Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 170 hp ηγείται της προϊοντικής επέλασης νέων κινητήριων συνόλων Opel και οδηγεί τα 5θυρα, 4θυρα και Sports Tourer μοντέλα Astra στην κορυφή της κατηγορίας τους ξεχωρίζοντας για την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και την πολιτισμένη λειτουργία του.

Αυτός ο κινητήρας νέας γενιάς κατατάσσεται στην κορυφή της γκάμας βενζινοκινητήρων που διατίθενται για την οικογένεια Astra και αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.6 Turbo. Παράγει εξαιρετική μέγιστη ροπή μέχρι 280 Nm (50 Nm επιπλέον του προκατόχου του), που είναι διαθέσιμη από τις 1.650 σ.α.λ. (προηγούμενη γενιά αντίστοιχα: 2.200 σ.α.λ.). Ωστόσο η υπεροχή του δεν απορρέει μόνον από τη σύγκριση με τον προκάτοχό του: αποδίδει επίσης 12% περισσότερη ροπή από τους πλησιέστερους αντιπάλους του στη συμπαγή κατηγορία με ισχύ 150-180 hp, ακόμα και από μοντέλα premium γερμανικών μαρκών.

Ταυτόχρονα, με κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης NEDC μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. (5θυρο και sedan), τα νέα Astra με κινητήρα 1.6 SIDI Turbo χρειάζονται μέχρι 14% λιγότερη βενζίνη από τα προηγούμενα μοντέλα. Τα βελτιωμένα κιβώτια παίζουν σημαντικό ρόλο στη μικρότερη κατανάλωση και στα αναβαθμισμένα επίπεδα άνεσης και επιδόσεων. Το 5θυρο Astra, το sedan και το Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo εφοδιάζονται με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια επόμενης γενιάς που ξεχωρίζουν λόγω την εξαιρετικά άνετης διαδικασίας αλλαγών σχέσεων και της αισθητά χαμηλότερης τριβής. Ένα νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο χαμηλής τριβής μπορεί επίσης να συνδυαστεί με το νέο κινητήρα 1.6 SIDI Turbo στα μοντέλα Astra. Αυτό περιλαμβάνει λειτουργία Active Select που επιτρέπει μηχανικές αλλαγές σχέσεων για μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία.

Το 5θυρο Astra 1.6 SIDI Turbo είναι διαθέσιμο για παραγγελία, με τιμές που ξεκινούν από 20.720 ευρώ και 21.820 ευρώ για το Astra Sports Tourer με παρόμοιο εξοπλισμό. Το 4θυρο Astra sedan με κινητήρα 1.6 SIDI Turbo θα κυκλοφορήσει φέτος το φθινόπωρο.

Στην κορυφή της κατηγορίας: Υψηλότερη ροπή από όλους τους άμεσους ανταγωνιστές

Και ενώ οι περισσότεροι ανταγωνιστές προσφέρουν μέγιστη ροπή 240 - 250 Nm, το Astra 5θυρο, sedan και Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo εντυπωσιάζει με την υψηλή ροπή του στις χαμηλές στροφές - μέχρι 280 Nm μεταξύ 1.650 και 4.250 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας συνδυάζει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και ομαλή καμπύλη ισχύος με χαμηλότερη κατανάλωση. Προσφέρει μέχρι 22% περισσότερη ροπή από τον προηγούμενο κινητήρα και μέχρι 14% μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, περιορίζοντας έτσι τις επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλά και στο... πορτοφόλι των οδηγών.

Με τεχνολογία Start/Stop και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, τα Astra 5θυρο και sedan 1.6 SIDI Turbo έχουν κατανάλωση μικτού κύκλου NEDC μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. με αντίστοιχες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 139 γρ./χλμ.Το 5θυρο Astra 1.6 SIDI Turbo επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 220 χλμ./ώρα, ενώ στο 4θυρο sedan αυξάνεται κατά 2 χλμ./ώρα. Και οι δύο εκδόσεις εντυπωσιάζουν με την ελαστικότητά τους με πέμπτη σχέση, επιταχύνοντας από 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 8,8”, σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο.

Από την άλλη, το νέο Astra Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo κατακτά εύκολα την κορυφή του πίνακα των επιδόσεων: επιταχύνει από 80 σε 120 χλμ./χλμ. (5η σχέση) σε 9 δευτερόλεπτα – 1,5” ταχύτερο από το προηγούμενο μοντέλο 1.6 Turbo – και από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Το ευέλικτο Opel station wagon καταναλώνει 6,1 λίτρα/100 χλμ. (μικτός κύκλος NEDC) με εκπομπές ρύπων 144 γρ./χλμ.

Ευχάριστος ήχος: Κατ’ εξοχήν πολιτισμένη λειτουργία

Ισχυρή ελκτική ισχύς, εξαιρετική ελαστικότητα και πολιτισμένη λειτουργία ήταν οι κύριοι στόχοι εξέλιξης του νέου 1.6 SIDI Turbo. Για να επιτύχουν χαμηλά συνολικά επίπεδα θορύβων και κραδασμών, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν τα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής. Μεταξύ των μέτρων ήταν η απομόνωση του καλύμματος εκκεντροφόρων από την κυλινδροκεφαλή μέσω ειδικού σύστηματος έδρασης και στεγανοποίησης. Παρά τον άμεσο ψεκασμό και την παλμική καύση, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα θορύβων συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα. Σαν αποτέλεσμα αυτών των μέτρων διαχείρισης ήχου, οι κάτοχοι των νέων μοντέλων Astra 1.6 SIDI απολαμβάνουν αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί, με ευχάριστη αίσθηση ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και φορτία.

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.6 SIDI Turbo σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας τεράστιας επέλασης κινητήριων συνόλων της Opel. Μέχρι το 2016, η κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων θα λανσάρει τρεις εντελώς νέες οικογένειες κινητήρων και 13 νέες κινητήριες μονάδες. Πολλά νέα κιβώτια θα λανσαριστούν στο ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι η Opel θα ανανεώσει το 80% της γκάμας των κινητήρων της μέσα στην επόμενη τετραετία.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube