Η εξοικονόμηση καυσίμων θα έρθει μέσα από νέα πιο ελαφριά καθίσματα και καρότσια σερβιρίσματος, καθώς και αεροδυναμικές βελτιώσεις τύπου «sharklets», δηλαδή εκτεταμένα ακροπτερύγια που κάνουν τα φτερά πιο αποτελεσματικά.
Τα νέα καθίσματα Recaro θα τοποθετηθούν σε όλα τα νέα αεροσκάφη που πρόκειται να παραδοθούν στην easyJet. Δεκατέσσερα αεροσκάφη θα παραδοθούν έως το τέλος του επόμενου καλοκαιριού, εκ των οποίων κάποια από αυτά θα ξεκινήσουν να πετούν από τον Απρίλιο 2013.
Τα ακροπτερύγια “sharklets” θα τοποθετηθούν σε όλα τα νέα παραδοτέα αεροσκάφη από τον Αύγουστο του 2013, εκ τον οποίων οκτώ θα παραδοθούν μέχρι το τέλους του επόμενου καλοκαιριού. Επίσης, τα νέα ελαφριά καροτσάκια θα χρησιμοποιηθούν σε όλα τα 214 αεροσκάφη της easyJet από τον Απρίλιο 2013.
Το ετήσιο κόστος καυσίμων της easyJet ανέρχεται περίπου 1,2 δισεκατομμύρια λίρες. Η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμων στα 14 αεροσκάφη που θα έχουν τοποθετηθεί τα νέα καθίσματα, σε συνδυασμό με τη μείωση καυσίμων που προκύπτει από τα ακροπτερύγια «sharklets» σε 8 αεροσκάφη, καθώς και τα πιο ελαφριά καρότσια σερβιρίσματος σε όλα τα αεροσκάφη, θα είναι της τάξης των 2,7 εκατομμυρίων λιρών. Λόγω της απλής, αλλά αποτελεσματικής λειτουργίας της easyJet, το αποτύπωμα του άνθρακα ενός επιβάτη της easyJet είναι 22%, λιγότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν επιβάτη μιας κλασικής αερογραμμής, όταν και οι δύο διανύουν την ίδια διαδρομή με ίδιου τύπου αεροσκάφος.
Η easyJet πάντα ελέγχει όλες τις πτυχές μίας πτήσης, ώστε να διασφαλίσει την πιο αποτελεσματική λειτουργία των αεροσκαφών. Οι πιλότοι της easyJet έχουν συμβάλει στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή μέτρων εξοικονόμησης καυσίμων, όπως: τροχοδρόμηση με ένα κινητήρα, καθυστέρηση στην εκκίνηση του κινητήρα, συνεχή προσέγγιση καθόδου και ελάχιστη χρήση της βοηθητικής μονάδας ισχύος όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος.
Επιπλέον, το πρόγραμμα συντήρησης, πλένει τους συμπιεστές του κινητήρα τακτικά, ώστε να διασφαλίσει ότι λειτουργούν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. To καθαρό ποσό της εξοικονόμησης καυσίμων ανέρχεται σε περίπου 1,8 εκατομμύρια λίρες το χρόνο.
Τον περασμένο μήνα, η easyJet ανακοίνωσε την έναρξη δωδεκάμηνων δοκιμών της καινοτόμου τεχνολογίας Zonal Dryer, που μειώνει σημαντικά το βάρος των αεροσκαφών. Επίσης, η easyJet έχει εγκαταστήσει το σύστημα CTT της σουηδικής τεχνολογίας Zonal Drying που ζυγίζει λιγότερο από 30 κιλά, σε 4 αεροσκάφη της τύπου A320, όπου θα τοποθετηθεί πάνω από τα ντουλάπια που μπαίνουν οι
αποσκευές, ώστε να μειώσει το βάρος, ενώ παράλληλα να αυξήσει την υγρασία μέχρι 250 κιλά ανά πτήση. Δηλαδή, τα κιλά αυτά ισοδυναμούν με το βάρος 12 χειραποσκευών. Επίσης, υπάρχει το πρόσθετο όφελος της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Μετά από μια σειρά από πετυχημένες ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει η easyJet τα τελευταία έξι χρόνια, η εταιρεία έχει ήδη μια ηγετική θέση στην προσέγγιση της καλύτερης λειτουργίας και εξοικονόμησης καυσίμων, διαθέτοντας έναν από τους καθαρότερους και νεότερους στόλους.
Για τα νέα καθίσματα Recaro, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι σχεδόν 600 κιλά, δηλαδή -26% ανά αεροσκάφος πιο ελαφριά από τα υπάρχοντα καθίσματα, ενώ ακόμη και οι νέες ζώνες ασφαλείας είναι ελαφρύτερες. Το SL3510 κάθισμα, που είναι εργονομικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Recaro, βελτιστοποιεί ένα συνδυασμό αφρών, ώστε να παρέχει μεγαλύτερη άνεση και υποστήριξη στον επιβάτη. Η πλάτη του καθίσματος είναι σε γωνία 15 μοιρών, προσφέροντας ένα πιο χαλαρό ταξίδι, ενώ η πιο λεπτή πλάτη παρέχει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες.
Η Recaro, με έδρα στη Γερμανία, αποτελεί έναν προμηθευτή καθισμάτων αεροσκαφών παγκοσμίου βεληνεκούς. Τα καθίσματα θα κατασκευαστούν στην μονάδα παραγωγής της εταιρείας που βρίσκεται στην Πολωνία. Τα νέα καθίσματα προσφέρουν μεγαλύτερη απλότητα με πάνω από 100 λιγότερα εξαρτήματα. Το νέο κάλυμμα των καθισμάτων είναι γκρι με πορτοκαλί αποχρώσεις και θα συνδυαστεί με έναν καινούργιο τάπητα στο αεροσκάφος καθώς και έναν ειδικά σχεδιασμένο φωτισμό διαδρόμου στο πορτοκαλί χρώμα της easyJet.
Δημήτρης Μπαλής