Το μηδενικών ρύπων Focus Electric ηγείται της γκάμας ηλεκτρικών και πολύ αποδοτικών οχημάτων Ford στην Ευρώπη και θα πλαισιωθεί σύντομα από το plug-in υβριδικό ηλεκτρικό C MAX Energi (Plug-In Hybrid Electric Vehicle -PHEV) που φορτίζεται και από πρίζα, ενώ θα ακολουθήσει το νέο Mondeo Hybrid.
Η εξέλιξή του βασίστηκε στις προδιαγραφές παγκόσμιου αυτοκινήτου στο πλαίσιο του προγράμματος "One Ford". Το Focus Electric διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα κίνησης με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου που αποδίδει 145 ίππους και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Το Focus Electric, βέβαια, κατασκευάζεται στη Β. Αμερική από το Δεκέμβριο του 2011, ενώ το ευρωπαϊκής παραγωγής Focus Electric θα παραδίδεται στους Ευρωπαίους πελάτες από φέτος τον Ιούλιο.
Την έναρξη της ευρωπαϊκής παραγωγής του Focus Electric παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος, Πέτερ Αλτμάγιερ και η πρωθυπουργός του Ζάαρλαντ, Ανεγκρέτ Κραμπ Καρενμπάουερ.
Η Ford έχει επενδύσει 16 εκατομμύρια ευρώ για να ενσωματώσει την παραγωγή του Focus Electric στην υπάρχουσα γραμμή παραγωγής του Focus στο Ζααρλουίς, με σκοπό την ευελιξία ώστε να καλύπτει τη ζήτηση προσαρμόζοντας ανάλογα την παραγωγή.
«Η έναρξη παραγωγής του Focus Electric στο Saarlouis είναι τρομερά σημαντική για τη Ford στη Γερμανία και υπογραμμίζει τον ηγετικό της ρόλο στην υιοθέτηση καινοτομιών στον κλάδο. Προσφέρουμε στους πελάτες τη δύναμη της επιλογής, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν κατά πόσον ένας αποδοτικός συμβατικός κινητήρας ή ένα ηλεκτρικό όχημα ικανοποιεί καλύτερα τις ανάγκες τους», δηλώνουν οι ιθύνοντες τη Ford.
Το νέο Focus Electric είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στη Γερμανία σε γραμμή μαζικής παραγωγής. Κάθε Focus Electric εφοδιάζεται με έναν πλήρως ενσωματωμένο φορτιστή 6.6 kW που προσφέρει αυτονομία κίνησης περίπου 100 χλμ. με 2-3 ώρες φόρτισης από μία παροχή 32 A. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας του Focus Electric σε 3-4 ώρες θα παρέχει αυτονομία 162 χλμ.*
Το Focus Electric διαθέτει νέα διεπαφή χρήστη με την ονομασία SmartGauge που υπολογίζει και εμφανίζει την αυτονομία με βάση την υπόλοιπη ενέργεια, το οδηγικό στυλ (φρενάρισμα, επιτάχυνση), αλλά και τη χρήση άλλων συστημάτων όπως κλιματισμός και ηχοσύστημα.
Το προηγμένο σύστημα κίνησης του Focus Electric χρησιμοποιεί αναγεννητικό σύστημα πέδησης για την ανάκτηση μέχρι του 95% της κινητικής ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα, ενώ η καινοτόμος λειτουργία υποστήριξης φρεναρίσματος Brake Coach ενθαρρύνει το σταδιακό φρενάρισμα ώστε να επιστρέφει περισσότερη ενέργεια στη μπαταρία.
* Ο χρόνος φόρτισης ποικίλει ανάλογα με τη χρήση του οχήματος και τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Κατά προσέγγιση χρόνοι φόρτισης που βασίζοντας σε εξωγενείς παράγοντες όπως οδηγικό στυλ, φορτία πρόσθετων συστημάτων, κατάστασης φόρτισης μπαταρίας και θερμοκρασία. Οι χρόνοι φόρτισης ποικίλουν ανάλογα με το διαθέσιμη παροχή του δικτύου ηλεκτρισμού. Οι αναφερόμενες αυτονομίες με ηλεκτρική λειτουργία μετρώνται σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (EC) 715/2007 όπως τροποποιήθηκε την τελευταία φορά, αλλά και την τελευταία κατάσταση του κανονισμού UN-ECE 101. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν από τα αποτελέσματα ενέργειας/καυσίμου σε άλλες περιοχές του κόσμου λόγω των διαφορετικών κύκλων οδήγησης και κανονισμών που ισχύουν σε αυτές τις αγορές.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής