Αν πλησιάζετε σε ηλικία ευπαθούς ομάδας, δεν γίνεται να μην λατρέψατε ως παιδιά ή έφηβοι το ΝΒΑ Jam. Μπορεί τα γραφικά και το game play να μοιάζουν… προϊστορικά εν συγκρίσει με τα σύγχρονα ΝΒΑ2Κ ή NBA Live, αλλά σε μια εποχή που τα video games έμοιαζαν τόσο τετραγωνισμένα όσο οι χαρακτήρες του Minecraft, το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό ήταν ό,τι καλύτερο.
Πόσες και πόσες ώρες, αλλά πόσα και πόσα κέρματα σπαταλήσαμε παίζοντας τα δύο εναντίον δύο ματς ανάμεσα στους αστέρες των ομάδων του ΝΒΑ… Τι Στόκτον και Μαλόουν, τι Τσαρλς Μπάρκλεϊ και Κέβιν Τζόνσον, τι Πάτρικ Γιούιν και Τζον Σταρκς, και πάει λέγοντας. Οι μεγάλες μάχες της εποχής, ανάμεσα στους Μπουλς και τους Πίστονς, φυσικά δεν έλειπαν.
Το παιχνίδι, που έκανε θραύση στα «ουφάδικα» και τις κονσόλες της εποχής, στην αρχική του μορφή δεν είχε διαθέσιμο για τους Μπουλς τον Μάικλ Τζόρνταν, που αρχικά δεν είχε δώσει την άδειά του για τη χρησιμοποίηση της εικόνας του. Όμως αυτός δεν ήταν ο λόγος που η κορυφαία ομάδα όχι μόνο των 90’s αλλά πιθανότατα όλων των εποχών δεν μπορούσε να σταυρώσει νίκη απέναντι στους Πίστονς όταν το παιχνίδι κρινόταν στο σουτ. Κάτι άλλο «έφταιγε»…
Την αποκάλυψη έκανε αρκετά χρόνια αφότου το NBA Jam είχε γίνει πλέον vintage και «παρωχημένο» ο ίδιος του ο δημιουργός. Ο Μαρκ Τουρμέλ ομολόγησε πως ενεργώντας ως φανατικός οπαδός των Πίστονς και όχι άκρως επαγγελματικά, είχε «πειράξει» τον προγραμματισμό του παιχνιδιού, ώστε όταν μια αναμέτρηση μεταξύ της ομάδας του Ντιτρόιτ και των «ταύρων» του Σικάγο κρινόταν στο τελευταίο σουτ, ο Σκότι Πίπεν, ο Μπι Τζέι Άρμστρονγκ ή ο Χόρας Γκραντ δεν μπορούσαν να σταυρώσουν καλάθι!
«Έφτιαξα το παιχνίδι σε μια περίοδο που οι Μπουλς και ο Τζόρνταν ήταν στα φόρτε τους. Υπήρχε μεγάλη αντιπαλότητα με τους Πίστονς και ως οπαδός της ομάδας του Ντιτρόιτ, ο τρόπος για να τη φέρω στους Μπουλς ήταν να ‘πειράξω’ τις ικανότητές τους όταν έπαιζαν με τους Πίστονς. Έτσι έφτιαξα έναν ειδικό κωδικό, που προέβλεπε πως αν οι Μπουλς έπαιρναν ένα σουτ στο τέλος απέναντι στους Πίστονς, πάντα θα αστοχούσαν. Έτσι καλά θα έκανες να επιλέξεις τους Πίστονς απέναντι στους Μπουλς», ήταν η ωμή παραδοχή του Μαρκ Τουρμέλ.
Ο ιδρυτής του οργανισμού ιστορίας των video games, Φρανκ Κιφάλντι, σχολίασε τη συγκεκριμένη αποκάλυψη. «Είμαι φίλος των Μπουλς, μεγάλωσα με αυτό το παιχνίδι, αλλά ποτέ δεν αντιλήφθηκα ότι κάτι ήταν πειραγμένο. Ο δημιουργός πέρασε αυτόν τον κωδικό πολύ… διακριτικά. Δεν ήταν ότι οι παίκτες των Μπουλς έτρεχαν πιο αργά. Ένα χαμένο σουτ στο τέλος ήταν κάτι που μπορούσε να συμβεί, οπότε δεν το είχε παρατηρήσει κανένας μέχρι να το αποκαλύψει ο ίδιος».
«Πειραγμένο» ή όχι, το NBA Jam είναι ένα από τα πιο πετυχημένα video games όλων των εποχών. Εκτιμάται πως μόνο στον πρώτο χρόνο παρουσίας του στα arcades ξοδεύτηκαν περίπου 1 δισεκατομμύριο κέρματα των 25 cents από τους λάτρεις του!