Τί θέλουν οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές; Ελευθερία! Την αποζητούν είτε με ταξιδάκια, είτε κινούμενοι γρήγορα και απροβλημάτιστα εντός πόλεως. Σε αυτούς τους δύο άξονες κινήθηκε η KYMCO όταν πρωτοπαρουσίασε το Downtown 300i, δημιουργώντας ένα scooter με τουριστικές δυνατότητες και πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Συμβιώνοντας μία εβδομάδα με το Downtown 300i αντιληφθήκαμε πως η πρόταση του κατασκευαστή από την Ταϊβάν είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Η πρώτη εντύπωση που λαμβάνεις όταν ανεβαίνεις στη σέλα είναι πως πρόκειται για μία στιβαρή κατασκευή. Ο ήχος του υγρόψυκτου, μονοκύλινδρου, 4βάλβιδου κινητήρα είναι ήπιος και οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι έως μηδαμινοί σε όλο το φάσμα των στροφών, στις 6.500 εκ των οποίων αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 2,5 kgm και στις 8.500 η μέγιστη ιπποδύναμη των 29,5 ίππων. Η επίδοση αυτή μάλιστα είναι η καλύτερη στην κατηγορία των 300 κυβικών, όμως τα πραγματικά πλεονεκτήματα του μοτέρ είναι η γραμμικότητα, η γεμάτη ροπή στις μεσαίες στροφές και η χαμηλή κατανάλωση (4,5 lt/100km με μεικτή χρήση).

Τα παραπάνω στοιχεία σε συνδυασμό με την εκπληκτική ακαμψία του πλαισίου (λόγω του μεγάλου τούνελ ανάμεσα στα πόδια που επιτρέπει την αύξηση της απόστασης των δύο κεντρικών δοκών) δίνουν τη δυνατότητα να βγεις στον αυτοκινητόδρομο ξεκινώντας για μακρινούς προορισμούς. Μάλιστα, η μικρή πλάτη που δημιουργείται στη θέση του αναβάτη από τη διαφορά ύψους με την άνετη θέση του συνεπιβάτη, είναι πολύ φιλόξενη καλώντας σε να γύρεις προς τα πίσω, να ανεβάσεις τα πόδια στα πατάκια της ποδιάς (αν και προσφέρουν μικρή διαφορά στην κλίση των γονάτων) και να χαλαρώσεις, ταξιδεύοντας εύκολα κοντά στην τελική που ξεπερνάει τα 140 πραγματικά χλμ. ανά ώρα. Αν στην πορεία συναντήσεις και στροφιλίκι, τα χαμηλού προφίλ πλατιά ελαστικά και οι σφιχτές αναρτήσεις κρατούν τα 180 κιλά του πλήρους υγρών Downtown …βιδωμένα στο δρόμο.

Πέραν των ταξιδιωτικών ανησυχιών ο αγοραστής του scooter της KYMCO επιθυμεί σίγουρα και πρακτικότητα μέσα στην πόλη. Και αν στην αρχή η ακαμψία πλαισίου μεταφράζεται σε δυσκολία ευελιξίας, μέσα στις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας με το Downtown αντιλαμβάνεσαι πως είναι …δώρο! Η θέση οδήγησης, τελικά δεν σε κουράζει παρά την μικρή ποσότητα αφρώδους στη σέλα (για χάρη μεγαλύτερου αποθηκευτικού χώρου). Ουσιαστικά κλειδώνει το σώμα σου σε ένα σημείο τέλειας ισορροπίας και με όπλο πλέον την ακαμψία του πλαισίου μπορείς να κινείσαι με 2-3 km/h ανάμεσα στο μποτιλιάρισμα χωρίς να σκεφτείς να κατεβάσεις το πόδι σου! Αν ο ρυθμός ανέβει στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ξεμπερδεύεις με τα προσπεράσματα πανεύκολα, χάρη στις πολύ καλές ρεπρίζ, ειδικά μεταξύ 60-110 km/h.

Παρά τους μεσαίους τροχούς (14 ίντσες εμπρός - 13 πίσω), οι αναρτήσεις αποσβαίνουν καλά τις ανωμαλίες, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, προοδευτικά και το ABS παρεμβαίνει μόνο όπου κριθεί απαραίτητο ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό σύστημα πέδησης. Η εργοστασιακή ζελατίνα στέλνει τον αέρα στο μέσο του κράνους και λίγο ψηλότερα, ενώ τα πόδια πρέπει να μαζευτούν λίγο προς τα μέσα τις κρύες μέρες. Ο μεγάλος, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, το αμορτισέρ που την κρατά ανοιχτή για να τοποθετήσεις άνετα δύο κράνη και αδιάβροχο, το ντουλαπάκι για μικροπράγματα στο αριστερό μέρος του ταμπλό συμπληρώνουν σημαντικούς πόντους στον τομέα της καθημερινής συμβίωσης.

Συμπερασματικά, ναι υπάρχουν πιο ευέλικτα scooter όπως το People της KYMCO, υπάρχουν πιο σπορ όπως το XCITING-R 300i και πιο καινούρια όπως το K-XCT 300i, όμως το Downtown 300i συνδυάζοντας αρκετά θετικά στοιχεία των παραπάνω και προσφέροντας αληθινές ταξιδιωτικές προοπτικές αποτελεί μία ισορροπημένη και άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή, που γίνεται κορυφαία αν συνυπολογίσουμε τις νέες μειωμένες τιμές (4.595€ με ABS και 4.295€ χωρίς).

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube