Πως μπορεί να βελτιωθεί η απόδοση ενός κινητήρα δίχως να μεταβληθεί η χωρητικότητα των κυλίνδρων; Με την συμπίεση περισσότερου αέρα, την γνωστή μέθοδο υπερτροφοδότησης ή υπερπλήρωσης (turbocharger για στροβιλοσυμπιεστές με κίνηση από καυσαέρια, superchargers για τους μηχανικούς με κίνηση από τον στροφαλοφόρο).
Το αξιοθαύμαστο, πάντως, είναι πως η πρώτη εφαρμογή για την υπερτροφοδότηση δεν είχε να κάνει με κάποιο τετράτροχο αλλά με... πλοία! Το 1925 ο Ελβετός μηχανικός Alfred Buchi σχεδίασε και κατασκεύασε πρωτόλεια συστήματα υπερτροφοδότησης για κινητήρες 2.000 ίππους! Οι κινητήρες τοποθετήθηκαν σε δύο πλοία και ο Buchi πήρε άδεια χρήσης για την εγκατάσταση συστημάτων υπερτροφοδότησης στην Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία.
Αν και η πρώτη πατέντα για την υπερτροφοδότηση κατοχυρώθηκε από τον Buchi το 1905 η χρήση του τούρμπο στο αυτοκίνητο εμφανίσθηκε πολύ αργότερα, στους αγώνες τέλη της δεκαετίας του 1930. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής