκετά συχνά, οι απαιτήσεις για αυξημένη ισχύ δημιουργούσαν την ανάγκη για σύστημα με δύο στροβιλοσυμπιεστές.
Γνωστά και ως «διπλό τούρμπο» (Twin Turbo ή Bi-Turbo), συνήθως ο ένας στροβιλοσυμπιεστής είναι μικρότερος από τον άλλο και λειτουργεί στις χαμηλές rpm (μικρότερο μέγεθος σημαίνει μικρότερη αδράνεια. δηλ. πιο γρήγορο στροφάρισμα). Όσο οι στροφές ανεβαίνουν και το μικρό τούρμπο δεν μπορεί να σπρώξει περισσότερο αέρα, στο παιχνίδι μπαίνει και το μεγαλύτερο.
Όπως αναφέρεται παραπάνω, ετσι περιγράφεται ένα σύστημα διπλού σταδίου (2-stage), που αποτελεί κατά μία έννοια εξέλιξη στα σειραϊκής διάταξης. Ένας από τους πρώτους κινητήρες της συγκεκριμένης τεχνολογίας ήταν ο ντίζελ της BMW 535d με σύστημα της BorgWarner ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλοι με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα το νέο δίλιτρο bi-turbo της Opel. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr