Με ρεκόρ ξεκίνησε το αγωνιστικό τριήμερο για τον Λιούις Χάμιλτον, όχι όμως από αυτά που θέλει να σπάει κάποιος. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής θα εκκινήσει από την τελευταία θέση, έχοντας δεχτεί ποινή 75 θέσεων για αλλαγή κινητήρα. Ωστόσο, δεν μιλάμε για μια αντικατάσταση κινητήριας μονάδας, ούτε για δυο, αλλά για τρεις!
Η W07 Hybrid του Βρετανού είχε αντιμετωπίσει ποικίλα μηχανικά προβλήματα στην αρχή της σεζόν, κάτι που σήμαινε πως αργά ή γρήγορα θα έφτανε η στιγμή που οι ποινές θα άρχιζαν να χτυπάνε την πόρτα της Mercedes. Εκμεταλλευόμενη ένα διόλου μικρό "παράθυρο" στους κανονισμούς, η γερμανική ομάδα θα τοποθετήσει τρεις κινητήρες στο μονοθέσιο του Χάμιλτον. Ήδη σήμερα έκανε τις δυο αλλαγές, ενώ στα πρωινά ελεύθερα του Σαββάτου ή της Κυριακής θα χρησιμοποιήσει και τρίτο μοτέρ.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, κάθε αλλαγή κινητήρα "χρεώνεται" με 15 θέσεις. Όταν ο αριθμός χρησιμοποιούμενων μονάδων υπερβεί το ανώτατο όριο των 5/χρόνο, προστίθενται στον λογαριασμό άλλες 45. Έτσι ερχόμαστε στο "μπουγιουρντί" των 75 θέσεων, τις οποίες ο κανονισμός επιτρέπει στον οδηγό να τις εκτίσει σε έναν αγώνα. Με 22 μονοθέσια να εκκινούν,λοιπόν, η μέγιστη τιμωρία απλά ανέρχεται σε εκκίνηση από την τελευταία θέση.
Η επιλογή Mercedes/Χάμιλτον βασίζεται στην χάραξη της πίστας του Σπα, η οποία ευνοεί τις υψηλές τελικές και τα προσπεράσματα. Έχοντας το ταχύτερο μονοθέσιο και αρκετή "άπλα", ο Βρετανός ευελπιστεί στην μεγαλύτερη δυνατή αναρρίχηση μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ελαχιστοποιώντας τις βαθμολογικές απώλειες έναντι του άσπονδου team-mate Νίκο Ρόζμπεργκ.
Την απόλυτη επίδοση κατέχει η ομάδα που ανέδειξε τον Χάμιλτον, η McLaren. Η βρετανική ομάδα είχε δεχθεί στο περσινό GP Βελγίου ένα αποστομωτικό σύνολο 105 θέσεων, με τον Τζένσον Μπάτον να κερδίζει στο νήμα τον Φερνάντο Αλόνσο με 55 έναντι 50.
Επιμέλεια: Χρήστος Ντότσικας