Το μεν F900 R αποτελεί τον διάδοχο του F800 R και κατατάσσεται στην naked κατηγορία ενώ το F900 XR έρχεται δίπλα στον μεγάλο αδερφό S1000XR θέλοντας να κλέψει λίγο από την αίγλη και τα χαρακτηριστικά του και να γίνει πιο προσιτό σε ένα ακόμα μεγαλύτερο μέρος αναβατών.
Και τα δυο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα που ξέρουμε από το 850 GS μόνο που εδώ υπάρχει μια αύξηση από τα 853 κυβικά στα 895 κ.εκ.
Εμείς βρεθήκαμε στην Αλμερία στην πανευρωπαϊκή τους παρουσίαση όπου παράλληλα έγινε και η παρουσίαση του νέου S1000XR του οποίου λόγω εμπάργκο της Bmw δεν μας επιτρέπεται να πούμε περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι διάφορες που έχουν τα δυο 900αρια μοντέλα είναι βέβαια τα πλαστικά, η διαδρομή της ανάρτησης γιατί το XR φοράει ένα ανεστραμμένο πιρούνι για μπροστά με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης από το R, η θέση οδήγησης και τα 15,5 λίτρα χωρητικότητας καυσίμου για το XR σε σχέση με τα 13 λίτρα που έχει το R.
Η ποιότητα κατασκευης των πλαστικών συνεχίζει να είναι στα αυστηρά πλαίσια της Bmw όποτε και δεν διαπιστώσαμε κάποια παραφωνία στην εικόνα των μοντέλων.
Ξεκινωντας να μιλάω για το F900XR πρώτα, διαπιστώνω πολύ γρήγορα ότι είναι μια πολύ ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα η οποία για κανέναν λόγο δεν προσπαθεί να μιμηθεί το S1000XR.
Μπορεί ο κινητήρας να μην είναι τόσο εκρηκτικός όπως του Tracer 900 για παράδειγμα, το οποίο καλεί να ανταγωνιστεί, έχει όμως άμεση απόκριση στο γκαζι δίνοντας μια πολύ καλή επιτάχυνση στην πρώτη και στην δευτέρα ταχύτητα.
Ο κινητήρας αποδίδει 105 ίππους στις 8.750 στροφες με 9,3 κιλά ροπής στις 6.500 στροφές δινοντας μεγάλη έμφαση μεταξύ των 4.500 και 8.500 στροφών όπου η ροπή αγγίζει σχεδόν τα 8,9 κιλά.
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι οι άνθρωποι της Bmw σαν στόχο έχουν να χτυπήσουν το Tracer 900 ξεκάθαρα μιας και ακόμα και τα νούμερα αυτό δείχνουν.
Η θέση οδήγησης προσωπικά μου φάνηκε άψογη σε σχέση με του απλού R η οποία με κούρασε αρκετά και ο λόγος είναι η τοποθέτηση των μαρσπιέ σε σημείο τέτοιο που μετά από περίπου 100χλμ οδήγησης πονάνε τα πόδια μου.
Τα τρία διαφορετικά υψοι σέλας μπορούν να καλύψουν σχεδόν όλους τους σωματότυπους αναβατών.
Όρθια η θέση και κάπως επιθετική με πολύ καλή γωνία να κάνουν τα χέρια με το τιμόνι σε προδιαθέτουν να κινηθείς σβέλτα συνδυάζοντας δυναμική αλλά και τουριστική οδήγηση παράλληλα ενώ και στα δυο μοντέλα τα πόδια πατάνε απροβλημάτιστα στο έδαφος.
Στα σφιχτά ορεινά στροφιλίκια της Αλμερίας και το XR αλλά και το R κινήθηκαν απόλυτα σταθερά , με ασφάλεια δινοντας και στις δυο περιπτώσεις τα περιθώρια να πιέσεις ξύνοντας μαρσπιέ στην άσφαλτο και τολμώ να πω πως ο κινητήρας αυτος ταίριαξε γάντι αφού υπήρχε το πλεονέκτημα της όχι και τόσο απότομης απόκρισης γκαζιού οπως έχει ο τρικύλινδρος κινητήρας του Tracer 900 σε σημείο που μαζεύεις χιλιόμετρα και παλεύεις συνέχεια με γκάζι φρένο-φρένο γκάζι.
Τα φρένα της Brembo είναι εξαιρετικά δινοντας ένα ισχυρό δάγκωμα όπου αυτό χρειαστεί και είναι επίσης ένα δυνατό χαρτί του XR σε σχέση με το Tracer 900 εχοντας δυο δίσκους των 320 χιλιοστών για μπροστά με τετραπιστονες δαγκάνες και έναν για πίσω 265 χιλιοστών.
Η ζελατίνα ρυθμιζεται πολύ εύκολα χειροκίνητα ακόμα και εν κινήσει και προσφέρει ικανοποιητική κάλυψη από τον αέρα ακόμα και όταν το κοντέρ έφθασε τα 200 χλμ.
Λεπτή σιλουέτα βλέπουμε και στα δυο μοντέλα ειδικά στο πίσω μέρος χάρη στο νέο αφαιρούμενο υποπλαίσιο ενώ υπάρχει και νέο σύστημα εξάτμισης το οποίο προσφέρει αναβαθμισμένο ήχο από το πολύ όμορφο τελικό της εξάτμισης.
Στον στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται τα δυο riding modes rain και road μαζί με ABS και Traction control που μπορεί να απενεργοποιηθεί καθώς επίσης και η έγχρωμη TFT οθόνη ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό της BMW μπορείτε να εμπλουτίσετε τις δυο νεες μοτοσυκλετες με το σύστημα ημιενεργητικών αναρτήσεων DYNAMIC ESA, τα δυο riding modes dynamic και dynamic pro, καθώς και το ABS PRO.
Κανένας κραδασμός δεν εμφανίστηκε πουθενά σε κανένα από τα δυο μοντέλα.
Η τιμή τους που ανακοινώθηκε πριν λίγο καιρό είναι άκρως δελεαστική στα 9.240€ για το R και στα 11.850€ για το XR.
Το 900 XR είναι ευέλικτο, γρήγορο, όμορφο και κουβαλάει πάνω του την βαρύτητα και το κύρος του έλικα.
Έτοιμο να κοιτάξει κατάματα τον ανταγωνισμό και να προβληματίσει την εμπορική επιτυχία του Tracer 900 θέλοντας να πάρει μερίδιο από τις πωλησεις του.
Από την άλλη το F900R είναι μια εξίσου πολύ όμορφη και δυνατή μοτοσυκλέτα, η οποία έρχεται σε μια κατηγορία με μικρότερο ενδιαφέρον.
Και οι δυο όμως μοτοσυκλετες θα χαρίσουν απλόχερα οδηγική απόλαυση, αυτοπεποίθηση και το μόνο σίγουρο είναι ότι αναμένεται μια πολύ μα πολύ ενδιαφέρουσα χρόνια!
Πηγή: Kathimerini.gr