Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η απόκλιση των θεωρητικών εργοστασιακών τιμών έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τις αντίστοιχες σε προηγούμενα έτη. Ως γνωστόν, οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων σε κάθε νέο μοντέλο πραγματοποιούνται σε δυναμόμετρα προσομοιώνοντας ένα συγκεκριμένο κύκλο κίνησης, τον NEDC (European Driving Cycle) που μπορεί να προσεγγίζει τα δεδομένα π.χ. της πιο επίπεδης Ισπανίας αλλά σε καμία περίπτωση την ιδιαίτερη μορφολογία του ελληνικού ανάγλυφου.
Επιστρέφοντας στο θέμα μας, η έρευνα δημοσιοποιήθηκε από το διεθνές ινστιτούτο ICCT (International Council on Clean Transportation) που δείχνει πως κατά μέσο όρο οι πραγματική εκπομπή ρύπων είναι 25% μεγαλύτερη από ότι λένε οι κατασκευαστές (θυμηθείτε πως το CO2 είναι ανάλογο της κατανάλωσης, οπότε…). Η απόκλιση είναι αυξημένη κατά 10% σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας.
Σύμφωνα με δεδομένα που βασίζονται σε περίπου μισό εκατομμύριο ιδιωτικά και εταιρικά αυτοκίνητα, η BMW έχει να επιδείξει την μεγαλύτερη απόκλιση ανάμεσα σε θεωρητικά και πραγματικά νούμερα με διαφορά 30%. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής